بررسی تخصصی رنجروور Velar؛ زیبای بریتانیایی

ملاقات با مدل چهار، شاسی بلند Velar کمپانی بریتانیایی لندروور قطعا لذت بخش است، زیرا شما را در مقابل SUV لوکس و خوش استایلی قرار می دهد که نظیر آن خیلی کم است. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت کلیک همراه باشید.

بررسی تخصصی رنجروور Velar؛ زیبای بریتانیایی

به گزارش کلیک - این عضو جدید خانواده سلطنتی با قیمت پایه ۴۴ هزار پوند و قیمت نهایی ۸۵ هزار پوندی به فروش می رسد. در حقیقت Velar مدلی بین اووک و اسپرت قرار می گیرد و رقیبی نیز برای بی ام و X6، پورشه ماکان و شاسی بلند خواهر خود F-Pace جگوار به شمار می رود.

Velar نقاط مشترکی با محصول جگوار داشته و از جمله آنها باید به پیشرانه چهار و شش سیلندر و معماری آلومینیومی اشاره کرد. فاصله دو محور آن ۲۸۷۴ میلیمتری و سیستم تعلیق عقب از نوع integral link است. Velar یک خودرو مدرن از لندروور بوده و با فناوری های روز و قابل توجهی همراه است. دستگیره درب با قابلیت پنهان شدن و چراغ های جلو LED ماتریکس لیزری ویژگی های شاسی بلند جدید لندروور را تشکیل می دهد.

به گفته لندروور سیستم چراغ جلو این خودرو می تواند تا فاصله ۵۵۰ متری را نورپردازی کند که نسبت به برخی مدل های رقیب قابل توجه است.

برترین خودرو لندروور

Gerry McGovern یکی از مدیران لندروور درباره Velar می گوید:

Velar را باید یکی از بهترین محصولات شرکت لندروور محسوب کرد اما ممکن است توان نسبتا کمی نسبت به برخی مدل داشته باشد.

با سیستم دو چرخ عقب محرک Velar اگرچه نسبت به یک مدل چهار چرخ محرک توان کمتری داشته اما همچنان درون جاده قدرتمند است. اگر شما نتوانستید در شرایط رانندگی دشوار به کنترل خودرو بپردازید قادر هستید از طریق کنترل کامپیوتر ، عملکرد درایو Velar را قدرت بخشیده و به آسانی از موانع عبور کنید.

یک سیستم گشتاور استاندارد ترمز چرخ ها به آرامی مورد استفاده قرار می دهد، این قابلیت برای شرایط کوهستانی، برفی و برخی دیگر بسیار مناسب خواهد بود. همچنین وجود قفل دیفرانسیل عقب در مدل استاندارد شش سیلندر، کشش خودرو را برای حرکت در سراشیبی به حداکثر می رساند و Velar را به خودرو بزرگی در زمینه آف رود تبدیل می کند. Velar موقعیت چسبندگی قابل توجهی داشته از این رو میزان لغزش آن بسیار کم بوده و رانندگان می توانند با شرایط رانندگی راحتی در این مدل رو به رو باشند.

Velar در عین حال که سیستم رانندگی پویایی دارد، در سوی دیگر برای آف رود بسیار سخت بوده و می تواند مقاوم و مستحکم باشد. Velar در زمینه دقت و چابکی کنترل یکی از برترین محصولات لندروور و سری رنج روور به شمار می رود. Kevin Stride یکی دیگر از مدیران لندروور به چابکی و راحتی رانندگی با Velar اشاره داشته و این محصول کمپانی بریتانیایی را قابل توجه کرده است. البته پویایی سیستم حرکتی Velar فوق العاده بوده انطباق کامل پیشرانه با سیستم انتقال قدرت و فرمان و برخی دیگر، Velar را به شاسی بلند شایسته شرکت مذکور تبدیل می کند.

البته این پویایی به لطف تیم مهندسی لندروور انجام گرفته و به خوبی نیز توسعه یافته است.

آیا این مدل نرم رنجروور است؟

قطعا که نباید این مدل را شاسی بلند نرم رنجروور به شمار آورد زیرا از خطوطی پیروی می کند که با گذشت از آن عملکردی متفاوت پیدا خواهد کرد. کمک فنرهای این خودرو فاصله ۲۱۳ میلیمتری با زمین داشته که با حرکتی مقاوم نمی گذارند به ساختار خودرو آسیبی وارد شود.

سیستم تعلیق سه حالت را دردسترس راننده قرار می دهد که باید به آف رود، بزرگراه و استاندارد اشاره کرد. Velar می تواند تا عمق ۶۵۰ میلیمتری آب حرکت کند و عملکرد حرکتی بزرگی را از خود به نمایش بگذارد. با سیستم کنترل Hill Descent/Gradient خودرو هنگام عبور از شرایط جاده ای ناهموار فشار کمتری به داخل کابین وارد خواهد شد تا سرنشینان سفری لذت بخش را تجربه کنند. سیستم تعلیق با حالت آف رود اجازه می دهد Velar برای جاده‌های سخت یک شاسی بلند ایده آلی به شمار رفته و عملکرد بالایی از خود نشان دهد. در حالت استاندارد نیز می توان به استفاده از خودرو در شرایط جاده ای معمولی و خیابانی پرداخت. البته برای حالت بزرگراه سرعت بیشتری در نظر گرفته شده و Velar سرعت بیشتری داشته و قدرتمند جلوه کند.

