دیوارنگاری توسط پهپاد؛ ایده‌ای برای زیباسازی شهرها

رسانه کلیک - امروزه استفاده از پهپادها در زمینه های مختلف گسترش یافته است، بنابراین می توان از این وسیله برای زیباسازی و رنگ آمیزی دیوارهای شهر نیز استفاده کرد.

دیوارنگاری توسط پهپاد؛ ایده‌ای برای زیباسازی شهرها

شهرهایی همچون برلین، آلمان و تورین قصد دارند قسمت هایی از دیوارهای شهرشان را با اسپری رنگ آمیزی کنند. به جای بکارگیری نیروی انسانی برای این کار می توان از پهپادها استفاده کرد. ایده ی نقاشی روی دیوار توسط پهپادها زاییده افکار کارلو راتی، رئیس آزمایشگاه MIT Senseable City و موسس انجمن Carlo Ratti (کارگاه نوآوری و طراحی) است.

راتی اظهار داشت: "پهپادها امروزه بخشی از زندگی روزمره ما شده اند." اداره هوانوردی فدرال در ایالات متحده آمریکا تخمین می زند که تا سال ۲۰۲۰، ۱٫۳ میلیون پهپاد چهارپره در آسمان به پرواز در می آیند. راتی افزود: "با این تفاصیل، ایده استفاده از پهپادها در همه زمینه ها ایده مناسبی است که ما در چندین پروژه از آن ها استفاده می کنیم."

راتی در آزمایشگاه MIT Senseable City سرپرستی پروژه ای به نام Skycall را بر عهده دارد، او در این پروژه از پهپادها به عنوان راهنمای تور در محوطه دانشگاه استفاده می کند. راتی بیان داشت: "ما با استفاده از پروژه Skycall دو موضوع مهم برای ارزیابی تکنولوژی UAV را بررسی کرده ایم: ۱) توانایی خودکار پهپاد برای درک محیط پیرامون ۲) قابلیت پهپاد برای تعامل و ارتباط با مردم. پروژه نقاشی با استفاده از پهپاد در گام بعدی این مسیر قرار گرفته است.

راتی امیدوار است که با آوردن UAVها به فضای عمومی، تحقیق را یک گام جلو ببرد، یعنی مردم به طور مستقیم از آن ها برای نقاشی دیوارها استفاده کنند، بنابراین با استفاده از پهپادها می توان محیط پیرامون را زیباتر کرد. هر پهپاد دارای رنگ های سبز-آبی، ارغوانی، زرد و رنگ های اصلی است و هنگامی که فرمان های دیجیتالی از برنامه مورد نظر به پهپاد انتقال داده می شود، پهپاد شروع به اسپری زدن و رنگ آمیزی می کند.

راتی اظهار داشت:" قسمت خوب این پروژه آن است که اندازه مکانی که قرار است روی آن نقاشی شود ثابت نیست و می توان مکان های به قدر کافی بزرگ را به این موضوع اختصاص داد. برای شروع بهتر است کار نقاشی را از مکان های ساختمان سازی و ورقه های داربست آغاز کنیم. طبق اظهارات راتی استفاده از پهپادها برای نقاشی دیوارهای شهر ساده تر و ایمن تر از استفاده از نیروی انسانی است. (برای جلوگیری از برخورد پهبادها با مردم می توان توری یا شبکه ای را بین پهبادها و مردم قرار داد.)

البته نقاشی روی دیوار از دید همه مردم کار پسندیده ای نیست، بدون شک واکنش های شدیدی علیه این موضوع وجود دارد، اما راتی که علاقمند به جلب افکار عمومی است، باید تلاش کند تا بتواند ایده خود را در سرتاسر کشور توسعه دهد.

راتی گفت: "نقاشی روی دیوار با استفاده از پهپادها باعث می شود خیابان ها چهره زیباتری به خود بگیرند و این روش، روشی جدید برای رنگ آمیزی مکان های ساخته شده است. آنچه نقاشی دیواری phygital نامیده می شود، ایده بکارگیری پهپادها و به طور کلی بکارگیری تکنولوژی های دیجیتالی برای توسعه هنر عمومی در سطح شهر است.

ارسال نظر