انقلاب در صدای بازی های کامپیوتری با فناوری جدید شرکت Valve

آن طور که از اخبار شنیده می شود، شرکت Valve فناوری جدیدی معرفی کرده است که بازی های کامپیوتری را به طرز شگرفی رئالیستیک می کند و برای علاقه مندان به این حوزه بسیار جذاب و کارامد است!

انقلاب در صدای بازی های کامپیوتری با فناوری جدید شرکت Valve

به گزارش کلیک، غول دنیای بازی های کامپیوتری یعنی Valve اخیرا ابزار رایگان Steam Audio را برای توسعه دهندگان عرضه کرده است تا بتوانند جلوه های ویژه فضایی را برای صداگذاری بازی به کار گیرند.

آن طور که خود شرکت بیان کرده است، این ابزار جدید، انتشار صدا مبتنی بر قواعد فیزیکی و HRTF را برای افزایش حجم جریان به صدا اضافه می کند. قابل توجه است که HRTF یا head-related transfer function پاسخی است که چگونگی دریافت صدا توسط گوش از یک نقطه در فضا را مشخص می کند. یک جفت از HRTF برای دو گوش برای ترکیب یک صدای دو طرفه است که از یک نقطه خاص در فضا منتشر می شود.

تمام این موارد بدین معناست که هنگامی که در فضای بازی قرار می گیرید، می توانید صداهای بازگشتی ار سطوح مختلف اشیا، صداهای منتشرشده در فضا و صداهای تکرارشونده(اکو) را به طرز بسیار شگفت انگیزی شبیه به دنیای واقعی بشنوید؛ به عبارت دیگر، قبلا تنها اتفاقی که در بازی ها شاهد آن بودیم، کاهش صدا از شخصیت بازی هنگام دور شدن از منبع صدا و نیز افزایش صدا هنگام نزدیک شدن به منبع صدا بود، اما با این ابزار فوق العاده، می توان به صورت پویا و جذابی صداهای محیط بازی را شنید و از آن لذت برد.

نتیجه نهایی این است که جلوه های صدا و موزیک طبیعی تر برای کاربران به ارمغان خواهد آمد و نیز توسعه دهندگان بدون نیاز به پردازشگر های قدرتمند و اضافی، می توانند به راحتی از این جلوه ها در فعالیت ها و پروژه های خود استفاده کنند.

استیم آدیو به شما اجازه می دهد تا صدای رندر شده را مخصوصا برای دو گوش دریافت کنید که بر چگونگی درک شما از منبع تولید صدا تاثیر خارق العاده ای خواهد گذاشت و همچنین توانایی شبیه سازی انسداد بخشی از صدا توسط اشیاء، بسته مقدار منبع صدای قابل درک، از دیگر ویژگی های این ابزار جدید است. همچنین این ابزار می تواند اثرات بازتاب صدا را بر اساس فضای بازی شبیه سازی کند. علاوه بر این، صدا بر اساس چگونگی حرکت شما به اطراف در محیط یک بازی شنیده می شود!

شرکت Valve معتقد است که این ابزار نه تنها در بازی ها، بلکه در تجربه لذت بخش واقعیت مجازی نیز کاربرد شگفت انگیری دارد. استیم آدیو از ویندوز، مک، سیستم عامل استیم، لینوکس و اندروید پشتیبانی می کند و نیز با موتور گرافیکی یونیتی نیز سازگار است. شایان ذکر است که کار ایجاد سازگاری میان این ابزار و Unreal 4، FMOD Studio و WWise در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

مطمئنا شنیدن این خبر برای خوره های بازی می تواند یکی از بهترین خبرهای سال جاری باشد؛ از آن جهت که جلوه های صدا در محیط بازی اگر از جلوه های ویژه گرافیکی مهم تر نباشد، کم اهمیت تر هم نیست و توانایی فوق العاده ای در میزان درک کاربر ار جریان ها و اتفاقات بازی دارد. امیدواریم که ابزار فوق بتواند رضایت تمامی علاقه مندان به بازی های کامپیوتری و مخصوصا واقعیت مجازی را به همراه داشته باشد.

ارسال نظر