برنامه ساخت شهری در مریخ

از روی زمین بودن خسته شده‌اید؟ ایلون ماسک راه حلی برایتان دارد. بنیان‌گذار و مدیرعامل بلندپرواز اسپیس اکس، برای ایده‌های خارج از این جهان، مخصوصا ایده آخر یعنی زندگی بر روی مریخ معروف است.

برنامه ساخت شهری در مریخ

به گزارش کلیک، در میان تعجب مرکز فضایی کندی ناسا، بنیان‌گذار این شرکت از برنامه‌های صریح خود برای شهرسازی در سیاره سرخ خبر داد. البته ماسک به وجود یک برنامه کامل اشاره کرد که جزییات بیشتر آن را در سپتامبر، در کنگره بین‌المللی هوانوردی(IAC) در گودالاخارای مکزیک ارائه خواهد کرد.

در حالی‌که موضوع اولیه ماسک در کنفراانس خبری حول محور راکت و فالکون۹ خودش بود، سخنان نهایی وی به احتمال ایجاد "شهری روی مریخ" توسط اسپیس اکس معطوف شد. ماسک همیشه در ایجاد مفاهیم چند قدم جلوتر از دیگران بوده است. وی گفت: "من فکر می‌کنم این ماجرا کمی دیوانگی باشد اما حداقل هیجان‌انگیز و سرگرم کننده است."

برای افراد زیاد، مریخ مرز منطقی بعدی و یک سرنوشت آشکار برای اکتشافات ساکنان کره زمین به‌نظر می‌رسد. ماسک به یک خبرنگار در هنگ کنگ گفته بود: "این یک تصمیم اساسی است که ما یک تمدن ایجاد کنیم. مریخ، قدم طبیعی بعدی است. در حقیقت این تنها سیاره‌ای است که قابلیت سازمان‌دهی یک شهر را دارد."

سوال اینجاست که ما چگونه به مریخ برویم؟

ظاهرا ماسک می‌داند چگونه باید این کار را انجام داد. راکت‌هایی با قابلیت استفاده مجدد کلید سفرهای فضایی آینده هستند. وی قابلیت استفاده مجدد را "پیشرفت اساسی مورد نیاز برای انقلاب در زمینه دسترسی به فضا" می‌نامد و تا کنون موفقیت طرح‌های خود را اثبات کرده است. وی با موفقیت در پرتاب و فرود آمدن موشک‌های اخیر خود نشان داده است که شهری در مریخ ممکن است چیزی بیش از یک ایده عجیب باشد.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر