هشدار آژانس امنیت سایبری انگلستان در مورد آنتی ویروس های روسی

رسانه کلیک – آژانس امنیت سایبری انگلستان اقدام به تنظیم دستورالعمل جدید برای استفاده از آنتی ویروس های مختلف توسط سازمان های دولتی این کشور کرده است.

هشدار آژانس امنیت سایبری انگلستان در مورد آنتی ویروس های روسی

روز جمعه هفته گذشته این سازمان دستورالعمل جدید مربوط به استفاده نهادهای دولتی انگلستان از آنتی ویروس ها را منتشر کرده است که طی آن محدودیت های خاصی برای استفاده از نرم افزاری های امنیتی خارجی در نظر گرفته شده است.

محدودیت اصلی دستور العمل جدید آژانس امنیت سایبری انگلستان بیشتر روی محصولات تولید شده توسط شرکت کسپرسکی متمرکز شده است.

Ciaran Martin، مدیر عامل آژانس امنیت سایبری انگلستان ضمن هشدار در مورد آنتی ویروس های خارجی و مخصوصا روسی اعلام کرد که نهادهای دولتی انگلستان باید در مورد استفاده از نرم افزارهای امنیتی، هشیاری بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه اشاره کرد که نرم افزارهای امنیتی نظیر آنتی ویروس ها قادرند داده های حساس را از طریق شبکه به مکانی نامعلوم در دنیا انتقال دهند که این مسئله می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

مارتین در ادامه روسیه را «کشوری پر از تهدیدهای امنیتی و سایبری» خواند و اظهار داشت که استفاده از آنتی ویروس های روسی به ویژه کسپرسکی توسط سازمان های دولتی انگلستان ممکن است داده های حساس و اطلاعات مربوط به امنیت ملی این کشور را به سازمان های جاسوسی روسیه انتقال دهد.

رئیس آژانس امنیت سایبری انگلستان در ادامه اعلام کرده که این سازمان، نصب هر گونه آنتی ویروس خارجی، مخصوصا محصولات لابراتوار کسپرسکی را روی دستگاه هایی که حاوی اطلاعات با برچسب «محرمانه» و بالاتر هستند، منع کرده است.

ایان لوی از مدیران ارشد بخش فنی آژانس امنیت سایبری انگلستان نیز اخیرا از طریق نوشته ای در وبلاگ این سازمان در مورد استفاده از نرم افزارهای قدیمی و آپدیت نشده هشدار داد. وی همچنین اعلام کرده است که نهادهای دولتی این کشور باید مدیریتی قدرتمند در برابر امنیت شبکه های محلی و گسترده خود داشته باشند.

در اکتبر سال جاری میلادی پیش از هشدار آژانس امنیت سایبری انگلستان، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که جاسوسان روسی از طریق نفوذ نرم افزاری، به اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا دسترسی پیدا کرده بودند. همین مسئله باعث شد تا حساسیت کشورهای غربی نسبت به خطرات احتمالی استفاده از نرم افزارهای روسی افزایش پیدا کند.

منبع: Theverge

ارسال نظر