رونمایی از لباس جدید فضایی بوئینگ موسوم به استارلاینر

ناسا به هیچ عنوان از پرداخت میلیاردها دلار به روسیه برای ارسال فضانوردان آمریکایی در فضاپیماهای روسی به فضا راضی نیست. اما فعلا این تنها گزینه پیش روی آژانس فضایی است؛ هیچ گزینه دیگری وجود ندارد مگر اینکه چینی باشند.

رونمایی از لباس جدید فضایی بوئینگ موسوم به استارلاینر

به گزارش کلیک ، دو شرکت هوا و فضا ـ اسپیس اکس و بوئینگ ـ به سختی مشغول کار بر روی تعهدات قرارداد خود با ناسا هستند تا بتوانند تا سال ۲۰۱۸ فضانوردان را به مدارهای پایین زمین بفرستند(با تاخیر سه ساله). اسپیس اکس مشغول کار بر روی فضاپیمای دراگون بوده و بوئینگ به توسعه و آزمایش فضاپیمای CST-100 Starliner خود مشغول است.

در همین راستا، روز چهارشنبه، بوئینگ برای اولین بار از یک بخش جدید در سیستم استارلاینر خود برای عموم پرده برداری کرد: یک لباس فضایی برای محافظت نسل بعدی فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی، و در نهایت به سمت مقصد های دوردست مانند سیارک ها و یا حتی مریخ.

در پشت این لباس جدید، فضانورد سابق کریس فرگوسن قرار دارد که مدیر برنامه سیستم ماموریت و خدمه‌ی استارلاینر بوئینگ نیز هست. طراح سرپرست نیز شین جیکوبز است.

فرگوسن می گوید "فضانوردان پیش ازاین لباس های سنگین و بزرگ با حلقه های زخیم دور گردن می پوشیدند. و در طی سال ها متوجه شدیم شاید نیازی به این موارد نباشد. اکنون لباس ها را ساده تر کرده ایم. بیایید سبک پرواز کنیم."

لباس فضایی رایج معمولا ۳۳ پوند(۱۵ کیلوگرم) است، در حالی که لباس جدید بوئینگ حدود ۱۲ پوند(۵٫۴ کیلوگرم) یعنی تقریبا به اندازه یک لپ تاپ مک بوک وزن دارد.

طبق اظهارات بوئینگ، این لباس بسیار خنک تر از لباس های فضایی معمولی است. برای مثال، در زیر مواد شانه، یک شبکه قرار دارد که هوا را در لباس به جریان می اندازد.

این لباس همچنین یک کلاه دارد که با یک زیپ بزرگ جدا می شود، و همین‌طور دستکش های کوچک‌تر و سبک تر(که از وادی ساخته شده اند تا بتوانند با صفحات لمسی کار کنند) دارد.

تصاویر زیر اولین عکس های لباس جدید فضایی بوئینگ هستند.

این لباس جدید فضایی CST-100 Starliner است که توسط بوئینگ طراحی و ساخته شده است:

فرگوسن در لباس جدید

در این تصویر فضانورد سابق، کریس فرگوسن، یکی از طراحان را مشاهده می‌کنید که لباس را پوشیده است. دستکش ها با صفحات لمسی سازگار هستند.

کلاه با یک زیپ ضخیم غیرقابل نفوذ، و البته غیر سنگین متصل شده است. فضانورد ناسا، اریک بو لباس را بر تن دارد.

فضانورد ناسا، سونی ویلیامز که کلاه سیستم ارتباطی را پوشیده و در زیر کلاه اصلی استارلاینر قرار می گیرد.

در اینجا کلاه به طور کامل بسته شده است.(باز هم فرگوسن)

بو داخل نمونه اولیه کپسول فضایی CST-100 Starliner.

یک کارمند بوئینگ طی آزمایش به همراه بو کار می کند.

فضاپیمای CST-100 Starliner تا هفت فضانورد را حمل می‌کند.

بو سایر بخش های لباس از جمله کفش ها را نشان می دهد.

ارسال نظر