شبکه 5G ورایزون سال 2019 برای گوشی ها عرضه می‌شود

رسانه کلیک – به نظر می‌رسد که شبکه 5G ورایزون در سال 2019 برای گوشی های هوشمند منتشر شود! اگرچه صحت این خبر رسما تایید نشده، اما تمام شواهد این موضوع را تصدیق می‌کند.

شبکه 5G ورایزون سال 2019 برای گوشی ها عرضه می‌شود

شرکت ورایزون (Verizon) یکی از بزرگ‌ترین و شناخته ‌شده ‌ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات وایرلس و شبکه تلفن همراه است. این کمپانی مدت هاست که برای راه اندازی شبکه های 5G تلاش می‌کند و در این راستا به موفقیت های زیادی هم دست یافته است. نه تنها ورایزون بلکه سایر شرکت های مشابه ارائه دهنده خدمات ارتباطی تلفن همراه به شدت در پی توسعه هرچه سریع تر نسل پنجم شبکه های بیسیم یا اصطلاحا شبکه 5G برای گوشی های موبایل هستند ( شبکه ارتباطی 5G چه قابلیت هایی دارد؟ / نگاهی دقیق به نسل پنجم ارتباطات ).

اما طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا شرکت ورایزون توانسته در راستای توسعه شبکه 5G به موفقیت های عالی دست پیدا کند و طبق پیش بینی ها احتمالا در سال 2019 شاهد راه اندازی شبکه 5G ورایزون برای گوشی های موبایل خواهیم بود. صحت این خبر با توجه به رونمایی لنوو از ماژول موتو ماد 5G بیش از پیش قوت گرفته است ( گوشی موتورولا موتو Z3 به همراه موتو ماد 5G معرفی شد ). لازم به اشاره است که موتو ماد 5G یک ماژول اختصاصی توسعه داده شده توسط شرکت موتورولا (لنوو) است که با نصب در گوشی موتو زد 3 امکان پشتیبانی دستگاه از شبکه 5G را فراهم می‌آورد.

با توجه به رونمایی از این قطعه بعید نیست که به راه اندازی شبکه 5G ورایزون و شرکت های مشابه دیگر هم نزدیک تر شده باشیم، چون اگر اینطور نبود هیچ دلیلی وجود نداشت که موتورولا (لنوو) از چنین ماژولی رونمایی کند که هیچ کارایی برای گوشی نداشته باشد! علاوه بر این مسئله، به تازگی خبرهایی در رابطه با احتمال رونمایی شرکت زد تی ای از یک گوشی خاص با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G ورایزون در سال 2019 هم منتشر شده بود. مطمئنا این موضوع هم می‌تواند گواهی بر احتمال رونمایی از شبکه 5G ورایزون در سال 2019 باشد.

شرکت ورایزن هم اکنون شبکه های 5G برای مصارف خانگی را در ایالات متحده راه اندازی کرده و هم اکنون ساکنین چهار شهر در آمریکا از اینترنت خانگی 5G بهره می‌برند، اما تا به امروز هیچ صحبت دقیق و رسمی در رابطه با زمان عرضه شبکه 5G ورایزون برای گوشی های موبایل منتشر نشده است. در این بین چندین ایده برای پیاده سازی شبکه 5G بیسیم برای گوشی های موبایل وجود دارد؛ در اصلی ترین ایده ارائه شده قرار است از دستگاه های ارتباطی با قابلیت انتشار موج های میلیمتری (mmWaves) استفاده شود و بدین صورت سیگنال های شبکه 5G به صورت بی‌سیم توسط گوشی های موبایل قابل دریافت باشند. اما مشکل در اینجاست که چنین سیگنال هایی که به شکل موج های میلیمتری ساطع می شوند، فاصله کمی را طی می کنند. این مسئله سبب می‌شود تا پوشش سرتاسری تمام مناطق برای استفاده از شبکه 5G دشوار شود.

علاوه بر شرکت ورایزون شرکت های مطرح دیگر از قبیل AT&T هم در تلاش هستند تا شبکه های 5G اختصاصی خود را توسعه داده و هر چه سریع‌تر منتشر سازند. برخی گزارش ها حاکی از آن است که شرکت AT&T در تلاش است تا قبل از پایان سال جاری شبکه 5G را برای گوشی های موبایل منتشر کند.

شرکت T-Mobile هم به صورت مشابه در حال توسعه شبکه 5G است، اما در حال حاضر هیچ خبر رسمی از سوی این شرکت مبنی بر زمان راه اندازی شبکه 5G منتشر نشده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد عرضه شبکه 5G ورایزون و سایر اپراتورهای تلفن همراه ایالات متحده برای گوشی های موبایل خواهیم بود.

ارسال نظر