تمایل جوانان به خرید اینترنتی از طریق موبایل

به نظر می رسد هرچه خریدهای اینترنتی و عرضه کالا از طریق اینترنت توسط فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر می‌شود تمایل کاربران جوان برای خریدهای اینترنتی از طریق تلفن همراه بیشتر می‌شود و افراد میان‌سال تمایل بیشتری برای استفاده از لپ‌تاپ، تبلت و دسکتاپ در خریدهای اینترنتی دارند.

تمایل جوانان به خرید اینترنتی از طریق موبایل

به گزارش کلیک، در انگلستان تمایل کاربران برای خرید‌های اینترنتی از طریق تلفن همراه هوشمند بیشتر می‌شود. در تحقیق که در اولین ماه سال ۲۰۱۶ میلادی یعنی در دی‌ماه سال ۱۳۹۴ شمسی در انگلستان، انجام شد، نشان داد که کاربران جوان تمایل بیشتری برای استفاده از تلفن همراه در خرید‌های اینترنتی دارند. داده‌های نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی مثل Bronto و Censuswide نشان می‌دهند که بیش از ۶۰ درصد از خریدهای اینترنتی از طریق لپ‌تاپ کاربران صورت می‌گیرد و لپ‌تاپ محبوب‌ترین وسیله برای انجام خریدهای اینترنتی است. کمتر از ۴۰ درصد کاربران نیز از گوشی‌های هوشمند برای خرید اینترنتی استفاده می‌کنند و سهم استفاده از تبلت و دسکتاپ در خریدهای اینترنتی بسیار ناچیز و کم است.

۲۱۰۹۹۵

هرچند این آمار برای گروهای سنی مختلف، متفاوت است. اغلب تمایل کاربران جوان برای استفاده از لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند بدر خرید‌های اینترنتی یکسان بوده است. از طرفی هرچه سن کاربران بالاتر باشد درصد استفاده از تلفن همراه هوشمند برای خرید اینترنتی کمتر است. برای رده سنی بین ۲۵ تا ۳۴ سال استفاده از تبلت در خرید اینترنتی در حدود ۳۸٫۶ درصد است. کاربران مسن‌تر تمایل بیشتری برای استفاده از دسکتاپ در خریدها اینترنتی خود دارند. حتی عادت انجام خرید اینترنتی از طریق لپ‌تاپ به‌طور متوسط در این رده سنی بیشتر از خرید از طریق تلفن همراه هوشمند است. استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی برای خریدهای اینترنتی بسیار کم است و در رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال در حدود ۵ درصد است. البته این میزان در رده سنی ۱۶ تا ۲۴ سال بیشتر بود چون تمایل افراد در این رده سنی برای خرد از طریق ابزارهای پوشیدنی بیشتر بود. هرچند کاربران در رده‌های سنی بالاتر تمایلی برای استفاده از این ابزار برای خرید اینترنتی از خود نشان ندادند. از این آمار همچنین می‌توان به‌طور تقریبی تعداد استفاده‌کنندگان از دستگاه‌های مختلف مثل لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و غیره را حدس زد. برای مثال در رده سنی ۱۶ تا ۲۴ سال تمایل بیشتری برای در اختیار داشتن تلفن همراه هوشمند نسبت به رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال وجود دارد.

فروشندگان الکترونیکی اعلام کرده‌اند که در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، حدود ۷۳٫۳ درصد افراد در تمام رده‌های سنی برای خرید اینترنتی از تلفن همراه هوشمند استفاده کرده‌اند و در حدود ۵۵ درصد در همان سال حداقل یک خرید اینترنتی از طریق تلفن همراه داشته‌اند. در زمان مشابه حدود ۶۳٫۳ درصد از کاربران اینترنت به تبلت برای انجام کارهای روزانه خود دسترسی داشته‌اند و ۷۰ درصد از این گروه از تبلت برای خرید اینترنتی استفاده کرده‌اند. در آمار ارائه‌شده توسط فروشندگان اینترنتی، آمار دقیقی برای کاربران لپ‌تاپ، دسکتاپ و دستگاه‌های پوشیدنی در میان جامعه انگلستان، ذکر نشده است.

ارسال نظر