سرعت جدیدترین نسخه USB-C بیست گیگابیت در ثانیه است

رسانه کلیک - انجمن مجریان USB اعلام کرده است که سرعت نسخه USB 3.2 که جدیدترین نسخه USB-C است، ۲۰ گیگابیت در ثانیه خواهد بود. در حال حاضر سرعت USB 3.1، ده گیگابیت در ثانیه است.

سرعت جدیدترین نسخه USB-C بیست گیگابیت در ثانیه است

همانطور که می دانید USB 3 در انتقال اطلاعات از سرعت بالایی برخوردار است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مجریان USB یا USB Implementers Forum (به اختصار USB IF) اعلام کرده است که سرعت USB 3.2 که جدیدترین نسخه USB-C است و در قالب آن اجرا می‌شود، بیست گیگابیت خواهد بود؛ این در حالی است که سرعت USB 3.1 ده گیگابیت در ثانیه است. نسخه USB 3.2 در‌صورتی‌که لپ‌تاپ‌ شما مجهز به جدیدترین سخت‌افزارهای USB (مخصوصا USB-C) باشد، می‌تواند به‌راحتی به این سرعت دست پیدا کند. البته USB IF فعلا قصد ندارد این نسخه از USB 3.0 را عرضه کند؛ اما استفاده از USB-C برای اتصال کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها به نمایشگرها در آینده‌ای نزدیک کاملا محتمل است. البته نخستین لپ‌تاپ‌ها و وسایل جانبی مجهز به پورت USB 3.2 حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر عرضه می‌شوند.

ممکن است دو مفهوم USB 3.2 کمی برای شما گیج‌کننده باشند. USB 3.2 فناوری مرتبط با چگونگی انتقال داده‌ها از طریق کابل است؛ اما USB-C یک مشخصه فیزیکی مرتبط با ظاهر پورت و کابل‌ است. طبق اطلاعات منتشر شده کابل USB-C تاکنون از عملکرد خوبی برخوردار بوده است. پورت USB-C در سال میلادی جاری در حال تبدیل شدن به یک پورت متداول است و طبق اطلاعات منتشر شده، ۶۹ درصد از لپ‌تاپ‌ها و وسایل جانبی تا سال ۲۰۲۱ به همراه این پورت عرضه می‌شوند.

پورت تاندربولت اینتل هم از سرعت بسیار بالای ۴۰ گیگابیت در ثانیه برخوردار است و در لپ‌تاپ‌هایی که مجهز به این پورت هستند، با USB-C ادغام شده است؛ به عنوان مثال لپ‌تاپ Spectre X360 دارای دو پورت USB-C است و کاربران می‌توانند از آن‌ها به عنوان پورت تاندربولت با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه نیز استفاده کنند.

پورت USB-C تحول بزرگی در پورت‌های USB محسوب می‌شود؛ زیرا این پورت دوطرفه است و مهم نیست که کابل USB را از کدام طرف وارد کنید. یکی از مزایای دیگر این پورت این است که اندازه آن در گوشی و لپ‌تاپ کاملا یکسان است. در ضمن این پورت توانایی انتقال میزان بالایی از برق را نیز دارد؛ بنابراین شما می‌توانید لپ‌تاپ خود را نیز همانند گوشی خود را با پورت USB شارژ کنید.

ارسال نظر