با دوربین واقعیت‌مجازی ویوز آشنا شوید

امروزه دوربین‌های واقعیت مجازی بازار گرم و پر هیجانی را به دنبال دارد. با واقعیت مجازی می‌توان به مکان‌هایی رفت که انگار در آن حضور دارید. ویدئوها و تصاویری با دوربین‌های واقعیت مجازی می‌توان گرفت که بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

با دوربین واقعیت‌مجازی ویوز آشنا شوید

به گزارش کلیک، حقیقتی پنهان در پشت فناوری واقعیت مجازی و ویدئوهای ۳۶۰ درجه خوابیده است. شما متوجه این موضوع شده‌اید که با ظهور واقعیت مجازی، عطش وصف‌ناپذیری برای تولید محتویات آن در گردش و دستور کار قرار گرفته است.

از طرفی مردم دوست دارند در هدست‌های گران‌قیمت خود عناوین گوناگونی تماشا کنند و از طرفی، خیلی از سازندگان تولید محتوا و شرکت‌ها، مصرف‌کنندگان را به سمتی سوق می‌دهند که امیدوار کننده نیست. ویدئوهای ۳۶۰ درجه عرضه‌شده و دوربین‌هایی که چنین تصاویری را ضبط می‌کنند، مخاطبین را راضی نگه نداشته است.

بله، درست است که اکثر ویدئوهای ۳۶۰ درجه‌ای در هدست‌های واقعیت مجازی قابل مشاهده هستند و به کاربران تجربه مشاهده از دید‌های مختلف (چند وجهی‌بودن)، را می‌دهد، اما این ویدئوها اصل واقعیت مجازی را زیر سوال می‌برند. واقعیت مجازی فراتر از این ویدئوها است. این ویدئوها هنوز ویدئوهای ۲ بعدی هستند که هیچ عمق خاصی به آن‌ها اضافه نشده است و رنگ و بوی سه یعدی را ندارند.

اما با بررسی‌های متفاوت چندین دوربین‌های واقعیت مجازی و تصاویر ضبط‌شده توسط آن‌ها، حال متقاعد شده‌ایم که دوربین واقعیت مجازی ویوز (Vuze)، تمام تصاویری که ضبط می‌کند را می‌توان به عنوان محتویات واقعیت مجازی، طبقه‌بندی کرد و پذیرفت. این دوربین حقیقتا عمق سه‌بعدی برجسته‌ای را از خود به جای می‌گذارد.

دوربین واقعیت مجازی Vuze محصول شرکت HumanEyes، که با قیمت ۸۰۰ دلار فروخته می‌شود، از روکو (Roku) یا یک رسانه پخش زنده اپل بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. بر خلاف دوربین‌های ۳۶۰ درجه‌ای که از آن ها اشتباها به عنوان واقعیت‌ مجازی یاد می‌شود و دارای یک یا دو لنز کروی هستند، ویوز ۸ لنز منحصر به فرد دارد که در هر لبه دستگاه، دوتای آن قابل مشاهده است. هر کدام از این لنزهای دوربین، قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت فول‌ اچ‌دی را دارند.

8 لنز دوربین ویوز

مدیر HumanEyes آقای بین‌نان (Bin-Nun) می گوید: ما در واقع دوربینی ارائه داده‌ایم که با دوربین‌ شرکت فیسبوک به قیمت ۳۰ هزار دلار و یا Ozo نوکیا با قیمت ۶۰ هزار دلار برابری می‌کند. قیمت پایین‌تر از این دو دوربین است و تجربه استفاده از دوربین ویوز، همانند تجربه استفاده از دوربین‌های مذکور و چه‌بسا بهتر از آن است.

با فشار دادن دکمه پایینی، دوربین شروع به ضبط تصاویر ۳۶۰ درجه می‌کند و آن‌ها را به شکل دوبعدی و سه‌بعدی قابل تماشا در هدست‌های واقعیت مجازی تبدیل می‌کند.

ویدئو با عمق بالا

ویدئوهای ۳۶۰ درجه کاملا سه‌بعدی موردی است که ویوز به‌ آن افتخار می‌کند. عمق رنگ‌هایی که به آن اضافه شده است، ویدئوهارا طبیعی‌تر از قبل نشان می‌دهد. چندین ویدئو توسط ویوز تماشا شده است. در یکی از ویدئوها قدم زدن در یک بالکن و دیگری فیلمی از مقبره مقدس اورشلیم، به تصویر کشیده شده است. جمعیت کثیری از مردم که در کلیسا شمع‌هایی در دست داشتند خیلی طبیعی‌تر و زنده‌تر به چشم می‌خورد. به صورت کلی ویدئوهای ۳۶۰ درجه خیلی خوب نقش خود را ایفا کردند و خیلی واقعی‌تر از دو بعدی دیده شدند. لذت تماشا و فیلم‌برداری از ویوز به نسبت دوربین‌های Samsung's Gear 360 و LG's 360 Cam بهتر است.

دوربین ویوز

در تصویر اصلی پسری را نشان می‌دهد که که دوربین ویوز را به سر خود بسته است و با آن در راهرو حرکت می‌کند، به گفته سخنان این پسر، افکت‌های سه‌بعدی وقتی سر خود را در تمام جهات چرخانیده است، سردرد کمی را به او منتقل کرده است و عمق رنگ‌ها بیش از حد بوده است که هضم آن کمی برایش سخت بوده است.

