محاسبات کوانتومی آینده فناوری را رقم می‌زند

رسانه کلیک - شرکت محاسبات سیلیکون کوانتومی (SQC) با دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) در زمینه فضای کوانتومی به همکاری می‌پردازد.

محاسبات کوانتومی آینده فناوری را رقم می‌زند

شرکت محاسبات سیلیکون کوانتومی (SQC) قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ دستگاه‌های ۱۰ کیوبیتی ساخته و روانه بازار کند. به گفته مدیرعامل این شرکت، همکاری SQC با دانشگاه UNSW روند تولید این دستگاه‌ها را تسریع می‌کند. SQC در حال حاضر، به دنبال جذب سرمایه‌گذار بیشتر بوده و در صدد است با تولید سخت‌افزارهای مختلف و توسعه پتنت‌های خود، همچنان بی‌همتا در جهان بتازد.

مدیرعامل این شرکت اعلام کرد: «در ۵ سال ابتدایی، بسیار متمرکز عمل می‌کنیم و برنامه‌های ما با تمرکز بر پتنت ها و تولید دستگاه‌های ۱۰ کیوبیتی انجام می شود. تا چند سال آینده، شرکت ما در صنعت کوانتومی در استرالیا از همه رقبا پیشی می‌گیرد».

وزیر صنعت استرالیا محاسبات کوانتومی را جزء لاینفک آینده علم و فناوری خواند و افزود: «ما به دنبال تولید و استفاده از فناوری‌های جدید هستیم. در حال حاضر، ممکن است سایر کشورها، استفاده از این فناوری را سخت ببینند، اما زمانی که استفاده از آن فراگیر شد، ما می‌توانیم به توسعه فناوری‌های جدیدتر روی آوریم».

برای استقبال بیشتر از آینده کوانتومی، بانک رفاه استرالیا از سیستم شبیه‌سازی شده محاسبه کوانتومی شرکت QxBranch استفاده کرده است. مدیرعامل این شرکت می گوید: «شاید سیستم‌های شبیه‌سازی شده محاسبات کوانتومی، مانند سخت افراز آن، سریع نباشد، اما به ما کمک می‌کند تا رفتارها و ویژگی‌های گسترده آن را بشناسیم و نحوه عملکرد سخت‌افزار محاسبات کوانتومی را پیش‌بینی کنیم».

متولیان این امر در استرالیا معتقدند که آگاهی از کارایی محاسبات کوانتومی، مردم را به سمت استفاده بیشتر از این قابلیت خارق‌العاده سوق می‌دهد.

ارسال نظر