هشدار پلیس فتا درباره بازی های کامپیوتری خارجی

رسانه کلیک – رییس پلیس فتای استان سمنان در رابطه با بازی‌ های کامپیوتری خارجی هشدار داد و از ترویج خشونت و انزوا در این دسته بازی‌ها خبر داد.

هشدار پلیس فتا درباره بازی های کامپیوتری خارجی

به گزارش کلیک ، رییس پلیس فتای استان سمنان، سرهنگ صادقی با اشاره به تمایل بسیار زیاد نسل جوان جامعه ایرانی به بازی‌های کامپیوتری آنلاین اظهار داشت: خانواده‌ها باید نسبت به بازی‌های انتخاب شده و در حال انجام توسط فرزندانشان توجه داشته باشند و به منظور دریافت اطلاعات برای انتخاب و خرید بازی‌های مناسب برای فرزند خود به سایت رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای یا همان www.esra.org.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده بازی‌های غیر سالم به پلیس فتا گزارش دهند.

رییس پلیس فتای استان سمنان ادامه داد: امروزه بازی‌های سنتی جای خود را به بازی‌های بر خط داده‌اند و استفاده بیش از حد کودکان از تجهیزات بازی و بازی‌های کامپیوتری باعث تغییراتی در رفتار آن‌ها می‌شود.

بازی‌ های کامپیوتری خارجی به دنبال ترویج خشونت

سرهنگ صادقی افزود: یکی از مهم ترین نکات این است که بازی‌ های کامپیوتری خارجی که توسط کشورهای غربی طراحی و عرضه شده است، می‌تواند به عنوان ابزاری برای ترویج خشونت و انزوا در کودکان باشد. در حقیقت خانواده‌ها باید در انتخاب بازی‌ های کامپیوتری خارجی برای فرزند خود توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه والدین قادر هستند تا تجهیزات هوشمند و بازی‌های کامپیوتری را برای فرزندان خود محدود کنند، خاطر نشان کرد: والدین باید نظارت مستقیم و مستمر بر روی نحوه عملکرد فرزند خود در حوزه بازی‌های کامپیوتری داشته باشند. یکی از نکات بسیار مهم این است که در برخی از بازی‌های کامپیوتری برخی افراد فرصت طلب با استفاده از زیرساخت بازی‌های پرمخاطب در تجهیزات هوشمند سایر کاربران از جمله موبایل، تبلت و غیره نفوذ و باعث خرابی‌های دیجیتال و آلوده سازی دستگاه‌ها می‎شوند.

ارسال نظر