آغاز حملات سایبری محرمانه آمریکا علیه کره شمالی

با آغاز ریاست جمهوری ترامپ بسیاری از دخالت مستقیم روسیه در حملات سایبری مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا می گفتند. حال اینکه نه تنها روسیه بلکه آمریکا نیز در بسیاری از کشورها، جنگ ها و حملات سایبری را آغاز کرده است.

آغاز حملات سایبری محرمانه آمریکا علیه کره شمالی

به گزارش کلیک - پس از گذشت چند ماه از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت این کشور تحقیقات گسترده ای را در رابطه با حملات سایبری در زمان انتخابات این کشور انجام داده است. پس از انجام تحقیقات، انگشت اتهام به سمت روسیه نشانه رفته است که فعالیت های این چنینی را به صورت گسترده انجام داده است. این در حالیست که کارشناسان از حملات سایبری آمریکا به نیروگاه های هسته ای کره شمالی می گویند.

طی بررسی های انجام شده از کاخ سفید، کارشناسان اسنادی مبنی بر حملات سایبری به مراکز کره شمالی یافته اند که در دولت قبلی و همچنین دولت تازه روی کار آمده آمریکا انجام شده است. طبق این اسناد، آمریکا از سال های قبل برنامه مدونی برای انجام حملات سایبری به منظور جلوگیری از پیشرفت فعالیت موشک های بالستیک کره شمالی در نظر داشته است. طی سه سال گذشته، رئیس جمهور سابق آمریکا؛ باراک اوباما برنامه پیشنهادی برای جلوگیری از فعالیت موشک های بالستیک به پنتاگون ارائه کرده است.

پس از ارائه این برنامه متوقف سازی، بسیاری از موشک های نظامی کره شمالی حین پرواز به طور ناگهانی منفجر شده اند. به گفته شاهدان یکی از مهمترین توصیه های باراک اوباما به جانشین خود پیش از ترک منصب، تاکید بر محوریت کره شمالی در نگرانی امنیتی آمریکا بوده است. کارشناسان در مورد کارامدی حملات سایبری امریکا ابراز تردید کرده اند. هر چند در ماه های نخست، برنامه موشکی کره شمالی با شکست هایی روبرو شد که نشان از موفقیت حملات سایبری واشنگتن داشت، اما در ماه های اخیر، پیونگ یانگ با موفقیت هایی در این زمینه روبرو شد که کارآمدی حملات سایبری را با تردید روبرو کرد.

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی ماه ژانویه گذشته اعلام کرد کشورش در مرحله نهایی شلیک موشکی قاره پیماست که توانایی حمل سلاح هسته ای و حمله به امریکا را دارد.

همچنین متخصصان IT بر این اعتقادند که دولت آمریکا در این حملات از "Stuxnet" به منظور جنگ سایبری استفاده کرده است، که در گذشته برای حمله به نیروگاه های هسته ای ایران توسط آمریکا و اسرائیل در نظر گرفته شده بود. با تاکید دولت آمریکا بر حملات سایبری به تاسیسات هسته ای و همچنین موشک های بالستیک این کشور، کارشناسان از تاثیرات منفی جنگ سایبری هشدار می دهند. متخصصان این امکان را در نظر گرفته اند که با حمله به موشک های سایبری امکان اختلال در سیستم و همچنین اشتباه در مسیر و هدف گیری موشک بالستیک قابل تصور است.

اکنون در دولت آمریکا این سوال مطرح است که آغاز یک جنگ سایبری به کره شمالی می تواند به نفع این کشور باشد یا بالعکس تهدیدات گسترده ای را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر