رتبه نا امید کننده آمریکا در سرعت اینترنت

منبع: businessinsider

رتبه نا امید کننده آمریکا در سرعت اینترنت

به گزارش کلیک، در اوایل این هفته FCC اعلام کرد که 34 میلیون آمریکایی یا حدود 10 درصد از جمعیت کشور هنوز طبق معیار FCC، دسترسی به اینترنت با پهنای باند ثابت ندارند، یعنی سرعت دانلود 25 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 3 مگابیت بر ثانیه را در اختیار ندارند و این واقعاً برای کشور پیشرفته ای مثل آمریکا تاسف بار است.
نارضایتی FCC ناشی از این حقیقت است که از هر ده آمریکایی یک نفر به طور موثر از سرعت مورد نظر کمیسیون محروم شده است. آنها به این نتیجه رسیده اند که عرضه کنندگان اینترنت یا نمی خواهند و یا قادر به ارائه خدمات اینترنت با پهنای باند مناسب به درصد قابل توجهی از خانوارهای آمریکایی نیستند.
طبق اعلامیه ای که FCC اخیراً منتشر کرده، نابرابری در بین دارندگان و محرومان اینترنت به طور ویژه به واسطه محدوده های جغرافیایی، اعلام شده است. این کمیسیون به یک تقسیم بندی شهری و روستایی استناد می کند که باعث شده 39 درصد از جمعیت روستایی به اینترنت با پهنای باند ثابت دسترسی نداشته باشند در صورتی که فقط 4 درصد از نواحی شهری از این عدم دسترسی شکایت دارند.
از این گذشته، 41 درصد از ساکنان سرزمین های قبیله ای به طور ناامید کننده ای به سرعت های مناسب اینترنت دسترسی ندارند، و همچنین برای همین درصد از مدارس، هدف کوتاه مدت کمیسیون یعنی هر 100 مگابیت بر ثانیه برای 100 دانش آموز یا پرسنل، برآورده نشده است. این بدین معناست که حدود نیمی از دانش آموزان آمریکایی به اینترنت پر سرعت در محوطه مدارس دسترسی ندارند.
وقتی تمام این موارد را با همتایان بین المللی خود مقایسه می کنیم به این نکته پی می بریم که ایالات متحده به شدت از آنها عقب افتاده است، به طوری که آمریکا در بین 34 کشور بررسی شده در رتبه 16 قرار دارد.
علی رغم این آمارهای نسبتاً مایوس کننده، هنوز جای امیدواری وجود دارد چرا که در طی سه سال گذشته، از هر پنج آمریکایی تنها یک نفر توانایی خرید پهنای باند 3/25 مگابیت بر ثانیه را نداشت؛ با این حال این عدد نیز دائماً تکذیب شد. در سال 2013 این عدد به 17 درصد رسید و در سال گذشته فقط 10 درصد بود. آمار مربوط به سال 2015 هنوز منتشر نشده، اما طبق روند کنونی این درصد رو به کاهش خواهد بود.
با این وجود، تلاش برای دسترسی بهتر به اینترنت در حال تبدیل شدن به یک اولویت ملی است. هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ریاست جمهوری، یک طرح زیربنایی 250 میلیارد دلاری پیشنهاد کرده که هدف آن فرآهم کردن ارتباطات اینترنتی پر سرعت برای میلیون ها شهروند آمریکایی است و در حال حاضر تعداد کثیری از شرکتهای فنی در حال رقابت برای ارائه سریع ترین خدمات اینترنت هستند. و وقتی این شرکتها با هم رقابت کنند، این مصرف کننده گان هستند که برنده اصلی خواهند بود.

منبع: businessinsider

ارسال نظر