شبکه استیم از دسترس خارج شد

با نزدیک شدن به اتمام سال میلادی و شروع سال ۲۰۱۷، شبکه های مختلف بازی های ویدیویی نظیر استیم، ایکس باکس لایو و پلی استیشن نتورک تخفیف های گسترده خود را آغاز می کنند. این تخفیف ها به قدری گسترده هستند که گاها سرورهای این شبکه ها از دسترس خارج شده و امکان دسترسی به فروشگاه و حتی حساب کاربری وجود ندارد. شبکه بزرگ استیم، بزرگ ترین جامعه پی سی بازها، در روز ۲۲ دسامبر (مصادف با ۲ دی ماه سال ۱۳۹۵) حراج بزرگ خود را آغاز کرد و در طی آن، عناوین ویدیویی بزرگی همچون ویچر ۳، رایز آو تام رایدر، دیویژن، Rainbow Six Siege، راکت لیگ و.... با تخفیف های وسوسه انگیز قابل خریداری می باشند. اما چند ساعت پیش بنا به مشاهدات، تمامی کاربران این شبکه قادر به اتصال به فروشگاه و حتی حساب شخصی نبودند و گویا سرورهای استیم به دلیل شلوغی ترافیک و حجم انبوه کاربران، از دسترس خارج شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

شبکه استیم از دسترس خارج شد

این تخفیف ها به قدری گسترده هستند که گاها سرورهای این شبکه ها از دسترس خارج شده و امکان دسترسی به فروشگاه و حتی حساب کاربری وجود ندارد. شبکه بزرگ استیم، بزرگ ترین جامعه پی سی بازها، در روز ۲۲ دسامبر (مصادف با ۲ دی ماه سال ۱۳۹۵) حراج بزرگ خود را آغاز کرد و در طی آن، عناوین ویدیویی بزرگی همچون ویچر ۳، رایز آو تام رایدر، دیویژن، Rainbow Six Siege، راکت لیگ و.... با تخفیف های وسوسه انگیز قابل خریداری می باشند. اما چند ساعت پیش بنا به مشاهدات، تمامی کاربران این شبکه قادر به اتصال به فروشگاه و حتی حساب شخصی نبودند و گویا سرورهای استیم به دلیل شلوغی ترافیک و حجم انبوه کاربران، از دسترس خارج شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، بنا به گزارشات و اطلاعات منتشر شده در وب سایت های معتبر خارجی، شبکه استیم از دسترس خارج شده است. به عبارت دیگر، کاربران این شبکه نمی توانند از بخش فروشگاه، لیست دوستان، بازی ها و... استفاده کنند. قعطی سرورهای شبکه پرمخاطب استیم از همان ساعت های اولیه آغاز تخفیفات زمستانی مشاهده شده و به نظر می رسد که اعضای کمپانی ولو هم اکنون در حال بررسی مشکل می باشند. ناگفته نماند که قبل از قعطی این سرورها، سرعت فروشگاه Steam به طور چشم گیری کاهش یافته بود و بسیاری از کاربران در فروم های معتبر گزارشات گوناگونی را در این خصوص منتشر کرده بودند.

  • بروز رسانی خبر:

بر اساس گزارشات، شبکه استیم هم اکنون به حالت قبلی خود بازگشته و کاربران می توانند با مراجعه به حساب کاربری خود، به تجربه عناوین بپردازند. همچنین فروشگاه این شبکه نیز به حالت عادی بارگشته و با تخفیف های ریز و درشت، آماده فروش عناوین ویودیویی است.

البته باید بدان توجه کرد که شبکه های بزرگ بازی های ویدیویی نظیر ایکس باکس لایو، پلی استیشن نتورک، استیم، یوپلی، اوریجین و... در گذشته بارها و بارها مورد حمله هکرها قرار گرفته اند که پس از حملات DDoS، جهت حفظ امنیت حساب های کاربری، تمامی سرورها به حالت آفلاین درآمده اند. این حملات معمولا در پایان هر سال بیشتر شده و هکرها در چنین روزهایی به دنبال دسترسی به سرورهای این شبکه ها هستند. البته کمپانی ولو تا به الان، هیچ گونه بیانیه ای مبنی بر حملات DDoS به سرورهای شبکه استیم را منتشر نکرده است و گویا دلیل قعطی آن، همان شلوغی و ترافیک شدید داده ها می باشد.

شایان به ذکر است تخفیفات شبکه استیم از روز ۲ دی ماه به مدت ۱۰ آغاز شده که در طول آن عناوین زیادی با تخفیف های شگفت انگیزی به فروش می رسند. برخی از تخفیف ها در طول ۱۰ روز نیز اعتبار دارند و برخی از آن ها تنها به مدت یک روز قابل استفاده می باشند. در زیر می توانید لیست عناوین پرفروش و تخفیف خورده شبکه استیم را مشاهده نمایید.

  1. Watch_Dogs® ۲ - قیمت اصلی: ۵۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۴۰٫۱۹ دلار (تخفیف ۳۳ درصدی)
  2. Planet Coaster - قیمت اصلی: ۴۴٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۳۸٫۲۴ دلار (تخفیف ۱۵ درصدی)
  3. The Witcher 3: Wild Hunt - قیمت اصلی: ۴۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۲۹٫۹۹ دلار (تخفیف ۴۰ درصدی)
  4. Counter-Strike: Global Offensive - قیمت اصلی: ۱۴٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۱۰٫۰۴ دلار (تخفیف ۳۳ درصدی)
  5. DARK SOULS™ III - قیمت اصلی: ۵۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۲۹٫۹۹ دلار (تخفیف ۵۰ درصدی)
  6. DOOM - قیمت اصلی: ۵۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۱۹٫۷۹ دلار (تخفیف ۶۷ درصدی)
  7. Fallout 4 - قیمت اصلی: ۵۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۱۹٫۷۹ دلار (تخفیف ۶۷ درصدی)
  8. Rocket League - قیمت اصلی: ۱۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۱۱٫۹۹ دلار (تخفیف ۴۰ درصدی)
  9. Tom Clancy's Rainbow Six® Siege - قیمت اصلی: ۴۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۲۴٫۹۹ دلار (تخفیف ۵۰ درصدی)
  10. H1Z1: King of the Kill - قیمت اصلی: ۱۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۱۲٫۹۹ دلار (تخفیف ۳۵ درصدی)
  11. Kerbal Space Program - قیمت اصلی: ۳۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۱۳٫۵۹ دلار (تخفیف ۶۶ درصدی)
  12. Dishonored 2 - قیمت اصلی: ۵۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۴۰٫۱۹ دلار (تخفیف ۳۳ درصدی)
  13. Rise of the Tomb Raider™ - قیمت اصلی: ۵۹٫۹۹ دلار - قیمت کنونی: ۲۹٫۹۹ دلار (تخفیف ۵۰ درصدی)

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با قعطی سرورهای شبکه استیم چیست؟ آیا شما هم اکنون قادر به اتصال به فروشگاه استیم هستید؟ تخفیفات و عملکرد این شبکه را در سال ۲۰۱۶ چگونه ارزیابی می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را در رسانه بزرگ کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر