پیکسل ۲ گوگل و قابلیت هایی که کاربران منتظر آن هستند

شرکت گوگل پس از ارائه موفق سیستم عامل اندروید برای گوشی های هوشمند تصمیم به تولید گوشی های Pixel که در واقع ادامه تولید گوشی های سری Nexus بودند، گرفت. اما این پایان ماجرا نبود. اما بر اساس اخبار منتشر شده گوگل قصد دارد تا سری جدید گوشی های Pixel را با نام های Pixel 2 و Pixel XL2 در اکتبر سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند.

پیکسل ۲ گوگل و قابلیت هایی که کاربران منتظر آن هستند

اما بر اساس اخبار منتشر شده گوگل قصد دارد تا سری جدید گوشی های Pixel را با نام های Pixel 2 و Pixel XL2 در اکتبر سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند.

به گزارش کلیک ، گوگل از گوشی خود به نام Pixel در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ یا مهرماه سال ۱۳۹۵ شمسی رو نمایی کرد. با وجود برخی از اشکالات و ایرادات نرم افزاری و مربوط به دوربین این گوشی، عملکرد آن روی هم رفته خوب بوده است. گوشی های سری پیکسل در واقع به عنوان جایگزینی برای گوشی های Nexus گوگل به بازار ارائه شدند. البته این جایگزینی به معنی این نیست که گوگل از استراتژی خود برای تولید گوشی های Nexus صرف نظر کرده باشد. از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۵ میلادی، هر سال گوگل گوشی های Nexus جدید از Nexus 0ne گرفته تا Nexus 6P را به بازار عرضه کرده است.

بر اساس اعلام T3 گوگل در نظر دارد تا همین استراتژی را نیز برای ارائه گوشی های Pixel در آینده ادامه دهد. قرار است گوشی های جدید گوگل با نام های Pixel 2 و Pixel XL2 در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ یا همان مهرماه سال ۱۳۹۶ شمسی به بازار عرضه شوند. نکته مهم در خصوص این گوشی ها این است که ساخت این گوشی ها ممکن است بر عهده شرکت HTC باشد. پیش از این نیز گوشی Pixel توسط شرکت HTC ساخته شده بود و به بازار عرضه شد.

نکته مهم دیگر در خصوص سری جدید گوشی های گوگل قابلیت های آن ها است که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

  • استفاده از پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ در این گوشی ها:

به نظر می رسد بیشتر شرکت های سازنده گوشی های همراه هوشمند قصد دارند تا در دستگاه های جدید در سال ۲۰۱۷ از پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ استفاده کنند. به نظر می رسد این پردازنده باعث بالاتر رفتن قدرت پردازش در گوشی های پرچم دار برندهای مختلف شود. پیش از این سامسونگ خبر استفاده از این پردازنده در گوشی های گلکسی Note 8 و گلکسی S8 را منتشر کرده بود.

در این پردازنده از تکنولوژی پردازنده های ۱۰nm استفاده می شود که باعث کارآیی بهتر به علاوه طول عمر باطری بیشتر نسبت به پردازنده های فعلی می شود.

  • وضوح تصویر QHD در صفحه نمایش Pixel 2

به نظر می رسد گوگل قصد دارد تا صفحه نمایش گوشی های Pixel 2 را از ۱۰۸۰*۱۹۲۰P به ۱۴۴۰*۲۵۶۰P ارتقا دهد.

  • استفاده از دوربین های دو گانه

یکی از قابلیت های جدید که انتظار می رود در گوشی Pixel 2 گوگل از آن استفاده شود، استفاده از دوربین های با لنز Flare است. به نظر می رسد تمام برندهای تولید کننده گوشی از استراتژی اپل و سامسونگ برای دوربین های گوشی های پرچم دار خود در استفاده از دوربین های دو گانه پیروی کنند.

  • سازگاری با Daydream View 2:

قرار است در گوشی های جدید گوگل یعنی Pixel 2 و Pixel XL2 از قابلیت Daydream View پشتیبانی شود. در واقع قابلیت Daydream View قابلیتی در گوشی ها است که از قابلیت های VR و یا همان واقعیت مجازی به خصوص استفاده از این قابلیت در انجام بازی های رایانه ای بر روی گوشی پشتیبانی می کند و باعث قدرتمند تر شدن گوشی در نمایش و اجرای چنین محتواهایی می شود.

  • تعبیه رم ۶ گیگ در این گوشی ها:

بر اساس اخبار منتشر شده قرار است گوگل در گوشی های جدید خود به جای رم ۴ گیگ از رم های ۶ گیگ استفاده کند که باعث می شود این گوشی ها از قابلیت های بیشتری پشتیبانی کنند. یکی از این قابلیت ها پشنیبانی از نسخه های جدید اندروید، بالا رفتن قدرت گوشی و کارآیی بهتر گوشی خواهد بود.

ارسال نظر