«وارن بافت» در فکر خرید قسمت بیشتری از سهام اپل

رسانه کلیک - وارن بافت که سومین فرد ثروتمند دنیا به حساب می آید، امروز اعلام کرد که قصد دارد قسمت بیشتری از سهام اپل را از آن خود کند.

«وارن بافت» در فکر خرید قسمت بیشتری از سهام اپل

بافت اخیرا سهام اپل به ارزش 75 میلیون دلار را به واسطه شرکت خود با نام Berkshire Hathaway خریداری کرد. در حالی که اپل قصد داشت تا این اقدام را با خرید سهام شرکت او پاسخ دهد، وارن اعلام کرد که قصد دارد تا قسمت بیشتری از سهام اپل را تصاحب کند.

شرکت Berkshire Hathaway در حال حاضر بیش از 240 میلیون سهام اپل را خریداری کرده که به این ترتیب، می توانیم آن را سومین سهامدار شرکت کوپرتینویی بدانیم. اما بر اساس گزارشات جدید، اضافه شدن این مبلغ و افزایش امتیازات آنها به پایین آمدن ارزش سهام اپل بستگی دارد.

بعد از اینکه خبر خرید بخشی دیگر از سهام اپل در رسانه ها مطرح شد، ارزش آن به میزان قابل توجهی بالا رفت و برای اولین بار به 930 میلیارد دلار رسید و کم کم می توان اپل را اولین شرکت تریلیون دلاری به حساب آورد. در جلسه سالانه سرمایه گذاران این شرکت، وارن بافت اعلام کرد که قصد دارد تا محصولاتی را عرضه کند که باعث جذب کاربر به سمت اکوسیستم وی شود. از طرف دیگر نیز تیم کوک، مدیر عامل اپل از سرمایه گذاری بافت در این شرکت ابزار خرسندی کرده و عضویت وی در تیم سهامداران را امری مهم می داند.

وارن بافت در نهایت به این موضوع اشاره کرد که پاسخ اپل به این اقدام و سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری آنها در شرکت Berkshire Hathaway می تواند آنها را با سرعت بیشتری به سمت اهدافشان سوق دهد، چرا که این کار می تواند باعث کاهش ارزش سهام اپل شده و در مقابل، سهام شرکت او با رشد 6 یا 7 درصدی روبرو می شود.

ارسال نظر