ساعت سازان به دنبال تلافی هستند

سازندگان ساعت معتقدند که ویژگی های هوشمند، ساعت های هوشمند را شکست خواهد داد.

ساعت سازان به دنبال تلافی هستند

به گزارش کلیک، فسیلی که چهارمین ساعت ساز برتر در جهان است، مسئول حدود پنج درصد از فروش جهانی ساعت می باشد.

این شرکت انواع ساعت های مختلف را برای مارک هایی مانند آرمانی، کیت اسپید، مایکل کورس و اسکاگ تولید می کند. این هفته، پیش از تعطیلات، تمام این برندها ساعت های آنالوگ سنتی ای را عرضه کرده اند که دارای ویژگی های ردیابی و اطلاع رسان لرزشی و تنظیم خودکار زمان هستند. هنگامی که یک شرکت به این اعتماد به نفس برسد که کاربرانش چنین تکنولوژی هایی را می خواهند، مسلما سعی می کند تا به آن دست یابد و این اتفاق یقینا خواهد افتاد. چرا که حالا زمانی است که آینده لوازم پوشیدنی مانند یک مسابقه سرعت شده و هر کسی سریع تر پیشرفت کند و به جایگاه بالاتری در بازار دست یابد، موفق خواهد بود. البته نکته این جا است که مبارزه در دنیای ساعت ها دو جبهه متفاوت در حال رخ دادن است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

کار فسیلی از ماه مارس شروع شد، یعنی زمانی که متعهد شد ۱۰۰ نوع ساعت با وبژگی های هوشمند مختلف را برای تعطیلات ۲۰۱۶ به فروش برساند. اکثریت این دستگاه ها از جمله Misfit Phase و Skagen Hagen قابلیت اتصال دارند و به وسیله صفحه ای آنالوگی که بر روی خود دارند می توانند به گوشی های هوشمند متصل شوند و ویژگی های مانند ردیابی مسیر و اطلاع رسان لرزشی و تنظیم خودکار زمان را ارائه دهند.

ساعت های Skagen هم چنین می تواند به عنوان یک دکمه فیزیکی برای کنترل عملکردهایی بر روی گوشی شما مانند فلاشر دوربین و یا پخش کننده موسیقی استفاده شود. تولید این گونه ساعت ها از ترکیب ساعت های سنتی قدیمی با تکنولوژی های جدید پیشرفته از سال ۲۰۱۴ در دستور کار سازندگان ساعت قرار گرفته است.

پیش از هر چیز دیگری بهتر است کمی ساعت های هوشمند مانند اپل واچ، سامسونگ گیر و Moto 360 را معرفی کنیم. این ساعت ها بر خلاف ساعت های معمول، دارای صفحه نمایش با وضوح بالایی هستند که کارهای مختلفی را انجام می دهند. آن ها قدر زرق و برق دارند که توانسته اند در این چند سال به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست یابند. به نظر می رسد که کاربران به ایده ساعت های هوشمند، که طیف گسترده ای از امکانات را در ازای هزینه کمی ارائه می دهند، شیفته شده اند، البته این ساعت ها آن چنان هم ارزان قیمت نیستند. در سه ماهه اخیر ۲٫۷ میلیون عدد از این ساعت ها به فروش رسید که سهم اپل از این فروش از همه بیشتر بود و توانست چیزی در حدود ۱٫۵ میلیون ساعت هوشمند بفروشد. باقی مانده فروش هم مربوط به ۴ سازنده برتر دیگر یعنی گارمین، سامسونگ، لنوو و فیبل است.

حالا در این میان بین ساعت های سنتی با ویژگی های هوشمند و ساعت های هوشمند رقابت جدی شکل گرفته است. بدون شک اپل واچ پرفروش ترین پوشیدنی حال حاضر موجود در دنیا به شمار می رود، اما باید توجه کنید که نسل دوم ساعت ها (منظور ساعت های هوشمند است) در زمانی عرضه شدند که دنیا آماده پذیرش چنین گجت هایی بود و تقریبا ساعت های سنتی از مد افتاده بودند. پس از این که سازندگان ساعت ها با این حقیقت روبه رو شدند، شروع به مقابله به مثل کردند، اما خیلی برای این کار دیر بود، چرا که قسمت بزرگی از بازار را به ساعت های هوشمند باخته بودند. اما ظاهرا حالا که بر روی همین ساعت های سنتی ویژگی های هوشمند به کار گرفته می شود، کاربران از آن ها استقبال کرده اندو روی خوش به آن ها نشان داده اند.

ارسال نظر