کاربران تنها از یک سوم امکانات اسمارت فون های خود استفاده می کنند

 اخیرا تحقیقاتی به عمل آمده و مشخص شده که کاربران گوشی های هوشمند تنها از یک سوم امکانات و ویژگی ها و نرم افزارهای خاص گوشی خود استفاده می کنند.

کاربران تنها از یک سوم امکانات اسمارت فون های خود استفاده می کنند

این یعنی دو سوم قابلیت ها و برنامه ها ناشناخته و دست نخورده باقی می ماند. اگر شما هر اسمارت فون را به طور متوسط با 40 ویژگی در نظر بگیرید حدود 35 درصد از قدرت و کارایی هر اسمارت فون مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش کلیک،این مطالعات نشان می دهند که امکانات جدیدتر مانند اسکنر اثر انگشت ، پرداخت با تلفن همراه و دستورات صوتی نیز به ندرت استفاده می شوند و به نظر می رسد این امکانات جز افزایش هزینه گوشی هوشمند ،فایده دیگری ندارند!اگرچه لیست این برنامه ها قابل توجه است ولی ظاهرا ما برای چیزی پول می دهیم که از آن استفاده نمی کنیم.

مشکل تنها به استفاده نکردن کاربران از این ویژگی ها ختم نمی شود، بلکه چیزی حدود 59 درصد مردم اصلا نمی دانند که گوشی های هوشمند آنها چنین ویژگی هایی را دارد. درصد کاربرانی که از همه ویژگی های اسمارت فون خود استفاده می کنند تنها 8 درصد است. 67 درصد هم اعتراف کرده اند که اکثر برنامه ها کاربرد روزانه ندارند. این مطالعات همچنین نشان می دهد که ارسال پیامک و تماس هنوز هم از بالاترین میزان محبوبیت برخوردار است و عکس گرفتن و جست و جو در اینترنت در جایگاه های بعدی قرار دارند.

ممکن است دلیلی برای این اعداد ناامید کننده برای تولیدکنندگان وجود داشته باشد. گوشی های هوشمند یک بخش نسبتا جدید از زندگی ما هستند و اگر شما فقط 10 سال به عقب برگردید، این برای شما غیر ممکن خواهد بود که تصور کنید یک قطعه شی مستطیل شکل ساخته شده از شیشه ، فلز و پلاستیک در زندگی روزمره شما نقش مهمی داشته باشد. این نکته به ما می فهماند که ترکیب تکنولوژی های جدید با اسمارت فون ها کمی طول می کشد و زمان لازم است تا جایگاه خود را پیدا کند. به عنوان مثال، سه سال پیش خبری از اسکنر اثر اگشت نبود ولی حالا همین اسکنرها با دقت بسیار بالایی از گوشی های ما محافظت می کنند. افرادی که درک تکنولوژی دارند از این پیشرفت ها شگفت زده می شوند ولی خیلی ها که کاربران عادی هستند شاید به سادگی از کنار این مسئله بگذرند.

مشکل دیگری که وجود دارد این است که کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند خود را درگیر برنامه هایی می کنند که کاربرد آنچنانی برای استفاده روزانه و عموم مردم ندارد و ما را با همان چالشی مواجه می کند که بگوییم فقط برای گرفتن پول اضافی دست به این کار می زنند. البته خود این شرکت ها قصد بیشتر کردن رفاه و سهولت کار ما چه در بلند مدت و چه حتی روزمره را دارند و نمی توان گفت هیچ برنامه ای بدون استفاده است. فقط باید مطابق نیازهایمان از آنها استفاده کنیم.

منبع: androidheadlines.com

ارسال نظر