Uncharted 5 توسط استودیوی دیگری ساخته خواهد شد

اگر اخبار دنیای گیم را در رسانه کلیک دنبال کرده باشید، حتما مطلع هستید که عنوان Uncharted 4: A Thief’s End، آخرین بازی استودیوی ناتی داگ از این مجموعه پرطرفدار می باشد که در آن، ماجراجویی شخصیت محبوب نیتن دریک به اتمام خواهد رسید. با این حال، مدتی پیش آقای نیل دراکمن اعلام کرد که ممکن است در آینده، نسخه پنجم این فرانچایز توسط استودیوی دیگری توسعه بیابد و شاهد ادامه این مجموعه باشیم؛ اما استودیوی ناتی داگ، ساخت نسخه های بعدی این مجموعه را برعهده نخواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

Uncharted 5 توسط استودیوی دیگری ساخته خواهد شد

با این حال، مدتی پیش آقای نیل دراکمن اعلام کرد که ممکن است در آینده، نسخه پنجم این فرانچایز توسط استودیوی دیگری توسعه بیابد و شاهد ادامه این مجموعه باشیم؛ اما استودیوی ناتی داگ، ساخت نسخه های بعدی این مجموعه را برعهده نخواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، فرانچایز پرطرفدار Uncharted توانسته به خوبی در میان گیمرها محبوب شود؛ به طوری که میلیون ها گیمرها در سراسر جهان منتظر عرضه نسخه چهارم و پایانی این مجموعه هستند. علاوه بر محبوب بسیار زیاد این سری، مجموعه آنچارتد فروش خوبی را تجربه کرده و توانسته پول های زیادی را برای کمپانی سونی و استودیوی ناتی داگ به همراه بیاورد. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط سونی، این مجموعه تا به امروز بیش از ۲۱ میلیون نسخه فروش داشته است. پس از فروش بسیار بالای این مجموعه، کمپانی سونی و ناتی داگ تصمیم گرفتند که یک فیلم سینمایی بر پایه این فرانچایز تولید کند که به فروش هر چه بیشتر این سری کمک کند.

بدون تردید فروش خارق العاده این مجموعه، کمپانی ژاپنی سونی را وسوسه می کند که به ساخت نسخه های بعدی این مجموعه فکر کند و کار ساخت و ادامه این سری را به یک استودیوی دیگر واگذار کند. در هر صورت، با توجه به میزان فروش و اظهارات آقای نیل دراکمن، احتمال ادامه این مجموعه قوت می گیرد و ممکن است در آینده شاهد عرضه بازی آنچارتد ۵ باشیم.

چندی پیش آقای نیل دراکمن اعلام کرد که خوشحال می شود اگر استودیوی بازی ساز دیگری وظیفه ساخت و ادامه فرانچایز آنچارتد را برعهده بگیرد. البته به شرطی که این استودیو بتواند به خوبی از پس ساخت این مجموعه برآید و کیفیت و ماهیت اصلی این مجموعه را حفظ کند. ایشان در مصاحبه ای با وب سایت بزرگ و معتبر گیم رادار در این زمینه اعلام کرد:

اگر استودیوی بازی ساز دیگری بتواند یک بازی خارق العاده از مجموعه آنچارتد را بسازد، من قطعا هیجان زده می شوم! من واقعا دوست دارم که مجموعه آنچارتدی را بازی کنم که من سازنده و خالق آن نباشم. این بازی می تواند به خوبی مرا سرگرم نگه دارد و از تجربه آن لذت خواهم برد.

همه ما می دانیم که استودیوی ناتی داگ، خالق و سازنده مجموعه آنچارتد می باشد که پروژه این استودیو به خوبی در میان گیمرها محبوب شد. حال اگر استودیوی دیگری این مجموعه را ادامه دهد، قطعا باید با استودیوی ناتی داگ همکاری کند و به کمک این استودیو، مجموعه آنچارتد را ادامه دهد. آقای نیل دراکمن در ادامه صحبت های خود در این باره گفت:

ما به عنوان خالق و سازنده مجموعه آنچارتد، بدون تردید نقش مهمی در ساخت نسخه های بعدی این فرانچایز داریم. تیم جدید در صورت ساخت بازی های احتمالی بعدی این سری، باید ماهیت و کیفیت آنچارتد را به خوبی حفظ کند و تیم ما باید به یاری تیم جدید برود! ما باید مطمئن شویم که تیم جدید ماهیت ها و المان های فرانچایز Uncharted را حفظ می کند و شاهد افت کیفیت در نسخه های بعدی نباشیم.

