سرویس استریم بازی شرکت Valve به صورت آزمایشی برای اندروید عرضه شد

رسانه کلیک - طبق برنامه ریزی های گذشته، بنا بر این بود که سرویس استریم بازی شرکت Valve تا پایان ماه May عرضه شود و به نظر می رسد که روز موعود فرا رسیده است.

سرویس استریم بازی شرکت Valve به صورت آزمایشی برای اندروید عرضه شد

اوایل ماه جاری کمپانی بازی سازی والو اعلام کرد که Steam Link یا همان سرویس استریم بازی شرکت Valve تا آخر ماه May برای تلفن های هوشمند عرضه می شود. حالا شاهد آن هستیم که اولین نسخه آزمایشی آن برای سیستم عامل اندروید در دسترس قرار گرفته است. به وسیله سرویس استریم بازی شرکت Valve کاربران قادر خواهند بود تا بازی های کامپیوتر را از طریق اتصال تلفن هوشمند به شبکه قدرتمند وای فای و از طرف دیگر، اتصال کامپیوتر به پورت Ethernet روتر، به صورت کامل روی موبایل خود تجربه کنند. در حال حاضر به نظر می رسد که امکان بهره گیری از این قابلیت تحت شبکه LTE امکان پذیر نیست.

به این ترتیب شما می توانید بازی های مختلف را روی موبایل و به استفاده از کنترلر Steam یا سایر موارد از قبیل کنترلر ایکس باکس وان و گجت هایی که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی کرده و از طریق بلوتوث به گوشی وصل می شوند، تجربه کنید. بد نیست بدانید که شرکت والو متأسفانه تا کنون لیست کنترلرهای پشتیبانی کننده را منتشر نکرده است.

اپلیکیشن Steam Link همچنین ست تاپ باکس های اندرویدی را نیز تحت پوشش خود قرار می دهد. به این ترتیب اگر تلویزیون اندرویدی شما به صورت همزمان به روتر اتصال یافته توسط کامپیوتر وصل شده است، می توانید گیم های کامپیوتر را از طریق سرویس استریم بازی شرکت Valve روی تلویزیون تجربه کنید. مسئولان کمپانی یاد شده به این موضوع اشاره کرده اند که این قابلیت در حال حاضر به صورت استاندارد، بازی ها را با رزولوشن 1080p و نرخ فریم 60fps استریم می کند، اما امکان نمایش آنها با رزولوشن 4K و نرخ فریم 60fps نیز وجود دارد.

اپلیکیشن Steam Link در سال 2015 عرضه شد. این سیستم در ابتدا بر پایه لینوکس ارائه شد و بنا بر این بود تا کاربران بتوانند بازی های Steam را در محیط خانه، روی تلویزیون و از طریق یک کنترلر منحصر به فرد تجربه کنند.

اما ایده این سخت افزار با شکست مواجه شد؛ لذا کمپانی والو تصمیم گرفت تا این پروژه را به صورت نرم افزاری اجرا کرده و آن را وارد دنیای تلویزیون های هوشمند کند. حالا با ارائه سرویس استریم بازی شرکت Valve یا همان استیم لینک برای موبایل، شانس موفقیت و جذب مخاطب آن تا حد زیادی بالا رفته است.

مسئولان شرکت والو به این موضوع نیز اشاره کرده اند که به محض تأیید اپلیکیشن یاد شده، نسخه مربوط به آی او اس و اپل تی وی نیز به زودی برای کاربران در دسترس قرار می گیرد.

ارسال نظر