تسلا ۳؛ دویست هزار سفارش در کم تر از یک روز!

ایلان ماسک به خاطر تقاضای گسترده برای مدل جدید خودورهای الکتریکی شرکت تسلا به نام "مدل ۳" شگفت زده شده است.

تسلا ۳؛ دویست هزار سفارش در کم تر از یک روز!

به گزارش کلیک، ماسک در روز جمعه با توئیتی اعلام کرد که تسلا موتورز برای خودروی مدل ۳ در کمتر از ۲۴ ساعت ۲۰۰ هزار سفارش دریافت کرده است و به خاطر این که ظرفیت دریافت سفارش تمام شده است، اقدام به سپرده گذاری نموده است. او اضافه کرد: شرکت باید فکری برای برآورده کردن مناسب و به موقع درخواست‌های مردم کند.

قیمت شروع این خودرو الکتریکی ۳۰ هزار دلار است، اما ماسک گفت که متوسط فروش قیمت تاکنون ۴۲ هزار دلار بوده، چرا که خودرو می‌تواند با امکانات مختلف عرضه شود. این بدان معناست که این شرکت حدود ۸ میلیارد دلار از فروش این خودرو به دست آورده است. اکثر خریدان حتی صبر نکردند که ماسک از مدل ۳ در پنج شنبه شب در کالیفرنیا رونمایی کند، چرا که تا زمان ۸:۳۰ دقیقه که او بر روی صحنه برود حدود ۱۱۵ هزار نفر این خودرو را سفارش داده بودند.

او در توئیت خود گفت: آینده خودروهای الکتریکی روشن است. مدل ۳ در کمتر از ۲۴ ساعت ۲۰۰ هزار سفارش دریافت کرد و فروش بالغ بر ۸ میلیارد دلاری برای شرکت به دست آورد، پس مسلم است که "آینده خودروهای الکتریکی روشن است".

قبل از این که مراسم رونمایی از مدل ۳ آغاز شود، خریداران قبل می‌توانستند به فروشگاه های تسلا بروند و برای خرید آن نوبت رزرو کنند. سفارش آنلاین هم حدود ۱ ساعت قبل از رونمایی باز شد.ولی خریداران باید حداقل تا پایان امسال صبر می کردند، چون ممکن است زمان تحویل خودروهای آن ها طول بکشد. این هشدار را ماسک هم داده بود و گفت که هر چه تعداد سفارش ها بیشتر شود، زمان تحویل نیز طولانی تر می گردد.

آدم جوناس مورگان استنلی تحلیلگر مستقل در یادداشتی خطاب به مشتریان گفت: واقعا شروع تحسین برانگیزی بود. وی افزود: اگر تسلا بتواند دقیقا همان خودرویی را که شب گذشته رونمایی کرد تولید کند و با قیمت ۳۵ هزار دلار ارائه دهد، پس احتمالا سهام این شرکت به شدت با ارزش می گردد. باید برای این موفقیت به تسلا موتورز تبریک گفت. به دست آوردن ۲۰۰ هزار سفارش در کمتر از ۱ ساعت آن هم برای یک خودروی الکتریکی، یک دستاورد قابل تحسین است.

از آن جا که فروش مدل سه به آرامی و بدون مشکل پیش می‌رود، احتمال این که تاخیر در زمان تحویل رخ دهد، بسیار کم است. چون بعضی از سرمایه گذاران از تجربه تحویل خودروهای مدل X نگران بودند و تسلا هم به آن ها قول داد زودتر از موعد خودرویشان را تحویل دهد.

آن چه مسلم است این است که خودروهای الکتریکی جای خود را میان مردم باز کرده اند. رشد فناوری و همزمان با آن، افزایش محبوبیت در میان مردم، همگی باعث شده که مدل ۳ به این فروش دست یابد. ادامه این راه می تواند نتایج مهمی در عرصه جهانی از به خود به جای بگذارد. کمترین اتفاقی که می تواند رخ دهد، کاهش ورود آلاینده ها به هوا و جلوگیری از گرم شدن کره زمین است.

باید امیدوار باشیم شرکت های بزرگ خودروسازی هم وارد این زمینه شوند تا به پیشرفت روز افزون آن کمک کنند.

منبع: cnn

ارسال نظر