استفاده از نسل جدید نارنجک در ارتش آمریکا

مرکز تحقیقات تسلیحاتی، توسعه و مهندسی ارتش ایالات متحده آمریکا(ARDEC) برای انعطاف پذیری بیشتر سربازان در عملیات میدانی در حال طراحی اولین نارنجک مرگبار جدید هستند.

استفاده از نسل جدید نارنجک در ارتش آمریکا

به گزارش کلیک، انواع مختلفی از نارنجک ها توسط ارتش آمریکا استفاده می شوند. برجسته ترین نارنجک های استفاده شده در نبردها، مدل های هجومی و ترکشی هستند. نارنجک ترکشی در هنگام انفجار تکه هایی برای از بین بردن نیروهای دشمن پرتاب می کند. این نوع نارنجک معمولا شعاع مرگ باری تا فاصله ۴۹ فوت(۱۴ متر) دارد.

از طرف دیگر نارنجک های هجومی از یک موج انفجار قوی برای کشتن یا از کار انداختن استفاده می کنند. این وسیله شعاع خطر کمتری دارد که در این صورت سربازان می توانند از آن در فاصله ای نزدیک تر به دشمن استفاده کنند بدون اینکه نگران گرفتار شدن در شعاع خطر آن باشند.

نارنجک جدید چند منظوره

نارنجک در حال توسعه فعلی که با عنوان نارنجک پیشرفته تاکتیکی چند منظوره دستی(ET-MP) شناخته می شود، ترکیبی از دو نوع مدل قبلی نارنجک ها است تا در میدان مبارزه انعطاف بیشتری داشته باشد. سربازان گزینه تغییر فوری بین حالت هجومی یا ترکشی را دارند که به سادگی توسط چرخاندن یک اهرم در روی نارنجک انجام می شود. در حال حاضر سربازان یک مدل نارنجک ترکشی M67 حمل می کنند. نارنجک هجومی MK3A2 در سال ۱۹۷۵ به دلیل خطرات آزبست از دور خارج شده اند.

نارنجک جدید ET-MP چند ارتقای دیگر نیز در طراحی خواهد داشت. بر خلاف نارنجک های ترکشی در میدان مبارزه، نسل بعدی ET-MP برای استفاده هر دو دست طراحی شده است. در حال حاضر، نارنجک ها نیازمند روند تغییر برای استفاده چپ دست ها هستند. هم چنین زمان بندی ET-MP کاملا الکترونیک خواهد بود تا قابلیت اطمینان و دقت بیشتری داشته باشد.

ارسال نظر