بهتر است بدانید که تا به امروز، تمامی نسخه های اصلی مجموعه آنچارتد توسط استودیوی نامدار ناتی داگ ساخته شده است. البته در این میان، برخی از عناوین فرعی از این سری همانند Uncharted: Golden Abyss و Uncharted: Fight for Fortune، توسط استودیوی سونی بند توسعه یافته اند و این عنوان برای کنسول دستی پلی استیشن ویتا عرضه شدند. همچنین عنوان Uncharted: The Nathan Drake Collection توسط استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint) ساخته شده است که هم اکنون دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ می توانند این عنوان را بر روی دستگاه خود تجربه کنند.

با این حال، پس از عرضه بازی Uncharted 4: A Thief's End باید منتظر بمانیم که کدام استودیو وظیفه ادامه این مجموعه را برعهده می گیرد و آیا این استودیو می تواند به خوبی ناتی داگ، فرانچایز آنچارتد را توسعه دهد یا خیر!

یکی از بد شانس ترین بازی های کنسول پلی استیشن ۴، عنوان آنچارتد ۴ می باشد که گیمرها برای تجربه این عنوان ویدیویی، روزها و ماه های بسیار زیادی را صبر کردند. ناتی داگ برای ساخت یک بازی بی نقص و خارق العاده، نهایت تلاش خود را به کار گرفته اما فاکتور زمان نیز، برای ساخت و رفع ایرادات بازی مهم می باشد. به همین خاطر، بخش سرگرمی های کمپانی سونی و استودیوی ناتی داگ، تا به امروز تاریخ عرضه بازی Uncharted 4: A Thief's End را تغییر داده اند. در زمان معرفی این بازی در نمایشگاه E3، کمپانی سونی و ناتی داگ ادعا کردند که این عنوان در اواخر سال ۲۰۱۵ عرضه می شود که پس از گذشت چند ماه، تاریخ عرضه این بازی تغییر پیدا کرد. این تغییر زمان عرضه بازی، همچنان ادامه داشت که در نهایت ناتی داگ برای چهارمین دفعه پیاپی، تاریخ عرضه بازی را به ماه می موکول کرد. بر اساس اطلاعات و گزارشات قابل دسترس، بازی Uncharted 4: A Thief's End در تاریخ ۱۰ می سال میلادی جاری (مصادف با ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد. البته توجه داشته باشید که تاریخ انتشار این عنوان دیگر تغییر نخواهد کرد چرا که مراحل ساخت آن به اتمام رسیده و نسخه نهایی بازی برای فروشگاه ها و خرده فروشان ارسال گردیده است.

در اوایلhttp://static2.gamespot.com/uploads/original/1365/13658182/3038849-mad-preview-still-05.jpg سال میلادی جاری، استودیوی Naughty Dog اعلام کرد که عنون Uncharted 4: A Thief's End، آخرین بازی فرانچایز خارق العاده آنچارتد خواهد بود و در این نسخه شاهد اتمام ماجراجویی Nathan Drake خواهیم بود. در این نسخه شخصیت Nathan Drake برادر خود یعنی سم را پیدا خواهد کرد و از ماجراجویی های خود صحبت می کند و گیمرها در برخی از مراحل، حق انتخاب و تصمیم گیری دارند که به روند بازی تاثیر می گذارد. البته با اتمام مجموعه آنچارتد، استودیوی ناتی داگ بارها و بارها ذکر کرده است که هرگز این فرانچایز محبوب را فراموش نمی کند. هنوز این جمله به صورت کامل شفاف سازی نشده و منظور ناتی داگ از این عبارت را نمی دانیم. احتمال می رود پس از عرضه آخرین نسخه از فرانچایز آنچارتد، ناتی داگ پروژه جدیدی را آغاز کند. برخی از تحلیل گران پیش بینی می کنند که پروژه بعدی این استودیوی نامدار، نسخه دوم بازی بی نظیر The Last of Us باشد. متاسفانه هنوز جزئیاتی در این خصوص در دسترس قرار نگرفته و باید منتظر بمانیم. شایان به ذکر است که پس از عرضه نسخه چهارم بازی آنچارتد، ناتی داگ با انتشار بسته های الحاقی، از این بازی خود پشتیبانی خواهد کرد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در خصوص ادامه فرانچایز آنچارتد چیست؟ آیا شما موافق هستید که ساخت نسخه های بعدی این مجموعه توسط استودیوی دیگری صورت گیرد؟ به نظر شما، ناتی داگ پس از عرضه بازی آنچارتد ۴، ساخت بازی The Last of Us را آغاز می کند؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: Gamespot

ارسال نظر