ورود نسل جدید قطارهای سریع السیر به آمریکا

این روزها خبری مهم در رابطه با تحول در بخش حمل‌و نقل ریلی در آمریکا منتشر شده است. اخبار حاکی از آن است کع شرکت امتراک(Amtrak)  قصد دارد با وام کلان ۲٫۴۵ میلیارد دلاری که از سوی دولت فدرال به او داده‌شده است به بهترین نحو ناوگان ریلی خود را بازسازی کند.

ورود نسل جدید قطارهای سریع السیر به آمریکا

به گزارش کلیک، آمتراک یک شرکت راه‌آهن آمریکایی است که فعالیت گسترده‌ای در حوزه‌ی حمل‌ونقل ریلی در ایالات‌متحده دارد. همچنین این شرکت در سه استان کانادا نیز فعالیت دارد. امتراک اعلام نموده که قصد دارد نسل جدیدی از قطارهای با سرعت بالا را در سال ۲۰۲۱ عرضه نماید.آمتراک قصد دارد با استفاده از بخش عمده‌ای از این وام قطارهای سریع‌السیر جدیدی که از ساختاری بسیار سبک‌وزن با طراحی آئرودینامیک‌ و کم مصرف بسازد، این قطارها قرار است ۲۰ درصد درمصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

بنابر اعلام آمتراک این قطارها می توانند ۳۰۰ کیلومتر را در یک ساعت طی کنند این قطارها علاوه بر پرسرعت بودن دارای ویژگی‎های هیجان انگیزی از قبیل دارا بودن پریز برق و وای‌فای با کیفیت و پورت‌های USB بیشتر خواهند بود،همه‌ی اینها به جز این است که آمتراک اعلام کرده‌است این قطارها دارای افزایش ظرفیت قابل ملاحظه‌ای با قطارهای کنونی خواهند بود بر طبق اعلام این شرکت انتظار می‌رود این افزایش ۳۳ درصد بیشتر از وضعیت فعلی باشد.

این نسل جدید از قطارها قرار است جایگزین ناوگان قطارهای فعلی «Acela» شوند. نسل جدید قطارهای امتراک با همکاری شرکت آلستوم (Alstom) ساخته خواهند شد که ۹۵ درصد از قطعات آن‌ها در ایالات‌متحده ساخته‌شده و توسط ۳۵۰ تولیدکننده در ۳۰ ایالات تأمین می‌گردند.در تصویر زیر می‌توانید نقشه‌ی سیستمی آمتراک را ملاحظه کنید.

Amtrak_System_Map

این سرمایه‌گذاری جدید موجب تولید ۱۰۰۰ شغل جدید در سراسر ایالات‌متحده خواهد شد. شرکت آمتراک می‌تواند با ارائه‌ی این مجموعه‌ی جدید تحول بسیارخوبی در سرعت و کیفیت حمل و نقل ریلی در آمریکا به‌وجود بیاورد.

ارسال نظر