استفاده از اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس ۸ در تراکنش‌های مالی

سیستم‌های امنیتی مختلفی در گلکسی اس ۸ سامسونگ استفاده شده است که یکی از آن‌ها اسکنر عنبیه چشم است. این اسکنر به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان نسبت به دیگر روش‌های بیومتریک نظیر اثرانگشت ایمن‌تر است.

استفاده از اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس ۸ در تراکنش‌های مالی

به گزارش کلیک، بر اساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت کره‌ای the Korea Herald، به‌ نظر می‌رسد از اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس ۸ در تراکنش‌های مالی کاربردی استفاده خواهد شد. گفته می‌شود این روش امنیتی در سیستم‌های پرداختی مانند سامسونگ پی کاربرد خواهد داشت. هنوز به زمان دقیق تحقق این موضوع اشاره‌ای نشده است ولی انتظار می‌رود ابتدا این قابلیت در کره جنوبی و سپس آمریکای شمالی فعال شود.
در این گزارش اشاره شده که اسکن عنبیه چشم بخشی از امکانات گلکسی نوت ۷ بوده است و مؤسسات مالی کره جنوبی به کاربران اجازه می‌دادند تا با استفاده از این قابلیت وارد حساب‌های خود شوند، اما این اولین باری است که از اسکن عنبیه چشم برای تراکنش‌های مالی و تأیید آن‌ها در گوشی بهره گرفته خواهد شد. اگر فرض کنیم این موضوع با موفقیت انجام شود، به‌کارگیری این سیستم در گوشی‌های دیگر ما را شگفت‌زده نخواهد کرد.
در همین راستا گفته می‌شود اپل نیز به دنبال راهکار امنیتی دیگری جز اثر انگشت است که در این باره به اسکنر لیزری اشاره شده است. با این سیستم می‌توان از اسکن چهره‌ی کاربر برای تشخیص هویت و تأیید اعتبار آن‌ها استفاده کرد.

ارسال نظر