پایگاه ۱۰۰ میلیون دلاری ارتش امریکا در حمایت از پهپادها

ارتش آمریکا قصد دارد به منظور مقابله با عملیات تروریستی در قاره آفریقا، یک پایگاه نظامی با سرمایه ۱۰۰ میلیون دلار در کشور نیجر با هدف محافظت از پهپادها و کمک به مردم برای مقابله با تروریست ها ایجاد کند.

پایگاه ۱۰۰ میلیون دلاری ارتش امریکا در حمایت از پهپادها

به گزارش کلیک، به تازگی جنگ هوایی علیه تروریست ها در آفریقا آغاز شده است و ارتش آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد یک پایگاه نظامی موقت با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون دلار در شهر اغادیز واقع در قسمت مرکزی کشور جمهوری نیجر ایجاد کند و هدف از تاسیس این اردوگاه، ایجاد آشیانه ای برای پهپادهای بازمانده از جنگ و کمک به مردم این کشور برای مبارزه با تروریست های القاعده و بوکوحرام است.

پهپادهای ارتش آمریکا باید به مردم کشورهای غرب آفریقا نیز کمک کند تا از مرزهای خود که دائما مورد تجاوز نیروها و سازمان های تروریستی قرار می گیرد، دفاع کنند.

با توجه به روابط نزدیک دولت جمهوری نیجر و ایالات متحده آمریکا و درخواست کمک دولت این کشور از آمریکا، AFRICOM (یکی از نه مرکز فرماندهی یکپارچه مبارزاتی آمریکا که مسئولیت انجام عملیات های نظامی آمریکا و برقراری روابط نظامی این کشور با ۵۳ کشور آفریقایی را بر عهده دارد) در حال تاسیس یک مکان امن در اغادیز است. یکی از سخنگویان این مرکز فرماندهی با ارسال ایمیلی به رویترز، به بیان این مطلب پرداخت که آغادیز مکانی ایده آل برای ایجاد پایگاهی جهت جمع آوری اطلاعات مرتبط با اطلاعات امینی، کنترل و شناسایی (سه اصل مهم در ارتش آمریکا) و مقابله با تهدیدهای امنیتی از جانب تروریست ها در سراسر منطقه ساحل و دریاچه چاد است.

وی افزود: "ظاهرا ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه اولیه برای تأمین هزینه ساخت و ساز، سوخت و تجهیزات به این پایگاه اختصاص داده شده است".

اخبار اولیه مربوط به این طرح برای نخسین بار در سال ۲۰۱۴ توسط آمریکا اعلام شد و در آن زمان ارتش آمریکا اعلام کرد که قصد دارد پایگاهی برای نگه داری پهپادها در نزدیکی پایگاه هوایی اغادیز تأسیس کند. طبق گفته های سخنگوی دولت آمریکا، اطلاعات جمع آوری شده توسط پهپادها در اختیار کشورهای متحد یعنی نیجریه، چاد و مالی قرار داده می شود.

طبق گفته رویترز، ایجاد پایگاهی به منظور نگه داری از پهپادها و ارائه خدمات مربوط به آن ها در آفریقا، نشان از روابط نظامی عمیق و در حال توسعه آمریکا با منطقه حساس ساحل است. کارشناسان امر نیز به میزان زیادی در مورد ادامه عملیات ضد تروریستی در شمال و جنوب این قاره تاکید دارند. درواقع نظامیان آمریکایی قصد دارند پایگاه نظامی اغادیز را به پایگاهی برای انجام عملیات نظامی خود و جمع آوری اطلاعات مرتبط با اطلاعات امنیتی، کنترل و شناسایی تبدیل کند.

ارتش آمریکا هنوز در مورد جزییات این پایگاه سخنی نگفته است. سخنگوی پنتاگون اذعان کرد که ارتش آمریکا به دلایل امنیتی نمی تواند جزییات مربوط به تعداد نیروها، ماموریت های ویژه و مکان های حساس را در اختیار عموم مردم قرار دهد.

ارسال نظر