شرکت Valve استودیوی Campo Santo را خریداری کرد

رسانه کلیک - چندی پیش شرکت نامدار و پرآوازه «ولو» برای از سرگیری فعالیت های خود در زمینه ساخت و توسعه عناوین ویدیویی، اقدام به خرید استودیوی Campo Santo کرد.

شرکت Valve استودیوی Campo Santo را خریداری کرد

شرکت بزرگ Valve، صاحب امتیاز شبکه استیم و سازنده بازی های ویدیویی از جمله کانتر استریک ، چند سالی است که در صنعت بازی سازی فعالیت نکرده و در این مدت نسبتا طولانی تمام تمرکز خود را بر روی پشتیبانی از عناوین قبلی و شبکه استیم قرار داده است.

البته سیاست و تصمیم عدم فعالیت در حوزه ساخت بازی های ویدیویی موقتی بوده چرا که مدتی پیش، آقای گیب نیوول (Gabe Newell)، مدیر ارشد این شرکت، در مصاحبه با خبرنگاران رسما اعلام کرد که «ولو» بار دیگر به صنعت بازی سازی بازمی گردد و باز هم در زمینه ساخت و توسعه بازی های ویدیویی فعالیت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

حال، به نظر می رسد از سرگیری فعالیت های بازی سازی Valve باعث شده تا این شرکت به دنبال خرید استودیوی های مستقل بازی سازی برود تا با به کارگیری از ایده ها، مهارت ها و حرفه سایر سازندگان، مثل گذشته عناوین ویدیویی خارق العاده و هیجان انگیزی را در اختیار بازیکنان و صد البته پی سی بازها قرار دهد.

بر این اساس، شرکت ولو به تازگی استودیوی Campo Santo که ساخت بازی پرطرفدار و محبوب «فایر واچ» را در کارنامه خود دارد، خریداری کرده است و از این پس، این استودیو جز زیرمجموعه های شرکت ولو به شمار می رود. این خبر در ابتدا توسط وب سایت رسمی استودیوی کمپو سانتو در قالب یک بیانیه منتشر شد که در آن به طور کامل به تشریح این موضوع پرداخته شده است.

طبق بیانیه کمپو سانتو، ظاهرا تمام 12 عضو حاضر در این استودیو از فروش حق امتیاز شرکت خود و پیوستن به ولو رضایت داشتند. فراموش نکنید که خوشبختانه فروش کمپو سانتو به Valve هیچ تغییری در برنامه های کنونی و آتی این استودیو ایجاد نمی کند و تمامی اعضا همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهند و حتی روند ساخت و توسعه عنوان ویدیویی In The Valley of Gods که طی مراسم The Game Awards سال گذشته میلادی معرفی شد، متوقف نشده و طبق پیش بینی ها، این بازی در سال 2019 بر روی پلتفرم پی سی منتشر می شود.

همچنین، استودیوی Campo Santo در ادامه اعلام کرد که کماکان به پشتیبانی خود از بازی فایر واچ ادامه می دهد و از افراد ماهر و با استعداد شرکت ولو نیز برای ساخت پروژه های بعدی کمک خواهد گرفت. ظاهرا، هم اکنون برخی از کارمندان شرکت Valve برای توسعه هرچه بهتر، به تیم سازنده بازی In The Valley of Gods ملحق شده اند.

استودیوی Campo Santo

کمپو سانتو در این خصوص توضیح داد: «ما برای مدت طولانی و به طور کاملا جدی با اعضای شرکت ولو گفت و گو کردیم و تمامی افراد رضایت خود را در این باره اعلام کردند تا با همکاری یکدیگر، چیزهایی که هرگز فکرشان را نمی کردیم، بسازیم. هر دو طرف توضیحاتی هم در رابطه با ارزش ها و انتظارات ارائه کردند. آن ها از ما پرسیدند که آیا علاقه ای به رشد و دستیابی به موفقیت های بیشتر دارید و ما در پاسخ به آن ها، یک بله محکم گفتیم»!

در هر صورت، هنوز علت اصلی این اقدام عجیب شرکت Valve مشخص نیست، اما با توجه به صحبت های اخیر آقای گیب نیوول و سابقه درخشان آن در حوزه بازی های ویدیویی، گویا ولو به طور کاملا جدی قصد بازگشت به صنعت بازی سازی و از سرگیری فعالیت های اصلی خود را دارد و شاید در آینده نه چندان دور، شاهد انتشار شاهکارهای جدید این شرکت نظیر Half-Life 3 باشیم!

البته توجه داشته باشید، با اینکه بازی Artifact هم اکنون مراحل ساخت و تولید خود را در شرکت ولو طی می کند، ولی این عنوان ویدیویی تنها پروژه کنونی شرکت بزرگ ولو به حساب نمی آید و بر اساس صحبت های گیب نیوول، سازندگان در حال حاضر بر روی پروژه ها و توسعه بازی های مختلف و گوناگونی مشغول به کار هستند که متاسفانه هیچ اطلاعات و جزییاتی در این باره در دست قرار نگرفته است.

گفتنی است؛ اولین و جدیدترین عنوان ویدیویی استودیوی کمپو سانتو تحت عنوان فایر واچ در تاریخ نهم فوریه سال میلادی 2016 مصادف با 20 بهمن ماه سال 94 بر روی کنسول نسل هشتم شرکت سونی یعنی پلی استیشن 4 و همچنین پلتفرم رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، لینوکس و مک او اس (Mac OS) عرضه شد.

به دلیل موفقیت چشمگیر، فروش باورنکردنی این بازی و درخواست مکرر هواداران، سرانجام استودیوی Campo Santo با همکاری شرکت پنیک در تاریخ 21 سپتامبر سال میلادی 2016 (30 شهریور ماه سال 94) این عنوان ویدیویی محبوب را به دست دارندگان و کاربران کنسول ایکس باکس وان رساند. به علاوه، در حال حاضر سازندگان بر روی ساخت و توسعه نسخه نینتندو سوییچ این بازی مشغول به کار هستند و این نسخه در تاریخ نامشخصی از سال جاری میلادی به بازار منتشر خواهد شد.

داستان بازی Firewatch از اینجا شروع می شود که فردی به نام هنک به دلیل علاقه زیاد به جنگل و طبیعت و حفاظت از آن، زندگی خود را رها می کند و به عنوان یکی از دیدبانان جنگل ملی Yellowstone به صورت داوطلبانه استخدام می شود. حال این احساس خشنودی هنک طولی نمی کشد که آن را به یک حادثه ناگوار و فاجعه رو به رو می کند. این حادثه ناگوار همان آتش سوزی مهیب Yellowstone Fires است که در سال میلادی 1988 توسط خطای انسانی و رعد و برق های بزرگ اتفاق افتاد و منجر به به سوخته شدن بیش از 3,213 کیلومتر مربع از مناظر این جنگل ملی شد.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با فروش استودیوی Campo Santo به شرکت ولو چیست؟ به نظر شما، آیا این خرید و فروش به نفع هر دو شرکت بازی سازی خواهد بود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر