نسخه‌ی بعدی گوشی V10 ال‌جی به تراشه‌ی نوکلون 2 مجهز می‌شود

کمپانی ال‌جی به طور رسمی طی سال 2015 از دو پرچمدار رونمایی کرد. این دو پرچمدار گوشی هوشمند جی 4 (LG G4) این شرکت و گوشی هوشمند وی 10 (LG V10) بودند.

نسخه‌ی بعدی گوشی V10 ال‌جی به تراشه‌ی نوکلون 2 مجهز می‌شود

به گزارش کلیک ، گوشی هوشمند وی 10 در واقع نمادی مبنی بر ارائه‌ی نوآوری در محصولات ال‌جی محسوب می‌شود چرا که این گوشی از یک صفحه نمایش باریک و مجزا در پنل جلویی خود بهره‌مند است و به نوعی یک گوشی منحصر به فرد است.

انتظار داریم که ال‌جی در سال 2016 میلادی و احتمالا طی ماه مارس این سال از جانشین گوشی هوشمند جی 4 خود یعنی ال‌جی جی 5 رونمایی کند. در سمت مقابل گفته شده که ال‌جی به جای رونمایی از نخسه‌ی سوم گوشی هوشمند جی فلکس خود، قصد رونمایی از نسخه‌ی دوم گوشی وی 10 را دارد. بنابراین دو پرچمدار بعدی و مربوط به سال 2016 ال‌جی دو گوشی هوشمند جی 5 و نسخه‌ی دوم گوشی وی 10 خواهند بود که احتمال دارد با نام اختصاصی ال‌جی وی 20 معرفی شود.

اما حتما می‌دانید که شرکت ال‌جی پیش از این شانس خود را در زمینه‌ی طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌های (SoC) اختصاصی نیز امتحان کرده بود. ال‌جی در سال 2015 میلادی از اولین سیستم روی چیپ اختصاصی خود با نام نوکلون (NUCLUN) رونمایی کرد و نسخه‌ای از آن را در گوشی هوشمند G3 Screen خود به کار برد. این تراشه از پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که چهار هسته‌ی آن از نوع Cortex A15 با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر آن از نوع Cortex A7 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز بودند. اما متاسفانه پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مشخص شد که سیستم روی یک چیپ نوکلون شرکت ال‌جی به هیچ وجه عملکرد مناسبی ندارد. این موضوع سبب شد که ال‌جی در اولین قدم از تلاشش به منظور تولید و استفاده از تراشه‌های موبایلی اختصاصی خود با شکست مواجه شود.

1

اما ظاهرا ال‌جی با تدابیر دقیق‌تری قصد دارد که به زودی از نسخه‌ی دوم تراشه‌ی نوکلون خود با نام اختصاصی نوکلون 2 (NUCLUN 2) رونمایی کند. گفته شده که این تراشه با تدابیر بسیار دقیق‌تری طراحی شده و به طور کامل عدم موفقیت ال‌جی در تولید تراشه‌ی نوکلوم اورجینال را پوشش خواهد داد. منابع خبری متنوعی هم اکنون مدعی شده‌اند که ال‌جی قصد دارد سیستم روی چیپ نوکلون 2 را طی شش ماه نخست سال 2016 رسما معرفی کند.

اما تازه‌ترین خبرهای به دست آمده حاکی از آن است که ال‌جی به قدری نسبت به عملکرد مناسب و دقیق تراشه‌ی نوکلون 2 اطمینان پیدا کرده که قصد دارد نسخه‌ی بعدی گوشی هوشمند وی 10 خود را به این تراشه مجهز کند. بنابراین احتمالا یکی از پرچمداران سال 2016 ال‌جی به طور پیش فرض از سیستم روی چیپ اختصاصی این کمپانی کره‌ای با نام نوکلون 2 بهره‌مند می‌شود. بر اساس ادعای منبع ارائه کننده‌ی این خبر، ظاهرا عملکرد سیستم روی چیپ نوکلون 2 از عملکرد سیستم روی یک چیپ کرین 950 هوآوی بهتر خواهد بود، اما نسبت به عملکرد تراشه‌ی اسنپدراگون 820 ضعیف‌تر است. از اینرو ال‌جی تصمیم دارد که پرچمدار اصلی خود یعنی گوشی جی 5 را همچنان به تراشه‌ی اسنپدراگون 820 مجهز کند و در گوشی هوشمند وی 20 خود از تراشه‌ی اختصاصی نوکلون 2 بهره بگیرد.

بنا به گزارشات کنونی به دست آمده، سیستم روی چیپ نوکلون 2 ال‌جی احتمالا از هسته‌های پردازشگر Cortex A53 و Cortex A57 بهره‌مند می‌شود و طی فرآیند تولید یا لیتوگرافی 16 نانومتری شرکت تایوانی TSMC تولید خواهد شد. ال‌جی قصد دارد که با ارائه‌ی تراشه‌ی نوکلون 2 عدم موفقیت خود در ارائه‌ی نسخه‌ی نخست این تراشه را فراموش کند. بدون تردید ورود شرکت ال‌جی به این زمینه و طراحی تراشه‌های اختصاصی توسط این شرکت می‌تواند برای آن بسیار مفید واقع شده و وابستگی این شرکت به سایر کمپانی‌ها را کمتر کند. هم اکنون شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و هوآوی در اغلب محصولات خود از تراشه‌های اختصاصی و داخلی خود بهره می‌برند و حتی به دنبال تولید پردازنده‌های مرکزی، پردازنده‌های گرافیکی و مموری‌های اختصاصی و داخلی خویش نیز هستند که البته سامسونگ در این زمینه بسیار موفق پیش رفته است.به نظر شما سیستم روی چیپ نوکلون 2 ال‌جی چگونه عمل خواهد کرد؟ آیا این تراشه به واقع می‌تواند قدرتمندتر از تراشه‌ی کرین 950 هوآوی عمل کند؟

منابع:

androidauthority

androidheadlines

ارسال نظر