استاندارد USB4 تا سال آینده به دستگاه ها اضافه می شود

رسانه کلیک - بر اساس گزارش های منتشر شده، انجمن USB Implementers Forum یا به اختصار USB IF خبر از استاندارد جدید USB4 در دستگاه های سال آینده داده است.

استاندارد USB4 تا سال آینده به دستگاه ها اضافه می شود

روز گذشته انجمن USB Implementers Forum رسما اعلام کرد که این سازمان مشخصات فنی USB4 را نهایی کرده است. این مشخصات به زودی در اختیار طراحان، مهندسان و تولید کننده ها قرار خواهد گرفت تا در آینده ای نزدیک، احتمالا تا سال 2020 شاهد محصولاتی با برخورداری از استاندارد USB4 باشیم. استاندارد جدید یو اس بی 4 با سرعت انتقال 40 گیگابیت بر ثانیه همانند نرخ انتقال Thunderbolt 3 و حدودا دو برابر این مقدار در USB 3.2 است.

یو اس بی 4

USB4 از همان فرم شکل USB نوع C استفاده می کند و با USB 3.2 ،USB 2.0 و Thunderbolt 3 نیز سازگار است. در واقع می توان گفت که شما قادر خواهید بود از هر دستگاهی که از USB نوع C استفاده می کند با دستگاهی که پورت USB4 دارد، استفاده کنید. این درگاه ها همانند USB3 از پروتکل های داده و تصویر پشتیبانی می کند، از این رو در آینده بیشتر صفحه نمایش ها در کنار کابل HDMI خود از درگاه یو اس بی نیز برخوردار می شوند.

تاکنون دوگانگی موجود بین USB3 و Thunderbolt 3 کمی برای مصرف کنندگان دردسر ساز شده بود. چرا که درگاه های USB3 در همه دستگاه ها وجود دارد اما سرعت آن تقریبا نصف Thunderbolt 3 است. حال USB4 به گونه ای این دو استاندارد را ترکیب کرده تا یک اتصال 40 گیگابیت بر ثانیه ای ایجاد کند، چیزی که امیدواریم به یک کانکشن واحد در میان دستگاه و پلتفرم ها تبدیل شود.

همچنین، Thunderbolt 3 نیز از نرخ انتقال 40 گیگابیت بر ثانیه ای بهره مند بود که به نوعی برای متخصصان و کاربران حرفه ای مفید بود و روند کارها را ساده تر می کرد. علاوه بر این، امکان معرفی محصولات جدید همچون GPU اکسترنال را در اختیار کاربر قرار می داد. حال داشتن چنین نرخ انتقالی به عنوان یک استاندارد جهانی در USB4 تمامی این قابلیت ها را در اختیار همه مصرف کنندگان می گذارد و امکان انتقال سریع تر و ساده تر داده ها را فراهم می کند.

ارسال نظر