بین‌نان می‌گوید: ما برای کیفیت می‌جنگیم. ویدئوهای سه‌بعدی با رزولوشن ۴k بسیار عالی است. متقاعد‌کردن مشتریان به تصاویر بصری یک طرف معادله در محتویات واقعیت مجازی به شمار می‌اید، طرف دیگر صدا است که باید به شکل سه‌بعدی و فراگیر باشد. صدا تنها بخشی است که شرکت ما آن را به صورت انحصاری ندارد. ما در حال بررسی راه‌حل‌های مختلف برای بخش صدای سه‌بعدی هستیم. ما قبلا قادر بودیم که صدا را در دوربین‌ها، زمان فیلم‌برداری ضبط کنیم. چهار میکروفون در هر مسیر قرار داده‌ایم، اما بعد از این‌که صدا ضبط شده است، حال باید با نرم افزار کاری کنیم که صدای چندجانبه سه‌بعدی که از هر طرف به گوش می‌رسد فراگیر باشد و هم‌چنین افکت‌های مختلف را به صدا اضافه کنیم.

دوربین ویوز

دوربین ویوز دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است. هم‌چنین قابلیت اضافه‌کردن حافظه‌ خارجی را دارا است که این ویژگی بسیار خوب است، چرا که وجود آن در این دوربین صددرصد احساس می‌شود. به دلیل کیفیت بالای این دوربین هر دقیقه قیلم‌برداری توسط آن، یک گیگا‌بایت از حافظه را اشغال می‌کند. پس در نهایت با داشتن حافظه داخلی، ۶۴ دقیقه قابلیت فیلم‌برداری در آن نهفته است.

باتری داخلی آن خوب است و می‌تواند یک‌ساعت به طور پیوسته ویدئوها را ضبط کند. اگر نیاز به شارژ بیشتری دارید می‌توانید به وسیله میکرو یو‌اس‌بی‌ از باتری‌های قابل حمل استفاده کنید.

برای آن دسته از افرادی که دوست دارند در شرایط سخت فیلم‌برداری کنند مثلا در زیر آب یا ثبت لحظات واقعی، دوربین ویوز ضد آب است و نگرانی‌های افراد از این بابت را راحت می‌کند.

لازم به ذکر است که اکثر شرکت‌های سازنده دوربین، به سادگی فقط یک دوربین را به شما می‌فروشند، اما شرکت HumanEyes یک بسته کاملی از محصولات را در درون جعبه خرید قرار داده است. اقلام داخل جعبه دوربین ویوز شامل: سه‌پایه که سر آن به یک دسته سلفی مجهز است، هدست واقعیت مجازی هومیدو (Homido)، عینک تاشو واقعیت‌مجازی هومیدو، نرم‌افزار ویوزاستادیو و یک کیف محافظ.

قابلیت وصل‌شدن و استفاده راحت به کامپیوتر

دوربین ویوز

چندین دوربین ۳۶۰ درجه‌ای واقعیت مجازی مثل Ricoh Theta آزمایش شده است. می‌توان گفت ویوز یکی از راحت‌ترین دوربین‌های ممکن است و کارکردن با آن بسیار ساده انجام می‌گیرد. فقط کافی‌ است دکمه record را فشار دهید.

می‌دانیم که ویدئوهای گرفته‌شده توسط دوربین و انتقال دادن آن به کامپیوتر و تبدیل‌کردن آن به فرمت‌های ویدئویی اینترنتی، کار بسیار مشکلی است. بین‌نان می‌گوید: ما استفاده از این دوربین را بسیار راحت کرده‌ایم تا هر کسی بتواند تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای خلق کند. فقط با یک کلیک این کار انجام می‌شود. کافی است یک طرف کابل را به دوربین و سمت دیگری را به کامپیوتر متصل کنید، یک پنجره باز می‌شود که نوشته است: واردکردن (import). روی آن کلیک کنید، سپس دستگاه ۸ ویدئو از ۸ لنز دوربین را وارد کامپیوتر می‌کند و در پس‌زمینه شروع به ساخت ویدئو ۳۶۰ درجه و ادغام این ۸ ویدئو می‌کند.

حریص نبوده‌ایم

تصاویری که مصرف‌کنندگان این دوربین گرفته‌اند، به خوبی ویدئوهای ۳۶۰ درجه آن است. وقتی در ماه اکتبر این دوربین عرضه شود، ویوز می‌تواند یک جایگاه خوبی از آن خود کند.

بین‌نان می‌گوید: ما خیلی به خود افتخار میکنیم که پس از ۲ سال تلاش مستمر به دوربین ویوز رسیده‌ایم. زمان خیلی زیادی صرف این‌که اندازه آن چقدر باشد، پیکربندی مناسب چگونه باشد، و موردهای دیگر را بررسی کرده‌ایم. ما می‌خواستیم که تعداد لنزها را کمتر کنیم ولی افکت‌های سه‌بعدی را حفظ کنیم و طوری باشد که به مردم سر درد ندهد و تمامی کاستی‌ها را به حداقل برسانیم و احتمال این‌که تغییراتی ایجاد شود وجود دارد.

چطور می‌توان این موضوع را باور کرد که با کیفیت بالای این دوربین، و کلی تجهیزات همراه، قیمت آن پایین باشد؟، بین‌نان در جواب گفت: ما در تولید و انبوه‌سازی این محصول حریص نبوده‌ایم و حریصانه رفتار نکرده‌ایم، از این حرف‌ها گذشته، برای رقابت با دوربین‌های نامی جهان، ما نیاز به شناخته‌شدن داریم، در حال حاضر یکی از اصول‌های رفتاری ما قیمت کم و ارائه خدمات بهتر است.

منبع: mashable

ارسال نظر