تماشا کنید؛ رکورد ربات غول پیکر در آجرچینی

یه شرکت استرالیایی به تازگی رباتی عرضه کرده است که می‌تواند در عرض تنها ۲ روز یک خانه بسازد.

تماشا کنید؛ رکورد ربات غول پیکر در آجرچینی

به گزارش کلیک، شرکت استرالیایی Fastbrick Robotics تصمیم دارد تحول بزرگی در دنیای ساخت و ساز راه بیاندازد. این شرکت تصمیم دارد با ربات آجرچین و غول پیکرش که می‌تواند یک خانه را ۴ برابر سریع‌تر از یک نیروی انسانی بسازد، پا در عرصه جدیدی از دنیای فناوری بگذارد. اگر هنوز باور این موضوع برایتان دشوار است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که این ویدیو را مشاهده کنید تا کاملا ببینید که چطور این ربات می‌تواند با دقت و سرعت بالا آجرها را لایه به لایه بر روی هم بچیند و تاثیر بسیار بزرگی در سرعت ساختن یک ساختمان داشته باشد.

ربات Hadrian که سال گذشته از آن رونمایی شد فرایند آجرچینی لایه به لایه را که در حقیقت کاری سخت و طاقت‌فرسا برای کارگران ساختمانی است، به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. به گزارش Business Insider ربات Hadrian در حال جایگزین شدن به جای نیروی انسانی است. زیرا در عرض چند روز می‌تواند به راحتی یک خانه را به طور کامل بسازد و بنابراین این توانایی به خوبی در این ربات دیده می‌شود. از طرف دیگر این ربات دارای مزایای دیگری نسبت به نیروی انسانی و شیوه سنتی آجرچینی است که از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت بالای کار و کم هزینه بودن این ربات اشاره کرد. بعد از نتایج مثبتی که از ربات Hadrian 105 بدست آمد، این شرکت در حال ساخت نمونه‌ای از نسل بعدی این ربات است که Hadrian X نام دارد. البته مدل X از مدل ۱۰۵ بزرگ‌تر و سریع‌تر است که فعلا تنها یک نمونه آزمایشی از این ربات جدید ساخته شده است.

Hadrian X دارای یک بازوی ۳۰ متری است که این بازو می‌تواند آجرها را با سرعت ۱۰۰۰ عدد در ساعت در مکان مورد نظر قرار دهد. در حالی که مدل ۱۰۵ به یک بازوی ۲۸ متری مجهز است که قابلیت چیدن تنها ۲۲۵ آجر را در ساعت دارد. هم‌چنین این نمونه از ربات می‌تواند آجرهایی با اندازهای مختلف را جابجا کند و علاوه بر این قابلیت بریدن، خرد کردن، پودر کردن را دارد. حتی این ربات می‌تواند آجرها را به خوبی مسیریابی کند تا آجرها به شکل منظم و با ساختار مناسبی به روی یکدیگر چیده شوند. به جای استفاده سنتی از ملاط، این ماشین هم از ماده‌های چسبناک ساختمانی استفاده می‌کند تا آجرها را به یکدیگر بچسباند و هم از طرفی از آجرهایی استفاده می‌کند که به شکلی خاص به هم چفت می‌شوند و از نظر اندازه ۱۵ برابر بزرگ‌تر از آجرهای استاندارد هستند. Gary Paull، مدیر اجرایی شرکت Fastbrick می‌گوید: این سیستم، دیوار با کیفیت و سرعت بالایی ایجاد می‌کند که هرگر نظیر آن را ندیده‌اید.

ربات آجرچین

ربات Hadrian X می‌تواند مشابه مدل Hadrian 105، آجرهای مورد نیاز خود را در پشت خود انبار کند و آن‌ها را به محل مورد نظر حمل نماید. سپس زمانی که ماشین به مکان مورد نظر رسید آجرها از ماشین تخلیه شده و در کامیونی بارگذاری می‌شوند و بسته به نوع عملیات مورد نظر به مکان خاصی انتقال داده خواهند شد. در صورتی که نیاز به برش داشته باشند توسط اره ماشینی برش داده خواهند شد. یا اگر نیاز به سوراخ‌کاری داشته باشند به ماشین روتر سپرده می‌شود و یا جهت تغییر مکان توسط ربات حمل و نقل، جابجا می‌شوند. برای این که آجرها برای قرار گرفتن در محل مناسب خود آماده شوند توسط یک نوار نقاله که در درون بازوی متحرک ربات قرار دارد، جابجا می‌شوند. سپس این آجرها توسط یه هد که آن هم به وسیله مسیریاب لیزی و یک حسگر مسیریاب هوشمند هدایت می‌شود، در مکان خود قرار میگیرند. هم‌چنین این ربات قابل برنامه‌ریزی است و می‌توان آن را طوری برنامه ریزی کرد تا درها، پنجره‌ها را بسازد و کارهای دیگری نظیر سیم‌کشی و لوله‌کشی را نیز در صورت نیاز انجام دهد. این ماشین شگفت‌انگیز که بدون هیچ وقفه‌ای کار می‌کند قادر است تا یک خانه را در طول مدت تنها ۲ روز بسازد. شرکت سازنده Hadrian قصد دارد تا پیش از این که بازاریابی خود را برای این محصول در سراسر جهان آغاز کند، در ابتدا در استرالیای غربی و سپس در بقیه نقاط این کشور این زبات را به صنعتگران معرفی نماید.

ارسال نظر