استفاده از گوشی برای افراد زیر 21 سال ممنوع می شود؟

رسانه کلیک - لایحه ورمونت توسط سناتور جان راجرز در مجلس روز سه شنبه مطرح شده که بر اساس آن، حق مالکیت یا استفاده از گوشی از افراد زیر 21 سال گرفته می شود.

استفاده از گوشی برای افراد زیر 21 سال ممنوع می شود؟

به تازگی لایحه ای در مجلس ورمونت مطرح شده که بر اساس آن، افراد زیر 21 سال از کاربرد یا حتی داشتن گوشی همراه منع می شوند. البته باید گفت که این لایحه بیشتر متناسب با قوانین اسلحه است تا گوشی همراه!

این قانون که در روز سه شنبه توسط سناتور دموکرات، جان راجرز مطرح شد، شرح می دهد که افراد زیر 21 سال به اندازه کافی به بلوغ نرسیده اند که بتوانند به شیوه ای ایمن از گوشی همراه استفاده کنند و یا حتی مالک آن باشند. لایحه ورمونت از سوانح رانندگی کشنده و قلدری در بین نوجوانان، به عنوان دلایلی برای این طرح پیشنهادی یاد کرد.

طبق این لایحه، کاربرد گوشی همراه در حین رانندگی، یکی از دلایل مرگ و میر نوجوانان در ایالات متحده آمریکاست. در موارد بی شماری، افراد جوان از گوشی همراه به عنوان وسیله ای برای قلدری و انجام فعالیت هایی علیه سایرین استفاده کرده اند که برخی آن ها به خودکشی افراد قربانی ختم می شود.

بر اساس لایحه ورمونت، مالکیت یا کاربرد گوشی همراه توسط افراد زیر سن 21 سال، مجازاتی برابر با یک سال زندان و مبلغ هزار دلار جریمه در پی خواهد داشت. این لایحه می گوید که اگر افراد زیر 21 سال به بلوغ کافی برای داشتن اسلحه، استعمال دخانیات یا مصرف نوشیدنی های الکلی نرسیده اند، پس حق استفاده از گوشی همراه نیز باید از آن ها گرفته شود. در سال های اخیر، ایالات متحده آمریکا تلاش کرده تا با تصویب قانونی، حداقل سن مصرف دخانیات را به بالای 21 سال برساند و از فروش هرگونه اسلحه گرم به افراد زیر این سن، خودداری کند.

هیچ ایالتی قانون منع مالکیت گوشی همراه برای حداقل سن را تصویب نمی کند، اما در 38 ایالت، کاربرد گوشی همراه توسط نوجوانان در هنگام رانندگی غیرمجاز است. راجرز، یکی از سرسخت ترین حامیان حقوق اسلحه، به نشریه Times Argus گفته که دلیل اصلی وی از طرح این لایحه، اشاره بیشتر به اسلحه های گرم بوده است. راجرز در ادامه مصاحبه اظهار کرده که انتظار پذیرش لایحه ورمونت را ندارد.

ارسال نظر