کد خبر:1157398
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

پنل کاربری پیامک های تبلیغاتی در خدمت هر مشترک تلفن همراه قرار می گیرد

پنل کاربری پیامک های تبلیغاتی

رسانه کلیک - معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اختصاص پنل کاربری پیامک های تبلیغاتی (انبوه و ارزش افزوده) به هر مشترک موبایل با هدف انتخاب نوع و محتوای پیامک ها خبر داد.

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ نسترن محسنی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد معضل ارسال پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده بدون رضایت مشترکان عنوان کرد: در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، راه حلی برای این مشکل در نظر گرفته شده است. به نحوی که مقرر شده به هر مشترک تلفن همراه یک پنل کاربری پیامک های تبلیغاتی اختصاص یابد که خود در ابتدا، پیامک هایی را که علاقه مند به دریافت آنها است، انتخاب کند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به جزییات این رویکرد اظهار داشت: ممکن است این پنل کاربری از نوع اپلیکیشن و یا وب بیس باشد و مشترک بتواند نوع پیامک هایی را که علاقه مند به دریافت آن است، انتخاب کند. به این ترتیب هر مشترک می تواند مشخص کند که برای مثال پیامک های اطلاع رسانی بانک ها را می خواهد اما پیامک تبلیغاتی برندهای پوشاک را نیازی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، لزوم ارتباط بین شرکت های ارائه دهنده خدمات محتوایی (CP ) و اپراتور موبایل دیده شده است، اضافه کرد: براین اساس اگر اپراتورهای ارائه دهنده محتوای پیامکی بخواهند در حوزه پیامک های تبلیغاتی، ارزش افزوده و اطلاع رسانی فعالیت قانونی داشته باشند، باید الزامات این مصوبه را بپذیرند. در غیر این صورت چنانچه مطابق با این مصوبه فعالیت نکنند، تخلف محسوب شده و با اطلاع رسانی کاربر به رگولاتوری، جلوی فعالیت آنها گرفته می شود.

محسنی با اشاره به اقدامات متعددی که تاکنون از سوی رگولاتوری برای حل مشکلات پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته صورت گرفته است، بیان کرد: با راه اندازی سامانه ۸۰۰ امکان ثبت سرشماره های پیامکی ممکن شد و به دلیل عملکرد مناسب این سامانه، ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی ارسال کنندگان از طریق شماره های شخصی آغاز شد. در این راستا نیز هم اکنون ضابطه این است که اگر در طول شبانه روز از طریق سرشماره های شخصی موبایل از یک تعدادی بیشتر و به شکل یکطرفه، این پیام ها ارسال شود، به عنوان اسپم شناخته شده و مسدود می شوند.

معاون رگولاتوری در مورد این موضوع که برغم اعلام شکایت مشترکان به سامانه ۸۰۰ برای درخواست قطع پیامک های تبلیغاتی، این پیامک ها مجددا ارسال می شوند، تصریح کرد: این مشکل برای پیامک های تبلیغاتی که از سرشماره های مشخص پیامکی ارسال می شود تا حدودی حل شده است و مشکل بیشتر مربوط به شماره های موبایل شخصی است که اقدام به ارسال پیام های انبوه می کنند که با راه اندازی پنل کاربری پیامک های تبلیغاتی به زودی شاهد حل کامل این معضل خواهیم بود.

گفتنی است؛ در آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات جدیدی برای ارائه خدمات محتوایی پیامکی در نظر گرفته شده که بر مبنای این مصوبه، ارسال پیامک بدون اخذ اجازه قبلی از مشترک، توسط اپراتورها ممنوع است (ارسال پیامک تبلیغاتی بدون اجازه مشترکان بر اساس قانون جدید ممنوع شد).

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
انویدیا با معرفی ابرکامپیوتر DGX GH200 به پیشواز نسل جدید مدل‌های هوش مصنوعی رفت

ابرکامپیوتر جدید انویدیا درواقع ترکیبی از قدرتمندترین پردازنده‌ها و...

چینی‌ها ماهی آزمایشگاهی ساختند!

محققان دانشگاه ججیانگ و دانشگاه دالیان، روشی را برای کِشت فیله‌های گوشت...

بازی Dread Rune شما را به چالش می‌کشد

Dread Rune: Roguelike Dungeon Crawler نام یک بازی در ژانر نقش آفرینی است که توسط استودیو بازی...

تماس صوتی و تصویری روبیکا برای حجاج رایگان شد

با سوپراپلیکیشن روبیکا قابلیت تماس صوتی و تصویری و پیام‌رسانی متنی از طریق...

ژن های اوتیسم بیشتر از پدر منتقل می شود

 کودکان به طور طبیعی می توانند ویژگی های بسیاری را از والدین خود به ارث ببرند....

جایزه یک میلیون دلاری برای بهترین ایده‌های کنترل هوش مصنوعی

شرکت OpenAI که خالق ربات هوش مصنوعی ChatGPT است، اعلام کرده که قصد دارد ۱۰ جایزه ۱۰۰...

بهره بین بانکی باز تغییر کرد

بانک مرکزی در تازه ترین اطلاعات منتشر شده درباره نرخ بهره بین بانکی منتهی به...

BratGPT جدیدترین چت‌بات‌ هوش مصنوعی با هدف تمسخر شما از راه رسید

BratGPT به‌طور خاص طراحی شده است تا با حرف‌هایش شما را مسخره کند.

تولید سیم‌های ارتودنسی با سیم‌های حافظه‌دار در کشور

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس موفق...

خروج توئیتر از توافق با اتحادیه اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که توئیتر از توافق اتحادیه اروپا برای مبارزه...