استفاده از اثر انگشت به جای پول

دولت ژاپن در تابستان آتی، قرار است سیستمی را آزمایش کند که اجازه می دهد گردشگران خارجی از اثر انگشت به منظور بررسی هویت خود، خرید کالا و خدمات بهره گیرند.

استفاده از اثر انگشت به جای پول

به گزارش کلیک، پیش از المپیک و پارالمپیک۲۰۲۰ توکیو، ژاپن به منظور پیشگیری از وقوع جرم و کاهش استرس مسافران، نیاز به حمل پول نقد یا کارت های اعتباری را حذف می کند. آزمایش اجازه می دهد که دولت قبل از هر گونه تغییرات گسترده ای قبل از بازی به طور کامل سیستم را ارزیابی کند.

آزمایش اسکنر اثر انگشت را در خرده فروشان مشهور در مراکز توریستی - در مجموع ۳۰۰ مغازه سوغاتی، رستوران ها، هتل ها و موسسات دیگر قرار می دهد. با این حال، تحت مقررات فعلی دولت، گذرنامه هنوز هم باید در هتل بررسی شود- اگر چه قانون هنوز هم اجازه خرید از طریق اثر انگشت را در طول اقامت به شما می دهد.

در اکتبر سال گذشته، پارک Huis Ten Bosch در ناکازاکی، سیستم مشابهی را معرفی کرد و گزارش داد که به خوبی کار کرده است. به گفته سخنگوی شرکت،

این سیستم به خوبی توسط مشتریان دریافت شده است، از جمله افرادی که کودک به همراه داشتند، چرا که موجب صرفه جویی در مشکل پس گرفتن کیف پولشان شد.

ژاپن همچنین در حال آزمایش روی یک سیستم برای شهروندان خود است تا به آنها اجازه دهد که پول را از دستگاه های خودپرداز برداشت کنند- این مورد تلاشی برای افزایش امنیت و کاهش موارد معاملات جعلی با کارت های سرقت رفته است.

منبع: thenextweb

ارسال نظر