بروزرسانی بازی Warcraft 3 بعد از 16 سال!

رسانه کلیک - شرکت نامدار و بزرگ «بلیزارد انترتینمنت» در اقدامی کاملا عجیب و غیرمنتظره، پس از گذشت 16 سال، به‌روز رسانی جدیدی را بازی Warcraft 3 منتشر کرد که به واسطه آن شایعاتی از قبیل ساخت و توسعه نسخه ریمستر و بازسازی شده این عنوان ویدیویی پرطرفدار شنیده می شود.

بروزرسانی بازی Warcraft 3 بعد از 16 سال!

اتفاق بسیار نادری است که یک عنوان ویدیویی پس از 16 سال به‌روز رسانی گسترده ای را دریافت کند و تغییراتی در گیم پلی و موارد دیگر آن اعمال شود. با این حال، شرکت بزرگ «بلیزارد انترتینمنت» با وجود آنکه هم اکنون در حال توسعه و پشتیبانی از چندین بازی است، چندی پیش به‌روز رسانی بزرگی را برای یکی از عناوین ویدیویی محبوب خود یعنی Warcraft 3 منتشر کرد که تعجب بازیکنان و طرفداران را برانگیخته است.

سال میلادی 2002 بود که شرکت بلیزارد انترتینمنت جدیدترین نسخه از مجموعه «وارکرفت» را تحت عنوان Warcraft 3 بر روی پلتفرم پی سی منتشر کرد. این عنوان ویدیویی استراتژیک پس از عرضه و موفقیت چشم گیر بازی Starcraft پا به میادین عناوین استراتژیک همزمان گذاشت و با اینکه هنوز خبری از بازی پرطرفدار World of Warcraft و یا Starcraft 2 نبود و حتی تصور عنوان Overwatch امری محال و غیرممکن به نظر می رسید، تجربه به یادمادنی و هیجان انگیزی را برای بازیکنان و گیمرها رقم زد.

البته از آن تاریخ به بعد، بازی وارکرفت 3 چند سالی بود که به صورت منظم از سوی شرکت بلیزارد انترتینمنت به‌روزرسانی های متعددی را دریافت می کرد تا ضمن رفع مشکلات و باگ های آن، موارد جدیدی نیز به آن اضافه می شد.

حال در کمال ناباوری، شرکت بلیزارد انترتینمنت به‌روز رسانی جدیدی را پس از گذشت شانزده سال برای این عنوان ویدیویی قدیمی خود به انتشار رساند که قابلیت ها، آیتم ها و نقشه های جدیدی را برای بازی به همراه آورده است. لازم به ذکر است، این شرکت در سال میلادی 2011 به‌روز رسانی نسبتا کوچکی را برای بازی وارکرفت 3 عرضه کرده بود.

بر اساس لیست تغییرات این به‌روز رسانی، به نظر می رسد هم اکنون بازی وارکرفت 3 به طور کامل از نمایشگرهای پهن با رزولوشن بالا (Widescreen) پشیتبانی می کند و حتی برای جلوگیری از کشیدگی و کاهش وضوح تصاویر، تغییراتی نیز در رابط کاربری و منوی آن ایجاد شده است. به علاوه، بازیکنان از این پس می توانند در بخش چند نفره به جای 12 نفر، همزمان به صورت 24 نفره به تجربه بازی بپردازند. در نهایت، قدرت و مهارت قهرمانان بازی نیز به طور کامل بررسی شده که منجر به کاهش سرعت حرکت قهرمان Mountain King شده است.

از آنجا که انتشار به‌روز رسان بزرگ برای یک عنوان ویدیویی قدیمی و آن هم پس از گذشت 16 سال کاری عجیب و دور از انتظار است، طرفداران، بازیکنان و تحلیل گران از علت این اتفاق بی اطلاع هستند و از حدس و گمان های شخصی خود در خصوص آینده این مجموعه سخن گفتند. همان طور که به طور مختصر در ابتدای خبر عرض کردیم، انتشار این به‌روز رسان باعث شده تا شایعاتی در زمینه ساخت و توسعه نسخه ریمستر و بازسازی شده بازی Warcraft 3 در سراسر فضای مجازی به گوش می رسد.

برخی از تحلیل گران معتقد هستند که شرکت بلیزارد انترتینمنت هم اکنون در حال بررسی وضعیت سری وارکرفت است و با انتشار این به‌روز رسانی، به دنبال عرضه نسخه بازسازی شده بازی Warcraft 3 است. اگرچه، این اقدام از سوی بلیزارد انترتینمنت دور از انتظار نیست چرا که بازی پرطرفدار StarCraft در سال میلادی 2017 برای نسل کنونی پلتفرم پی سی بازسازی شد و نمرات و امتیازات قابل قبولی را نیز اخذ کرد.

انتشار این به‌روز رسانی می تواند به این معنی باشد که شرکت بلیزارد انترتینمنت به دنبال بازنگری در سری وارکرفت است و در آینده نه چندان دور، شاهد انتشار نسخه بازسازی شده و یا حتی نسخه جدید این سری خواهیم بود. هرچند، احتمال این موضوع با توجه به محبوبیت بیش از اندازه و موفقیت چشم گیر بازی World of Warcraft بسیار کم است.

البته، شرکت بلیزارد انترتینمنت هنوز واکنشی از خود نسبت به این شایعات نشان نداده و خبر توسعه نسخه ریمستر بازی وارکرفت 3 را تایید و یا تکذیب نکرده است و بنابراین این خبر همچنان در حد یک شایعه باقی می ماند.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی Warcraft 3 چیست؟ به نظر شما، آیا می توان هدف اصلی سازندگان از انتشار به‌روز رسان این عنوان ویدیویی آن هم پس از گذشت شانزده سال را انتقال پیامی به بازیکنان و طرفداران این مجموعه دانست؟ آیا بازی وارکرفت 3 به مانند عنوان StarCraft بازسازی خواهد شد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر