بزرگترین حمله سایبری دولتی جهان در راه است

 ایالات متحده در حال آماده سازی خود برای راه اندازی یک حمله سایبری بی سابقه علیه روسیه می باشد.

بزرگترین حمله سایبری دولتی جهان در راه است

به گزارش کلیک، منابع اطلاعاتی اذعان داشتند که کاخ سفید از CIA خواسته است یکسری عملیات سایبری مخفیانه را که دولت می‌تواند از بین آنها انتخاب کند معرفی کند. آیا هدف از این کار حمله سایبری است؟

به گذشته که بر می‌گردیم در زمان ولادیمیر پوتین و کرملین حمله سایبری برای دخالت در انتخابات کشوری بود.

اگر به یاد بیاورید، هکرها پشت نام مستعار Guccifer 2.0 پنهان شدند و به کامپیوتر کنوانسیون ملی حزب دموکرات راه یافتند ۲۰۰۰۰ ایمیل، اطلاعات شخصی و اطلاعات کاربردی آنها را افشا کردند.

دولت معتقد است که همه این اتفاقات در کل برای تحت تأثیر قرار دادن نتایج انتخابات روسیه از پیش هماهنگ شده بود.

منابع NBC به مورد خاصی در این باره اشاره نمی‌کنند، اما در حال حاضر سازمان اطلاعات دارای مجموعه‌ای از اسناد و مدارک می‌باشد که می‌تواند تاکتیک ناخوشایند پوتین را افشا کند. در حالی که ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم اسناد حاوی چه اطلاعاتی می‌باشند.

Joe Biden معاون رییس جمهور به این نکته اشاره کرده است که کاملا مشخص است مقدار زیادی پول از روسیه توسط طرفداران حکومت به خارج کشور انتقال یافته است که اگر این اتفاق صحت داشته باشد، بسیار شرم آور است.

دو تن از ماموران CIA به NBC گزارش داده اند که کاخ سفید برای به راه انداختن جنگ سایبری با روسیه در گذشته چندین بار با آژانس همکاری داشته است. با این حال، دولت همیشه این ایده را رها کرده است زیرا هر چیزی که ایالات متحده بتواند انجام دهد، پوتین و پیروانش نیز به خوبی می‌توانند انجام دهند.

مثلا یکی از آژانس ها درخواست کرد که می خواهید وضعیت سلامتی باراک اوباما را چک کنید؟ در نهایت این به تصمیم رییس جمهور بستگی دارد که می خواهد از طریق یه عملیات مخفیانه اقدام کند یا با چیزی واضح تر مانند اعمال تحریمات از روسیه انتقام بگیرد.

با اینکه این اطلاعات به خارج درج کرده و برنامه کاخ سفید دیگر محرمانه تلقی نمی شود، اما بعضی از مردم همانند وب سایت WikiLeaks شک دارند که آیا دولت در این مورد جدی است یا این اقدام تنها یک مانور سیاسی است.

ارسال نظر