بدافزار Ultrasonic بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندروید را آلوده کرد

بد افزار جدیدی در بسیاری از گوشی های هوشمند اندروید جا به جا می شود که نام این بد افزار Ultra sonic است و در حال حاضر در بسیاری از سیستم عامل های اندروید وارد شده است و آن ها را آلوده کرده است.

بدافزار Ultrasonic بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندروید را آلوده کرد

به گزارش کلیک، اپلیکیشن های اندروید بسیار زیادی در اپ استور های متفاوت وجود دارد که این اپلیکیشن ها آلوده هستند و در واقع نوعی بد افزار جاسوسی هستند که در گوشی هوشمند قرار می گیرند.

محققان تاکنون توانسته اند چیزی بالغ بر ۲۳۴ بد افزار اندروید را در اپ استور های متفاوت پیدا کنند که در واقع این اپ ها برنامه های جاسوسی بوده است و پس از نصب بر گوشی هوشمند عملکردی جاسوسی داشته اند. بسیاری از محققان هشدار داده اند که حتی بسیاری از این بد افزار ها در هنگام خاموش بودن گوشی هوشمند نیز فعال هستند و اگر فردی رد شما را داشته باشد حتی در هنگام خاموش بودن گوشی هوشمند نیز شما در امان نیستید و افراد می توانند از اطلاعات شما سو استفاده کنند.

یکی از اپلیکیشن های خطرناک جاسوسی که اخیراً پیدا شده است و به سرعت از تمامی اپ استور های معتبر پاک شده است اپلیکیشن Ultrasonic بوده است که این اپلیکیشن در واقع به عنوان یک اپلیکیشن عکاسی بر روی گوشی هوشمند نصب می شود ولی در واقع یک بد افزار خطرناک است که با قرار گرفتن در قسمت لوکیشن گوشی هوشمند به راحتی می تواند رد شما را دریافت کند و اطلاعات رفت و آمد شما را زیر نظر داشته باشد.

تا دو سال پیش تعداد اپلیکیشن های ردیابی گوشی های هوشمند در گوگل پلی استور کم بوده است ولی از دو سال پیش تا کنون تعداد این اپلیکیشن ها با ۲۳۴ برنامه رسیده است که ۱۱ میلیون با دانلود شده اند و ۱۱ میلیون گوشی هوشمند اندروید آلوده شده اند. بیشتر این بد افزار ها بر روی قسمت شنود مکالمات قرار می گیرد، یعنی کاربر تنها یک اپلیکیشن ساده را از اپ استور دانلود می کند ولی بعد از نصب یک بد افزار بر روی گوشی هوشمند قرار می گیرد و با زیر نظر داشتن اطلاعات، حریم شخصی افراد را به خطر می اندازد.

شرکت Silverpush، شرکتی در زمینه شنود مکالمات است که تنها از راه قانونی این اختیار را در دسترس مردم قرار می دهد. این شرکت اظهار دارد که این اپلیکیشن ها و یا بهتر است بگوییم بد افزار ها در ظاهر چیز خطرناکی نیستند ولی باید به شدت مواظب بود و از دانلود کردن هر اپلیکیشنی در هر اپ استوری خودداری کرد.

فرض کنید که هر بار گوشی هوشمند خود را بر می دارید و با هر جایی تماس می گیرید فردی در جایی مکالمات شما را زیر نظر دارد و یا مکان شما ردیابی می شود. شاید تصور این دو موقعیت کافی باشد تا شما از دانلود کردن هر اپلیکیشنی خودداری کنید.

ارسال نظر