استفاده از نمایشگر های هد آپ در نسل آینده خودرو ها

رسانه کلیک – با توجه به گسترش استفاده از نمایشگر های هد آپ در خودرو ها به نظر می رسد در آینده این نمایشگرها جایگاه ویژه ای در وسایل نقلیه به خود اختصاص دهند.

استفاده از نمایشگر های هد آپ در نسل آینده خودرو ها

در طول ۲۰ سال اخیر، تغییرات زیادی در تکنولوژی های استفاده شده برای ساخت خودرو ها و همچنین تجهیزات وابسته به آن ایجاد شده است. عموما ماشین های مدرن امروزی مجهز به سیستم صوتی ۵ زبانه، تکنولوژی اینترنت هات اسپات، امکانات و قابلیت های منحصر به فرد دیگری هستند. اما هنوز سیستم راهنمایی راننده در این خودرو ها کامل نشده است و با محدودیت هایی روبرو است.

خودرو های امروزی غالبا یا مجهز به سیستم هدایت مخصوص خود هستند که به صورت پیش فرض روی آن ها نصب شده است و یا رانندگان معمولا روی گوشی های هوشمند خود اپلیکیشن های مربوط به هدایت خودرو مثل Waze را نصب می کنند و از آن ها عمدتا برای یافتن مسیر استفاده می کنند. اما به عقیده بسیاری از کارشناسان از آنجایی که استفاده از هر دو نوع سیستم هدایت باعث حواس پرتی راننده می شود به رانندگان توصیه می شود که به هیچ عنوان از این سیستم های هدایت کننده و یا به نوعی نقشه خوان استفاده نشود. اما بسیاری از رانندگان به هیچ عنوان نمی توانند از این سیستم ها در هنگام رانندگی استفاده نکنند.

خوشبختانه یک روش جدید برای هدایت خودرو و راننده وجود دارد و آن هم استفاده از نمایشگر های واقعیت افزوده شفاف است که به هد آپ (HUD) مشهور هستند. این نمایشگر ها بر روی شیشه های Hudway نصب می شوند و برای شیشه جلو خودرو بکار می روند. راننده با استفاده از این نمایشگر ها می تواند برای پیدا کردن مسیر درست و اطلاع از آنچه که در اطرافش می گذرد استفاده کند. نکته مهم در این خصوص این است که راننده بدون نیاز به چشم برداشتن از مسیر می تواند از تمامی اطلاعات گفته شده مطلع شود. آنچه که این نمایشگر ها انجام می دهند شبیه به بازی پوکمون گو است با این تفاوت که هیولای دوست داشتنی جای خود را به راننده واقعی داده است.

این نمایشگر ها در حدود ۲۰ درصد بزرگ تر از نمایشگر های تلفن های همراه هستند و بنابراین جزییات زیادی مثل میزان سوخت باقی مانده و یا سرعت خودرو را می توان از طریق آن ها برای راننده نمایش داد. همچنین امکان استفاده از امکانات آن ها بر روی تلفن همراه با استفاده از اپلیکیشن هد آپ وجود دارد. اپلیکیشن های هد آپ زیادی وجود دارد که صاحب خودرو می تواند با دریافت یک کد از کارخانه تولید کننده خودرو آن را روی گوشی یا دستگاه هوشمند خود نصب کند و بسته به نیاز خود از یکی از این اپلیکیشن ها استفاده کند.

ارسال نظر