قدم گذاشتن بر روی مریخ به کمک ناسا

مایکروسافت و ناسا در سال گذشته همکاری های موفق و مبتکرانه ای برای کمک به فضانوردان با استفاده از واقعیت ترکیبی داشتند.

قدم گذاشتن بر روی مریخ به کمک ناسا

به گزارش کلیک، در ماه دسامبر گذشته ، به عنوان بخشی از پروژه Sidekick ناسا، دو هدست هولولنز به ایستگاه فضایی بین المللی رسید تا به فضانوردان کمک و راهنمایی کند. حالا آن ها می خواهند این تجربیات اکتشافات فضایی را در قالب نمایشگاهی با عنوان "مقصد: مریخ" در معرض دید مردم قرار دهند.

در این نمایشگاه تعاملی که در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در این تابستان باز خواهد شد، به بازدید کنندگان اجازه خواهد داد بر روی یک نسخه مجازی از مریخ راه بروند. این سیاره مجازی از تصاویر ارسال شده توسط کاوشگر Curiosity ناسا ایجاد شده است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که اکتشاف شبیه سازی شده شما، دقیق است.

این نمایشگاه پیش رو یک چرخش جدید در نرم افزار موجود به نام OnSight است، که اولین گام در همکاری مایکروسافت با ناسا بود. این نرم افزار توانایی حرکت هولوگرامی بر روی مریخ را به دانشمندان می دهد.
ابیگیل فرمن، عضو تیم کاوشگر Curiosity در آزمایشگاه پیشرانه جت گفت: OnSight باعث می شود کل فرآیند تجزیه و تحلیل داده ها حالت بسیار طبیعی تر به خود بگیرد و انجام این کار را برای ما راحت تر کند. این نرم افزار واقعا حس حضور در مریخ را القاء می کند و کار کردن با آن و آشنایی دقیق با زمین شناسی مریخ دانش بصری ما را افزایش می دهد.
اکنون آژانس فضایی تجربه همه جانبه ای را برای بازدید کنندگان فراهم کرده است تا بخشی از شگفتی های فضا را تجربه کنند.
آن چه مسلم است از این پس شاهد همکاری بیشتر ناسا و مایکروسافت در زمینه علوم فضایی و به کار برد تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری در آزمایش های فضایی هستیم. پیشرفت این صنعت می تواند آینده بشریت را تغییر دهد و راه را برای سفر کرات دیگر هموار کند.
منبع: engadget
ارسال نظر