یادگیری مهارت جدید توسط هک مغز انسان در ارتش امریکا

یادگیری بعضی از مهارت ها مخصوصا برای کسانی که در زمان سریع باید مهارت های زیادی را آموزش ببینند آسان نیست. به همین دلیل ارتش آمریکا درحال انجام تحقیقاتی بر روی سیستم عصبی انسان است تا به بهبود یادگیری کمک کند.

یادگیری مهارت جدید توسط هک مغز انسان در ارتش امریکا

به گزارش کلیک، ارتش آمریکا سعی در دست کاری مغز انسان دارد تا بتواند به بهبود نتیجه ی آموزش ها از جمله یادگیری زبان دوم کمک کند.سرباز یا جاسوس بودن کار آسانی نیست. باید خود را در موقعیت های خطرناک قرار دهید، با استفاده ازهوش تصمیم های مهم بگیرید، به زبان های بیگانه صحبت کنید و بتوانید همه نوع وسیله ی اختصاصی و اسلحه را با خود حمل و استفاده کنید. یاد گرفتن همه ی این ها نیاز به آموزش های زیادی دارد. به همبن دلیل بازوی تحقیقاتی وزارت دفاع آمریکا می خواهد یادگیری این مهارت ها را برای کارمندانش تسریع ببخشد. برای مطالعه روی امکان پذیر بودن این کار، مرکز توسعه تحقیقات وزارت دفاع آمریکا (DARPA) بیش از ۵۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.هشت گروه مشغول تحقیق برای پیدا کردن راهی به منظور تسهیل یادگیری از طریق تحریک الکتریکی سیستم عصبی هستند.این برنامه ی چهارساله که (Targeted Neuroplasticity Training (TNT نام گذاری شده است هدف دارد که راهی به صرفه و بدون خطر برای تحریک نورون ها و تغییر انعطاف سیناپس ها که می تواند شامل کاهش یا افزایش فعالیت سیناپس شود، پیدا کند. با افزایش یا کاهش فعالیت سیناپس ها می توان توانایی انجام کارهای جدید یا ایجاد خاطره های جدید را فراهم نمود.

دست کاری ارتش آمریکا در مغز انسان

رئیس برنامه TNT که Doug Weber نام دارد می گویید: وزارت دفاع محیطی پیچیده و به هم مرتبطی دارد که در این محیط داشتن مهارت های انسانی مانند برقراری ارتباط و آنالیز کردن شرایط، حیاتی هستند و DARPA همیشه افراد را به تقویت این گونه مهارت ها مجبور می کند.

هدف مرکز توسعه تحقیقات وزارت دفاع از برنامه ی TNT ایجاد موثر ترین راه موجود برای آموزش است تا مردان و زنان ارتش ما بتوانند از حداکثر پتانسیل عملکردی خود استفاده کنند. DARPA هدف خاص دیگری نیز برای استفاده حداکثری از پتانسیل افراد دارد. این هدف دست یابی به بهبود ۳۰ درصدی یادگیری در پایان برنامه ۴ ساله است.محققان امیدوارند که با فرستادن تکانه های الکتریکی به سیستم عصبی، بتوانند راهی برای تزریق ماده ی محرک اصلی برای بهبود ارتباط بین نورون های مغز پیدا کنند که این امر میتواند به انعطاف سیناپس ها کمک کند. Doug Weber میگوید: این چنین تحریک های مغزی میتوانند روی وضعیت ادراک فرد مانند هوشیاری و دقت در شنیده ها یا انجام کارها اثر بگذارند.

این هشت تیم مشغول تحقیقات بر روی طیف گسترده ای از انواع تجربیات بر روی انسان های کاندید و حیوانات هستند. آنها اثر سلول های مختلف عصبی بر روی یادگیری را بررسی می کنند. یک تیم از دانشگاه ایالت آریزونای آمریکا در حال بررسی این هستند که چگونه تحریک نورون ها می تواند برمهارت های نظارت،تشخیص و نشانه گیری اثر بگذارند. در حالی که محققان دانشگاه جان هاپکینز در حال بررسی اثر این تحریکات عصبی بر روی یادگیری زبان هستند. در دانشگاه فلوریدا دانشمندان در حال مطالعه چگونگی اثر تحریک عصب واگ (عصبی که از مغز تا معده کشیده می شود) بر روی ادراک، تصمیم گیری و دید فضایی افراد هستند. تحریک عصب واگ هم اکنون برای درمان تشنج و افسردگی استفاده می شود، هرچند ما هنوز اطلاعات زیادی درباره آن نداریم.

Jennifer L. Bizon عصب شناس یکی از گروه ها می گوید: هرچند اطلاعات اندکی از نحوه ی کار این تحریکات داریم اما از آن ها در بالین استفاده می شود. ما می خواهیم از علم طبقه بندی شده استفاده کنیم تا بفهمیم چگونه این تحریکات باعث عملکرد بیشتر مغز می شود و با استفاده از نتایج، حداکثر بهبودی را در ادراک افراد ایجاد کنیم.

دست کاری ارتش آمریکا در مغز انسان تحقیقات قبلی DARPA بیشتر به دنبال بازیانی عملکرد از دست رفته بود، مانند بازیابی حافظه در کسانی که آسیب مغزی داشته اند. اما پروژه TNT فقط بر روی افزایش توانایی های طبیعی افراد کار می کند. اگر پروژه با موفقیت روبرو شود، تنها افراد ذی نفع سربازان و جاسوسان نخواهند بود. Justin Williams یکی از محققان دارای مدرک مهندسی زیست پزشکی، از دانشگاه Wisconsin میگوید: اگر بتوانیم به راهی امن و با نتیجه ی دل خواه، برای کنترل مواد شیمیایی مغز دست یابیم، مشکلات افراد دیگری مانند کودکانی که ناتوانی در یادگیری دارند یا یا بالغینی که اختلالات حافظه دارند را نیزمی توانیم برطرف کنیم. ولی در نهایت سربازان داوطلب خدمت سربازی، مشمول این مزایا تحت عنوان گزینه ای انتخابی برای تحریک سیستم عصبی می شوند. وبر می گوید: افراد نخبه ای نیز وجود دارند که برای هرچیزی که به آنها امکان عملکرد بهتر را بدهد مشتاق هستند. عالی خواهد بود که بتوانیم به این افراد کمک کنیم.
ارسال نظر