شرکت Valve دوباره بازی می سازد!

رسانه کلیک - به نظر می رسد شرکت Valve پس از سال ها دوری از صنعت بازی سازی، با ساخت و انتشار عناوین ویدیویی جدید قصد دارد که بار دیگر فعالیت خود در زمینه بازی سازی را آغاز کند.

شرکت Valve دوباره بازی می سازد!

شرکت نامدار و پرآوازه بازی سازی «ولو» در گذشته با ساخت و انتشار عناوین ویدیویی بی نظیر از جمله سری Counter-Strike، هالف لایف، Dota 2، پورتال و Team Fortress 2 طرفداران زیادی را در میان پی سی بازها به دست آورده و استعداد و مهارت خود در این زمینه را به همگان اثبات کرده است. با این وجود، متاسفانه، چند سالی است که این شرکت در زمینه بازی سازی فعالیت نمی کند و تمام تمرکز را بر روی پشتیبانی از شبکه استیم و بازی های قبلی خود قرار داده است.

حال اخیرا مدیر ارشد شرکت Valve، آقای گیب نیوول (Gabe Newell)، در جدیدترین گفت و گو خود به پروژه های کنونی این شرکت اشاره کرد که متاسفانه اطلاعاتی در این زمینه ارائه نشده است. بر این اساس، به نظر می رسد «ولو» بار دیگر در نظر دارد که فعالیت بازی سازی خود را از سر بگیرد و در آینده بازی های ویدیویی جدیدی را برای پلتفرم رایانه شخصی منتشر کند.

در حالی که ما از ساخت و توسعه بازی جدید Artifact توسط شرکت Valve مطلع بودیم، اما گفت و گوهای گیب نیوول نشان می دهد که این تنها بازی ویدیویی نیست که هم اکنون توسط این شرکت ساخته می شود، بلکه اعضای و بازی سازان «والو» در حال حاضر بر روی پروژه های مختلف و گوناگونی مشغول به کار هستند.

ایشان به صراحت اعلام کرد که پس از انتشار بازی محبوب Dota 2، شرکت ولو بر روی پشتیبانی ویژه از این عنوان و بازی Team Fortress 2 متمرکز شد و با عرضه به‌روز رسانی ها، محتوای جدیدی را به عناوین مذکور اضافه کرد و بدین خاطر این شرکت از فعالیت های بازی سازی خود فاصله گرفت.

البته، این تنها دلیل عدم فعالیت چند ساله ولو در زمینه بازی سازی نیست! گیب نیوول در این مصاحبه توضیح داد از اینکه پلتفرم پی سی به یک سیستم بسته و محدودی تبدیل شود، نگران است. بدین خاطر، او برای فرار از این نگرانی، در هدست واقعیت مجازی HTC Vive سرمایه گذاری کرد تا تاثیر همکاری دو شرکت مایکروسافت و فیس بوک در این زمینه را کاهش دهد. همین امر سبب شد که Valve هم در زمینه توسعه سخت افزارها و هم در زمینه ساخت نرم افزارها و بازی های واقعیت مجازی فعالیت کند.

همچنین، گیب نیوول به حسادت خود و شرکت Valve نسبت به موفقیت کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ اعتراف کرد! وی صراحتا اعلام کرد به شرکت هایی همچون نینتندو که به طور کامل بر روی سخت افزار و نرم افزار کنترل دارند، حسادت می ورزد. خوشبختانه، نیوول علت این حسادت را بیان کرد که نشانه هایی از توسعه و عرضه اولین کنسول شرکت Valve در آن دیده می شود و در صورت تحقق این پیش بینی، تحول عظیمی در شرکت ولو به وجود خواهد آمد.

گیب نیوول در این گفت و گو اظهار داشت: «ما همواره به شرکت های دیگر از جمله نینتندو حسادت می کنیم! زمانی که میاماتو (Miyamoto)، بازی ساز مشهور ژاپنی، به نسخه بعدی عناوین ویدیویی Zelda و Mario فکر می کند، همزمان بر روی اینکه کنترل جدید این شرکت چگونه و به چه شکل خواهد بود نیز متمرکز می شود و یا بر روی کیفیت و گرافیک بازی ها، سخت افزارهای قابل پشتیبانی دستگاه و دیگر قابلیت های کنسول خود تامل می کند».

شرکت Valve

در ادامه ایشان به تشریح علت حسادت شرکت «ولو» به نینتندو پرداخت و گفت: «میاماتو به دلیل آنکه هم بر روی سخت افزار و هم بر روی نرم افزار کنترل دارد، به راحتی می تواند از قابلیت هایی همچون تشخیص حرکت (Motion Input) و دیگر امکانات و تکنولوژی های جدید در بازی های خود استفاده کند. او تا جایی که ممکن است، از بهترین سخت افزارها در طراحی کنسول خود استفاده می کند چرا که همان شخص به سراغ ساخت نرم افزارهای مورد نظر می رود و به آسانی نرم افزارها را طراحی و تولید می کند. به عبارت دیگر، او می تواند بهترین استفاده را از کنترل بر روی سخت افزار و نرم افزار داشته باشد. این موضوع مهم ترین مزیت و برتری شرکت هایی همچون نینتندو است. بدین خاطر، ما همواره به شرکت نینتندو حسادت می کنیم و قصد داریم که به این سو حرکت کنیم».

همانطور که ملاحظه کردید، آخرین صحبت های آقای گیب نیوول چندان واضح و روشن نیست! اینکه رئیس ارشد شرکت ولو از حسادت خود نسبت به شرکت نینتندو سخن بگوید و در پایان صحبت های خود، به طور مختصر و الهام آمیز به برنامه ها و سیاست های آتی شرکت خود اشاره کند، کمی تعجعب برانگیز به نظر می رسد. هنوز مشخص نیست که منظور گیب نیوول از اینکه شرکت ولو راه شرکت هایی نظیر نینتندو را پیش می گیرد، دقیقا چیست.

بر اساس اظهارات گیب نیوول، ظاهرا شرکت ولو به دنبال ساخت کنسول منحصر به فردی است که در ساخت آن از تجربیات شرکت نینتندو استفاده خواهد کرد. هرچند، هنوز این موضوع در حد حدس و گمان مطرح شده و توسط هیچ کدام از منابع رسمی این شرکت نامدار مورد تایید قرار نگرفته است. به هر حال، چنانچه ولو کنسول ویدیویی جدیدی را به بازار عرضه کند، عملا اهداف دیرینه خود مبنی بر کنترل بر روی سخت افزار و نرم افزار را محقق می سازد و بازار رقابت کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ داغ از همیشه خواهد شد.

شرکت Valve

در آخر، وقتی که صحبت از پروژه های مرموز و در حال انجام شرکت ولو به میان زده شد، آقای گیب نیوول سکوت کرد و از ارائه جزئیات و اطلاعات تکمیلی تر از پروژه ها و بازی های آینده این شرکت خودداری کرد. با این حال، ایشان در ماه ژانویه سال جاری میلادی رسما از ساخت و توسعه یک بازی تک نفره و سه بازی واقعیت مجازی توسط Valve خبر داد.

در هر صورت، مهم این است که این شرکت نامدار و پرآوازه که حق بزرگی در صنعت گیمینگ پی سی بر گردن دارد، بار دیگر فعالیت بازی سازی خود را آغاز کرده و عناوین ویدیویی جدیدی در راه پلتفرم رایانه شخصی و پی سی بازها است.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با فعالیت مجدد شرکت ولو در زمینه بازی سازی چیست؟ به نظر شما، آیا نسخه سوم بازی پرطرفدار و مورد نیاز Half Life در راه است؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر