قفل خانه را با اثر انگشت باز کنید

هنوز برای قفل کردن وسایل خود به دنبال کلید هستید؟ وقت آن رسیده است که با دنیای پیشرفته امروز همراه شوید!

قفل خانه را با اثر انگشت باز کنید

به گزارش کلیک، شرکتی به نام Pishon Lab قفل هوشمندی تولید می کند که می توانید خانه خود را با اثر انگشت باز کنید، همانطور که تلفن هوشمند خود را آنلاک می کنید. این قفل که TappLock نام گرفته دو نوع دارد، نوع بزرگ تری که سه سال ماندگاری دارد و می تواند تلفن شما را شارژ کند و نوع کوچک تری به نام TappLock Lite که شش ماه طول عمر باتری دارد. با دستگاه های آی او اس و اندروید می توانید وسیله را توسط تلفن همراه از قفل در بیاورید و تا صد اثر انگشت را در آن ذخیره کنید تا دوستانتان هم بتوانند از آن استفاده کنند.

این مفهوم آن قدر ها هم جدید نیست. برای مثال شرکت دیگری به نام iFingerLock هم یک مدل حدودا صد دلاری در آمازون دارد. همچنین مدل های دارای بلوتوث مانند Noke هم وجود دارند. طبیعتا بزرگ ترین ترس درباره چنین دستگاهی عدم باز شدن قفل آن و بیرون خانه گرفتار ماندن است. با این حال شرکت سازنده اعلام کرده که از حسگر FPC 1020 استفاده می کند، حسگری که در حال حاضر در تلفن های همراهی مانند هوآوی Mate 7 کاربرد دارد. همچنین سازنده زمان کوتاه 0.8 ثانیه را برای باز شدن قفل اعلام کرده است. اگر قفل بریده شود یک آژیر به صدا در می آید.

TappLock روی Indiegogo (وب‌سایتی برای جمع آوری کمک‌ های مالی مردمی برای پیاده سازی ایده های مختلف) اجرا می شود و باید تا بیست و هشت روز آینده به چهل هزار دلاری که نیاز دارد برسد تا پروژه جلو برود، چیزی که در حال حاضر این خرید را با ریسک همراه می کند. البته شرکت Pishon Lab اعلام کرده این قفل ها تا سپتامبر 2016 وارد بازار خواهند شد.

منبع : engadget

ارسال نظر