تماشا کنید؛ شکست رکورد سرعت پورشه توسط یک کامیون

شرکت ولوو کامیونی ساخته است که در مسیر فرودگاهی در سوئد، دو رکورد جهانی گینس را شکست.

تماشا کنید؛ شکست رکورد سرعت پورشه توسط یک کامیون

به گزارش کلیک، شوالیه آهنین تماما از فیبر کربن ساخته‌شده، که وزن کامیون را تا حد ممکن کاهش می‌دهد. طراحی خاص این کامیون ظاهری فوق مدرن به آن داده و طراحی داخلی آن نیز با یک صندلی ریکارو زینت شده است.

شوالیه آهنین بر اساس کامیون FH ساخته‌شده است. مهندسین اصلاحاتی را در موتور توربو دیزل ۱۲٫۸ لیتری آن انجام دادند تا خروجی را به ۲۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۲۵ پوند ـ فوت برسانند. لیست تغییرات شامل نصب چهار موتور توربو شارژر و افزودن کولر داخلی آب سرد است.

درنتیجه این تغییرات، این غول چهار تنی می‌تواند طی ۴٫۶ ثانیه به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که تقریبا با پورشه ۹۱۱ برابر است. که با توجه به ابعاد و وزن هر دو‌مورد٬ کفه ترازو به سمت ولوو می چربد.این کامیون فاصله ۵۰۰ متری را در ۱۳٫۷ ثانیه با سرعت متوسط ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت؛ و یک کیلومتر را در ۲۱٫۲ ثانیه با سرعت متوسط ۱۶۹ کیلومتر بر ساعت طی کرد. هردوی این‌ها رکوردهای زمانی فوق‌العاده‌ای هستند.

باوجوداینکه این ارقام به‌اندازه کافی حیرت‌آور هستند اما در طی یکی از دو آزمایش، بیشترین سرعت ثبت‌شده ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

ویژگی‌های فناوری طراحی‌شده که شوالیه آهنین را مانند یک ماشین مسابقه پرسرعت می‌کند، در طی سال‌های آینده به سایر کامیون‌ها نیز وارد خواهد شد.

کلاس نیلسون، مدیرعامل شرکت ولوو می‌گوید "هدف ما ایجاد بینش جدید در راه‌های تکنیکی و طراحی بود. قصد ما این است برخی از این راه‌ها را در کامیون‌های خود اجرا کنیم."

ارسال نظر