دستگاه ویو، اتوموبیل ها را به بهینه ساز تحت کنترل اسمارت فون مجهز می کند

ویو به پورت OBD2 ماشین ها، که معمولا در زیر داشبورد قرار دارند، برق وصل می کند و از این طریق داده ها را به گوشی تلفن همراه که از طریق بلوتوث به این سیستم متصل می باشد، ارسال می کند.

دستگاه ویو، اتوموبیل ها را به بهینه ساز تحت کنترل اسمارت فون مجهز می کند

به گزارش کلیک،اتومبیل هایی که اقدام به استفاده از دستگاه ویو کرده اند، از مزایای پورت ارتباطی OBD2 ماشین بهره مند می شوند و با فعال کردن ارتباطات چندگانه و امکانات کنترل موتور - که هدف از آن بهبود صرفه جویی در مصرف سوخت و امنیت آن است- معماری بهتری را رقم می زنند. دستگاه این شرکت، که ویو نامگذاری شده است، کدهای تولید کننده ی خودرو را برای ماشین هایی با مدل 1996 و بعد از آن، می خواند و به گوشی هوشمند شما اتصال می دهد.

مجموعه دفاتر Cnet از پیتر یورک، موسس ویوموتیو در خواست کردند تا مبنی بر توضیح و نمایش ویو اطلاعاتی را ارائه دهد. این دستگاه در خوردروی شورلت اکوییناکس (Chevrolet Equinox) اجاره ای نصب شده است که یورک از این خودرو استفاده کرد تا نشان دهد که این دستگاه قابلیت نصب آسان در هر ماشینی با مدل های ذکر شده را دارد.

یورک با استفاده از یک جفت از دستگاه ویو که از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند اش متصل شد، با کنترل برنامه ویو، ویژگی توقف در زمانی که اتوموبیل ساکن است و فعالیتی ندارد(idle-stop) را در ماشین فعال نمود. بر پایه ی idle-stop، با توقف در ترافیک موتور خاموش می شود و زمانی که یورک پای خود را از روی پدال ترمز برمی دارد، موتور روشن می شود. به گفته ی یورک این دستگاه به رانندگان توانایی کنترل بهتر idle-stop را می دهد. از آن جایی که ویو تنها به فشار دوبرابری پدال ترمز برای خاموش کردن موتور نیازمند است، می توان این خصیصه را به عنوان یک مشخصه ی استاندارد در نظر گرفت.

این قابلیت جالب با خاموش کردن موتور در زمان توقف در ترافیک، به صرفه جویی در مصرف سوخت کمک می کند.از این رو ، خودروسازان مختلف از روش های متفاوتی برای پیاده سازی آن استفاده می کنند. برای مثال بی ام و، برای خاموش شدن موتور نیاز به فشار زیاد روی پدال ترمز دارد و با فشار کمتر روی پدال ترمز، موتور روشن خواهد ماند.

ویو طراحی شد تا سطح باتری و فاکتورهای دیگر را زمانی که از idle-stop استفاده می شود، در نظر بگیرد. با این حال بسته به نوع خودرویی که از ویو استفاده می کند، زمانی که موتور خاموش می شود، سیستم تهویه و گرمایشی نیز ممکن است خاموش شوند.

برنامه ی ویو چرخه های تقریبی توقف را بر پایه ی داده های تجمع منابع نشان می دهد و به رانندگان اجازه می دهد زمانی که چراغ توقف به رنگ سبز درمی آید متوجه آن شوند. از این طریق می توان فهمید که چقدر از idle-stop استفاده شده و بنابراین چه مقداری از گاز، با استفاده از این ویژگی، ذخیره شده است.

شاخه ی اصلی و اجرا

شاخه اصلی دستگاه ویو به پورت پردازنده ی ماشین متصل می شود که با نام پورت OBD2 شناخته می شود. با این اتصال ویو قادر به خواندن داده های جاری ماشین است. این پورت در تمام ماشین های با مدل 1996 و بعد از آن موجود است و در زیر داشبورد تعبیه شده است. با استفاده از یک تراشه ی جی پی اس و یک فرستنده و گیرنده ی بلوتوث، دستگاه از طریق گوشی هوشمند دارای بلوتوث با مرکز داده ی ویوموتیو ارتباط برقرار می کند و داده ها و موقعیت ماشین را برای این مرکز ارسال می نماید. ویو همچنن می تواند از ماشین دیده بانی کند و موقعیت ماشین را نشان داده و در صورت بروز مواردی همچون ترمز سخت، به راننده هشدار دهد.

ویو شامل تعدادی ویژگی امنیتی از جمله ثابت نگه داشتن و قفل خودکار درب ها می باشد. زمانی که از ویژگی ثابت نگه داشتن خودرو استفاده شود، خودرو روشن نمی شود مگر این که گوشی هوشمند ثبت شده در مجاورت آن قرار بگیرد. ویو زمانی که گوشی هوشمند مرتبط با آن از محدوده ی بلوتوث خودرو دور شود، می تواند درب های خودرو را به طور اتوماتیک قفل کند.

یورک خاطر نشان کرد که ویو به جای اعتماد صرف به تصدیق بلوتوث، از رمز گذاری 256 بیتی ای ای اس (AES) بین گوشی هوشمند و ماشین استفاده می کند تا مطمئن شود که تنها گوشی هوشمند ثبت شده بتواند به سیستم دسترسی داشته باشد.

شروع ضربه

ویوموتیو در حال تاسیس سیستم خودروی متصل خود با نام کمپین شروع کنندگان (کیک استارتر) می باشد. قیمت این وسیله 99 دلار می باشد. برای داشتن ویژگی های دیگر باید هزینه ی اضافی پرداخته شود.این قابلیت تنها برای خودروهای جی ام، فورد و تویوتا سازگار می باشد. ویژگی های دیگر این سیستم برای تمام خودروهای مدل 1996 و بعد از آن قابل اجرا می باشد.

ویژگی قفل خودکار درب ویو تنها برای آن دسته از خودروهایی قابل استفاده است که دارای قفل الکترونیک مرکزی هستند. ویژگی کاربردی idle-stop برای خودروهایی که موتور بزرگ دارند، به خوبی دیگر خودروها نخواهد بود.

ارسال نظر