رونمایی از تراشه Helio X25 شرکت مدیاتک

میزو پرو۶ اولین تلفنی هوشمندی است که از تراشه Helio X25 SoC استفاده می‌کند. Meizu یکی از سریع‌الرشد ترین شرکت‌های ساخت گوش‌های هوشمند در سال گذشته بوده است که آن را به یک شرکت بحث برانگیز بدل کرده است.

رونمایی از تراشه Helio X25 شرکت مدیاتک

به گزارش کلیک، سال گذشته آن‌ها موفق شده‌اند ۲۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشند که حدودا ۴٫۴ میلیون واحد بیشتر از مقداری است که در سال ۲۰۱۴ روانه بازار کردند. این موفقیت قابل ملاحظه‌ای برای آن‌ها به شمار می‌آید، از این رو تصور اینکه میزو در چند سال اخیر چه راه درازی را پیموده، سخت نیست.

این شرکت سال گذشته تعدادی گوشی جالب توجه معرفی کرده است اما فبلت PRO 5 گل سرسبد این شرکت است. این گوشی توسط یکی از قدرتمندترین چیپ‌های SoCs سال ۲۰۱۵ یعنی Exynos 7420 پردازش می‌شود و هردو مدل ۳گیگابایت و ۴ گیگابایتی را خواهد داشت. این دستگاه از فلز ساخته شده ویک صفحه نمایش فول اچ‌دی AMOLED و بدنه یک‌سره فلزی دارد. PRO 5 قطعا یک دستگاه در خور توجه است و در مقایسه با رقبا مقرون به صرفه‌تر نیز هست. شرکت هم‌اکنون تایید کرده مشغول به کار بر روی این مدل است و مجهز به یک صفحه نمایش حساس به لمس خواهد بود و این مساله PRO 6 را بسیار جالب‌تر می‌سازد. مدیر عامل شرکت به‌تازگی پس از تکذیب شایعات مربوط به Exynos 8890، تایید کرده است که PRO 6 ویژگی پانل با کیفیت ۱۰۸۰p را خواهد داشت.

مقامات شرکت امروز اعلام کرده‌اند Meizu PRO 6 توسط Helio X25 SoC پردازش می‌شود ـ یک چیپ که که امروز در رویدادهای مدیاتک اعلام شد. مدیران شرکت میزو اعلام کرده‌اند که پرو۶ اولین تلفنی خواهد بود که توسط این چیپ، پردازش خواهد شد و این بسیار قابل توجه است. میزو MX4 Pro و پرو۵ هردو پردازشگرهای اگزینوس سامسونگ را داشتند، پس از پرو۶ انتظار نمی‌رفت با واحد مدیاتک همکاری کند، مخصوصا با توجه با این‌که ام ایکس۶ قرار است یکی از تراشه‌های مدیاتک را داشته باشد.

چه نکته جدیدی در مورد Helio X25 وجود دارد؟ در واقع چیز جدیدی نیست، تنها ورژن ارتقا یافته هلیو۲۰ است و مدیاتک بخش SoC را با همکاری میزو ارتقا داده است. این شرکت چینی نه تنها اولین سازنده تلفن همراه هوشمندی خواهد بود که از این چیپ استفاده می‌کند، بلکه در طول این چندماه حقوق قانونی زیادی از این چیپ را کسب کرده است. هلیو ایکس۲۵ یک هسته مرکزی SoC شصت و چهار بایتی دارد و مجهز به توربو کلاستر در ۲٫۵ گیگاهرتز و یک GPU سریعتر ۸۵۰MHz است. هلیو ایکس۲۵ علی‌رقم اینکه چیپ قدرتمندتری دارد اما مصرف برق کمتری خواهد داشت.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر