مهلت دو هفته‌ ای اپراتورها برای ساماندهی سرویس‌ های ارزش افزوده

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور ساماندهی سرویس‌ های ارزش افزوده در جلسه‌ ای با مدیران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به منظور ایجاد چارچوب در این حوزه دغدغه‌ هایی را در زمینه خدمات VAS مطرح کرد.

مهلت دو هفته‌ ای اپراتورها برای ساماندهی سرویس‌ های ارزش افزوده

به گزارش کلیک به نقل از ایبنا؛ محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای حضور به عنوان وزیر در دولت دوازدهم یکی از برنامه‌ های اصلی خود را حذف پیامک‌ های تبلیغاتی سیاه و ایجاد پیامک‌ های سفید و ساماندهی وضعیت خدمات ارزش افزوده یا VAS عنوان کرد که در چند سال اخیر با رشد بسیار زیاد علاوه بر ارائه خدمات کاربردی به مردم، اما در برخی موارد باعث شده تا مزاحمت‌ هایی برای مشترکان تلفن همراه ایجاد شود؛ در همین راستا چند ماه گذشته بود که آذری جهرمی سیاست‌ های جدیدی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ساماندهی وضعیت پیامک‌ های تبلیغاتی و سرویس‌ های محتوایی و ارزش افزوده اعلام کرد و در همین راستا اپراتورهای همراه اول و ایرانسل با ایجاد سامانه پیامک‌ های تبلیغاتی و مشاهده سرویس‌ های ارزش افزوده موظف شدند با شرکت‌ های فعال خاطی برخورد کنند که چندی پیش همراه اول تعدادی از این شرکت‌ ها را به دلیل شکایت کاربران مبنی بر مزاحمت جریمه و نسبت به نحوه فعالیت آن‌ ها اخطار داد ( برخورد یکی از اپراتورهای تلفن همراه با ارسال کنندگان پیامک جعلی ).

ابوذر مهرمنش، مدیر بخش ارزش افزوده همراه اول در همین خصوص در توییتی اعلام کرد که مدیران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به همراه مدیر بخش ارزش افزوده اپراتور با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسه‌ ای داشتند و وزیر نیز در این جلسه دغدغه‌ ها و توصیه‌ هایی به حق را مطرح کردند و دو هفته‌ ای به اپراتورها برای ساماندهی وضعیت خدمات ارزش افزوده وقت داده شد.

گفتنی است؛ بسیاری از کارشناسان حوزه مخابرات کشور اعتقاد دارند که رشد خدمات ارزش افزوده VAS که در تمام دنیا به عنوان یکی از شاخص‌ های مهم درآمدی اپراتورها و ارائه سرویس‌ های مناسب و متنوع به کاربران به شمار می‌ رود حالا در ایران با توجه به افزایش شرکت‌ های فعال در این حوزه و توجه ویژه اپراتورها سرعت شتابانی یافته و باعث شده علاوه بر اضافه شدن سرویس‌‍‌ های مناسب و با کیفیت، برخی برای ارائه سرویس‌ ها و جذب کاربر که به صورت روزانه انواع آن‌ ها از جمله فال، مسابقه و غیره به سوی کاربران شلیک می‌ شود و به سمت تبلیغات با محتوای نامناسب یا غیر شفاف بروند که به اعتقاد کاربران باعث هدرفت سرمایه آن‌ ها و گلایه از اپراتورها شده است.

ارسال نظر