خودرو های بدون راننده ولوو نیازمند راننده هستند!

شاید عجیب باشد اما خودرو های بدون راننده ولوو کاملا هم بدون راننده نخواهند بود!

خودرو های بدون راننده ولوو نیازمند راننده هستند!

به گزارش کلیک، کمپانی سوئدی ولوو در نظر دارد تا سال 2020 از خودروی اتوماتیک خود را رونمایی کند. اما بر خلاف بعضی دیگر شرکت ها که خودرو های بدون راننده می سازند، ولوو قصد دارد خودرو های خود را به فرمان مکانیکی مجهز کند، مثل اتومبیل هایی که همین حالا هم می شناسیم.

لکس کرسمیکرز، رییس ولوو در آمریکای شمالی می گوید:

"ولوو به خودرو های بدون فرمان اعتقادی ندارد. ما تحقیقات بسیاری انجام دادیم. مشتریان ما علاقمند به آخرین تکنولوژی هستند اما همچنان دوست دارند رانندگی کنند. اگر کسی هم نخواهد رانندگی کند، این امکان وجود دارد تا دکمه ای را برا فعال شدن کنترل خودکار بزند. درست مثل اینکه وقتی دوست ندارید تلویزیون تماشا کنید آن را خاموش می کنید."

به بیان دیگر، همانطور که خودرو ها خودکار تر می شوند، ولوو پیشبینی می کند که رانندگی کار خاص تری باشد، کاری برای تفریح. هنگامی که راننده حوصله رانندگی ندارد، امکان قرار دادن خودرو در حالت خودکار وجود دارد تا بتواند روی چیز های دیگر تمرکز کند.

ماه نوامبر ولوو مفهوم 26 را رونمایی کرد؛ نمونه ای از محیط داخلی اتومبیل های ولوو که به سمت خودکار شدن می روند. خودرو سه حالت دارد: رانندگی، ساخت، استراحت.

در حالت رانندگی، خودرو مواردی را که باعث حواس پرتی راننده باشند کاهش می دهد و به او اجازه می دهد کنترل اتومبیل را به دست بگیرد. در حالت ساخت، فرمان به داخل بدنه فرو می رود، صندلی به عقب کشیده می شود، یک میز جمع شدنی جلو می آید و صفحه ای روی داشبورد نمایان می شود. در حالت استراحت صندلی راننده کاملا به حالت افقی در می آید و به راننده اجازه دراز کشیدن و خوابیدن داده می شود.

احتمالا مدتی طول می کشد تا ولوو اتومبیلی تولید کند که تمامی ویژگی های مفهوم 26 را داشته باشد اما شرکت نشان خواهد داد که هر خودرویی که تولید می کند شامل چه میزان از این ویژگی ها می شود.

این در حالی است که کرسمیکرز اعلام کرد ولوو قصد کنار گذاشتن فرمان را ندارد اما باز هم این امکان وجود دارد که روزی این اتفاق بیفتد، او می گوید:

" آیا زمانی خواهد رسید که مثلا در سال 2030 همه تنها در اتومبیل بنشینند و این طرف و آن طرف بروند؟ زمان زیادی تا آن موقع باقی مانده است. خودرو هایی بدون فرمان وجود خواهند داشت اما آن ها تنهای وسیله ای برای انتقال هستند، بدون هیچ هیجان یا دخالت انسانی."

منبع : techinsider

ارسال نظر