همه روستاهای ایران به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

رسانه کلیک - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: طبق قول وزیر ارتباطات همه روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.

همه روستاهای ایران به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری عنوان کرد: تلاش برای توسعه زیرساخت‌ های ارتباطی در روستاها هم در زمان وزارت محمود واعظی در دولت یازدهم بسیار خوب بوده است و هم اکنون در زمانی که محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصدر کارها را به دست گرفته است وضعیت توسعه آی سی تی روستایی در حال پیشرفت است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به برگزاری جلسه‌ ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته‌ های اخیر و با حضور سایر دستگاه‌ های خدمات‌ رسان در روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر ارتباطات در این جلسه قول قطعی دادند که همه روستاهای کشور به زودی دارای اینترنت پرسرعت خواهند شد.

رضوی از تلاش این وزارتخانه برای تعمیر و تعویض تلفن‌ های روستایی خبر داد و افزود: مقرر شد تا همه روستاهای مرزی کشور دارای آنتن تلفن همراه شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از تلاش برای برطرف کردن نقطه‌ های کور که امکان برقراری تماس را غیر ممکن می‌ سازد خبر داد و گفت که دفاتر «آی.سی.تی» روستایی که با مشکلاتی دست به گیربان هستند، به زودی مرتفع خواهد شد.

به گفته وی، توسعه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها به دلیل ماهیت خود چندان نیازی به اختصاص اعتبار از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ندارد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک هماهنگی کامل در حال پیش بردن اهداف و برنامه‌ ها هست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه عنایت به توسعه آی.سی.تی روستایی بسیار جدی است، تصریح کرد: توجه به توسعه ارتباطات در زمان محمود واعظی سبب شد ۳۰ هزار روستای کشور دارای اینترنت پرسرعت شوند.

رضوی ادامه داد: اکنون نیز تلاش می‌شود مابقی روستاها نیز به اینترنت پرسرعت مجهز شوند چرا که در حال حاضر مشکل اعتباری وجود ندارد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز نخست بهمن ماه یادآور شد: بر اساس بررسی صورت گرفته در سامانه اطلاعات ارتباطی روستاهای کشور از مجموع روستاهای مورد بررسی قرار گرفته ۳۴ درصد دارای سه سرویس ارتباطی هستند و ۳ درصد روستاها دسترسی به هیچ نوع خدمات ارتباطی ندارند.

ارسال نظر