خدمات یکپارچه دولت الکترونیک ارائه می‌شود

رسانه کلیک – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصر الله جهانگرد از ارائه خدمات یکپارچه دولت الکترونیک به صورت ثابت و موبایل به مردم تا چند ماه آینده خبر دارد.

خدمات یکپارچه دولت الکترونیک ارائه می‌شود

به گزارش کلیک ، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد با اشاره به حوزه فناوری اطلاعات به عنوان صاحب بیشترین سهم از برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور با ۱۹٫۴ درص سهم از برنامه‌های گسترش اقتصادی ایران، گفت: حوزه فناوری اطلاعات سهم بسیار بزرگی از توسعه اقتصادی کشور را با ۱۹٫۴ درصد دارد در حالی که تاثیر گذارنرین بخش‌های اقتصادی کشور در توسعه، دارای متوسط رشد ۴٫۵ تا ۸ درصد هستند که نشان از تاثیر بسیار زیاد حوزه ارتباطات و فتاوری اطلاعات در توسعه اقتصادی ایران دارد.

جهانگرد ادامه داد: مهمترین تحول استراتژیک ایران در ۳۰ سال گذشته، ورود تکنولوژی موبایل به ایران و نسل سوم و چهارم اینترنت تلفن همراه است که باعث شده است تا عصر دیتا تشکیل شود؛ در حقیقت این تحول از ابتدای دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲ آغاز شده است و به اندازه تمام ۳۰ سال گذشته تاثیر گذاز بوده و تواسنته تا سطح مبادلات و روابط ایران را از نظر اجتماعی، امنیتی، مدیریتی و اقتصادی به جایگاهی برساند که دیگر امکان بازگشت به عقب وجود نداشته باشد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به این مسئله که در صورت قطعی ارتباطات، نظام اداری و اجرایی کشور از کار می‌افتند گفت: ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه راه انداری شبکه ملی اطلاعات را داشتیم و در حال حاضر شبکه ارتباطی کشور به گونه‌ای است که می‌تواینم به منابع دسترسی داشته باشیم. برای مثال اگر شبکه بین الملل قطع شد بتوانیم این مشکل را مدیریت کنیم و به قدرت امنیتی، نظارتی و سرویس دهی ما آسیب وارد نشود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد با اشاره به رویکرد نظام الکترونیکی ساختن خدمت رسانی به مردم خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند تا چند ماه دیگر از خدمات یکپارچه دولت الکترونیک به صورت ثابت و موبایل و از خدمات دولتی در گوشی‌های هوشمند با سرعت و امنیت بالا استفاده کند.

ارسال نظر