ولوو XC90؛ خودرویی بادوام، مجلل و با فناوری پیشرفته

اگر به‌دنبال خودرویی مجلل و شیک هستید، ولوو XC90 یکی از مدعیان است. این SUV شاسی‌ بلند، هم بادوام و هم پر از شاخصه‌های با فناوری پیشرفته می باشد.

ولوو XC90؛ خودرویی بادوام، مجلل و با فناوری پیشرفته

به گزارش کلیک، اخیراً وب‌سایت Business Insider ولوو XC90 را به عنوان خودروی سال 2015 معرفی کرده و گفته که این خودرو، یک SUV با سه ردیف صندلی است که تا ۳۱۶ اسب بخار قدرت دارد، چهارچرخ متحرک و دارای ویژگی‌های نیمه‌خودکار است. همچنین این خودرو به‌عنوان یکی از سه خودروی برتر جشنواره خودروی شاسی‌بلند آمریکای شمالی سال ۲۰۱۶ نیز انتخاب شده است.
بیایید نگاهی دقیق‌تر به خودروی XC90 بیندازیم:
خودروی XC90 دارای موتور تقویت شده است که تا ۳۱۶ اسب بخار قدرت داشته یا دارای سیستم انتقال قدرت الکتریکی ترکیبی است که تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
فضای خودروی XC90 از ستون اول و محور جلو کشیده‌تر شده تا جادارتر و مجلل‌تر شود.این خودرو چهار دوربین مخفی دارد که در هنگام پارک کردن، می‌توانید دید ۳۶۰ درجه‌ای از آن داشته باشید - یکی، پایین‌تر از علامت جلویی Volvo، یکی روی درب عقب و روی هرکدام از آینه‌های دو طرف هم یک دوربین وجود دارد.
صفحه نمایشگر مرکزی، برای کمک به پارک کردن خودرو، نماهای دوربین را نشان می‌دهد. راننده با استفاده از کنترل‌های لمسی نمایشگر، می‌تواند انتخاب کند که از کدام دوربین جلو یا عقب استفاده کند.
حسگرهای موجود در قسمت پایین شبکه جلوی خودرو، فاصله خودرو تا مانع جلویی را تا ۲.۵ فوت و در سرعت‌های ۶ مایل در ساعت، اندازه‌گیری می‌کند. این فاصله به‌طور گرافیکی روی نمایشگر نشان داده می‌شود و زمانی که راننده، بیش‌ازحد به مانع جلوی خود نزدیک شود، صدای هشداری شنیده می‌شود.

2016-Volvo-XC90-T6-AWD-R-Design-inline2
راهنمایی‌های روی نمایشگر، بر اساس جهت چرخ‌های عقب خودرو که در حال عقب رفتن درون یک جایگاه است، مسیر آن را نشان می‌دهند. راننده می‌تواند یک نمای کلی از خودرو که توسط هر چهار دوربین تهیه شده است را با سرعت ۶ مایل در ساعت، مشاهده کند.
خود صفحه نمایشگر که Sensus Connect نامیده می‌شود، بیشتر دکمه‌های درون خودرو را حذف کرده است. این نمایشگر از یک غشای مادون‌قرمز برای تشخیص دقیق محل لمس صفحه توسط راننده استفاده می‌کند و با پوشیدن دستکش نیز عمل می‌کند. درون خودرو، سه ردیف صندلی و فضای بسیاری وجود دارد و یک سقف وسیع که احساس گشاده بودن بیشتری به ماشین می‌دهد.
از آنجایی‌که هیچ درگاه فیزیکی برای فرو کردن کلید وجود ندارد، رانندگان می‌توانند خودرو را با چرخاندن دستگیره استارت که در وسط کنسول واقع است و شل کردن پدال ترمز، روشن کنند.زمانی که از دسته‌کلید استفاده کنید، خودرو به‌طور خودکار باز می‌شود.
خودروی XC90 دارای سیستم Volvo City Safety است، یک سیستم ترمز اضطراری خودکار که برای کاهش تأثیر تصادفات یا جلوگیری از تصادف خودروهای کم‌سرعت باهم، طراحی شده است.
این خودرو با ویژگی‌های نیمه‌خودکار به بازار می‌آید که به آن اجازه می‌دهد گاز دهد، گاز ندهد، توقف کند و در سرعت‌های زیر ۳۰ مایل در ساعت، خودش رانندگی کند.
خودروی XC90 با نرم‌افزار Car Play شرکت اپل به بازار می‌آید که رانندگان با آن می‌توانند گوشی اپل و نرم‌افزارهای آن ‌را به‌طور یکپارچه به نمایشگر لمسی وصل کنند. نه‌تنها گوشی را می‌توان با نمایشگر لمسی کنترل کرد، بلکه با فرمان‌های صوتی Siri نیز می‌توان آن‌ را کنترل نمود. XC90 اولین خودرویی است که توانایی این‌چنینی دارد.
برای علامت‌گذاری اینکه چطور XC90 قوی‌ترین و پاکیزه‌ترین SUV است، از یک دسته‌دنده کریستال استفاده شده است.قیمت کارخانه‌ای این خودرو از ۴۹، ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

ارسال نظر