پیامک های تبلیغاتی مزاحم به پایان عمر خود نزدیک می شوند

رسانه کلیک - معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ادامه اجرای طرح مسدودسازی شماره های موبایل ارسال کننده پیامک های انبوه به مشترکان در راستای حل معضل پیامک‌های مزاحم خبر داد.

پیامک های تبلیغاتی مزاحم به پایان عمر خود نزدیک می شوند

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه شواهد نشان می دهد که طی ۴ ماه اخیر میزان ارسال پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته، کاهش یافته است، عنوان کرد: مطابق با مکانیزم های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با پیامک های تبلیغاتی مزاحم که از سوی مشترکان به سامانه های ۱۹۵ و ۸۰۰ گزارش داده می شوند، برخورد می کنیم ( تبلیغات تلفنی و پیامکی به طور کامل سرکوب می شود/ امکان انتخاب نوع پیامک برای مشترکین تا ۲ ماه دیگر ).

وی اظهار کرد: هم اکنون مشکل عمده به پیامک های تبلیغاتی مربوط می شود که از سرشماره های شخصی موبایل به صورت انبوه به کاربران ارسال می شود. این شماره ها پس از شناسایی مسدود خواهند شد.

معاون رگولاتوری با تاکید بر اینکه مسدودسازی شماره های شخصی که مبادرت به ارسال پیام انبوه می کنند همچنان ادامه دارد و برای مقابله با این کاربران راهکارهایی جدید نظارتی در نظر گرفته ایم، بیان کرد: متاسفانه در طول زمان، این کاربران خطوط خود را تغییر داده و یا رفتار تجاری خود را تغییر می دهند، اما با این وجود ما نیز رفتار نظارتی خود را با آنها مطابقت داده و در کمترین زمان ممکن، این شماره ها را شناسایی کرده و با آنها برخورد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه با مکانیزم های نظارتی در نظر گرفته شده شاهد کاهش میزان ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم هستیم، ادامه داد: بنا است به زودی اپراتورهای تلفن همراه، پنل کاربری ویژه هر مشترک تلفن همراه را راه اندازی کنند که مدیریت دریافت پیامک در اختیار مشترک باشد ( پنل کاربری پیامک های تبلیغاتی در خدمت هر مشترک تلفن همراه قرار می گیرد ).

حقی تصریح کرد: با وجود این پنل کاربری که مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات به اپراتورها دستور داده شده است، مشترک می تواند ارسال و یا عدم ارسال انواع مختلف پیامک را انتخاب و تنظیم کرده و مطابق با آن لیست، اپراتور امکان ارسال پیامک را برای مشترک فراهم می کند.

به گفته وی، این پنل کاربری از نوع اپلیکیشن و یا وب بیس خواهد بود که به مشترک اختصاص می یابد تا بتواند مسیر ورود پیامک های لازم را باز و پیامک‌های مزاحم را مسدود کند؛ با این وجود انتظار می رود با اجرای این دستورالعمل که در راستای حفظ حریم شخصی و شهروندی شهروندان انجام می شود، شماره های مزاحم تبلیغاتی در کمترین بازه زمانی، حذف شوند.

ارسال نظر