فضای داخلی شبیه به طراحی مرجع جگوار لندروور

در فضای داخلی با محیط مدرن و آینده نگرانه رو به رو هستیم تا Velar به عنوان شاسی بلند لوکسی چشمگیر باشد. در داخل از کلیدهای چرخشی یا فیزیکی بهره گرفته نشده و بیشتر کلیدها از نوع لمسی هستند تا ساختار داخلی را پیشرفته نشان دهند. دو نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی کنترل کامل اتومبیل را به دست می دهند. نمایشگر فوقانی نمایش دهنده سیستم پخش کننده صوتی، ناوبری و سیستم آب و هوایی بوده و برخی دیگر به کار گرفته می شود. اما صفحه نمایش زیرین بیشتر به بخش کنترل و سیستم فنی و ایمنی اتومبیل مربوط شده و به نوعی شرایط رفاهی سرنشینان را فراهم می آورد. با رویکرد صفحه نمایش دوقلو جگوار لندروور می توان فضای داخلی مدرن و قابل توجهی را در اتومبیل های کمپانی شاهد بود.

Kevin Stride یکی از مدیران لندروور به ستایش چنین طراحی داخلی پرداخت و معتقد است با لمسی شدن کلیدها افراد از شر کلیدهای فیزیکی و سوئیچی خلاص می شوند. وجود صفحه نمایش ۵ اینچی بین دو صفحه آنالوگ و یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی که در کلاس SE یا بالاتر به عنوان خوشه ابزار دیجیتالی به کار گرفته می شود. Velar به فناوری ۴G بی سیم مجهز است تا بتوان ارتباطی رادیویی با دیگر دستگاه ها داشت. با سیستم وای فای Velar می تواند همزمان به هشت دستگاه متصل شود.

گذشته از زیبایی فضای داخلی که مدرن به نظر می رسد و فضای حاشیه لمسی و کلیدهای آن از Kvadrat ساخته شده است. رنجروور Velar بیش از ۷۰ درصد متریال داخلی آن ترکیبی از پلی استر بوده و ۳۰ درصد پشم نیز به کار گرفته شده و از این رو ۱۰۰ درصد رطوب از آن دور است.

Gerry McGovern یکی از مدیران طراحی لندروور بیان داشت برخی از مردم مایل نیستند چرم در خودرو به کار گرفته شود. زیرا این امر موجب جلوگیری از کشتار حیوانات شده و به نوعی دوستداری با آنها را نشان می دهد. Kvadrat جایگزین خوبی به جای چرم بوده و بسیاری کاربردی می باشد.

فضای داخلی آن حجم بالایی داشته و می توان سرنشینان مختلف قرار گیرد و در بخش عقب آن اجسام متعددی را می توان جای داد.

ویژگی های بیرونی

دستیگرهای درب خودرو با فشار کلیدی به بیرون هدایت شده و سپس می توان درب را باز کرد. طراحی آن بیشتر برگرفته از دیگر مدل های لندروور بوده و در نگاه نخست به سختی می توان تغییر طراحی را مشاهده کرد زیرا بین این مدل و مدل لندروور رنجروور اختلاف طراحی کوچکی وجود دارد. McGovern می گوید:

"طراحی Velar به نوعی با آیرودینامیک همراه شده تا عملکرد حرکتی خودرو را افزایش دهد. چراغ های LED جلو زیبایی طراحی را دوچندان کرده و خطوط بدون برجستگی دستیگره پریمیومی بودن Velar را به خوبی نشان می دهد."

به شکل طبیعی مشتریان می توانند این شاسی بلند را به شکل سفارشی تهیه کنند و علت عمده آن قرار داشتن در رده اتومبیل های لوکس است. با رینگ هایی بین ۱۸ تا ۲۲ اینچی، سپر جلو تهاجمی و سقفی مشکی و متضاد از بدنه بر جذابیت ظاهری لندروور Velar افزوده است.

موتورهای در نظر گرفته شده برای Velar به شرح زیر است:

  • موتور ۲٫۰ لیتری دیزلی ۱۷۸ اسب بخاری
  • موتور ۲٫۰ لیتری دیزلی ۲۳۷ اسب بخاری
  • ۳٫۰ لیتری شش سیلندر دیزلی ۲۹۶ اسب بخاری
  • موتور بنزینی ۲٫۰ لیتری ۲۴۷ اسب بخاری
  • موتور بنزینی ۲٫۰ لیتری ۲۹۶ اسب بخاری
  • موتور ۳٫۰ لیتری شش سیلندر ۳۷۵ اسب بخاری

این پیشرانه ها در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قرار می گیرد و عملکرد بالایی به آن می بخشد. Velar وزنی ۲۵۰۰ کیلوگرمی داشته با فناوری های ایمنی مختلفی چون سیستم ترمز خودکار اضطراری، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پارک اتوماتیک و برخی دیگر اشاره داشت.

حرف نخست V در نساجی به معنای پارچه مخملی بوده و در تاریخ لندروور Velar برگرفته از نمونه اولیه سال ۱۹۶۹ لندروور رنجروور است.

ارسال نظر